En ung tants bekännelser

Direktlänk till inlägg 23 juni 2011

Fullspäckad dag!

Av caisisen - 23 juni 2011 22:43

Det har blivit shopping, lek, matlagning, förberedelse inför morgondagen och framförallt mysigt umgänge HELA dan idag! Nu är tanten trött så det får bli bildkavalkad...

  

Sötnosarna Kluckis och H. Dagens kommentar om deras förhållande till varandra kom Kluckis mamma med... "De där två kommer följa varann till världens ände och sen putta varann över kanten..." Nästan som syskonkärlek *S*

  8 stolar har vi nu! Alla kan sitta bekvämt runt bordet och vi slipper klumpiga trästolar, trångt runt bordet och ihop-plock av olika stolar när vi är många!   Våffelkalas blev det framåt kvällen. Då blev det "gästbyte" och ett annat "barn" kom på besök! Vårt lilla hockeyproffs från Holland är hemma och lät sig väl smaka.

      Killarna fick även smaka min köttbullar från i går och det uppskattades av samtliga! Hela munnen full på allihop... Gottegrisar!

 

Det var allt jag hade att bjuda på idag! Skagenpaj fixad till i morgon, barnen badade, det mesta klart... Tror jag?!


Har haft så fullt upp idag så jag har helt missat att be om en lägesrapport från fodervärden men det verkar som allt är bra med Tompa, trots tjuriga ston. Mina töser vill så gärna upp och hälsa på så vi får planera in ett besök inom kort! Lovar fota massor då!


Nu ska jag nog fundera lite på refrängen!


Over and out!

 

 
 
Kim

Kim

23 juni 2011 23:15

Gillar stolarna, behöver också nya stolar men lite långt till Jysk :D

Våfflor det var länge sen...får nog bli snart!

Skulle gärna vilja ha ett bra recept på Skagen paj...möjligt?

Kram

http://varmt.bloggplatsen.se

caisisen

23 juni 2011 23:52

Själv är jag jättenöjd med stolarna! Fast allt nytt är ju nice, eller hur.

Sen fick jag ju även köpa nytt våffeljärn iom att jag lovat barnen våfflor och insåg att det gamla var slängt sen något år tillbaka... Oooouuupsss!

Kolla FB! Länken till pajen ligger på din sida :)

 
Sarah

Sarah

25 juni 2011 10:52

Sån kärlek ska alla ha!! :)

http://chanellie.bloggplatsen.se

caisisen

25 juni 2011 15:43

"How I love to hate you" sjäng ju en av mina favoriter för ett 20-tal år sen... Erasure =)

De är en perfekt motsats match de 2. Hon liten och mörk, han lång och ljus. Den gemensamma nämnaren=envisheten och näsvisheten *asg*

 
Ann

Ann

25 juni 2011 12:44

Tror att det är sådana stolar som min svägerska har!
De där två busarna verkar ha samma förhållande som min Pontus och hans lilla Klara!
Mysigt och busigt!

Kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

caisisen

25 juni 2011 15:44

Mysigt Ja, Busigt? ABSOLUT! *S*

Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caisisen - 28 januari 2013 09:19


Jag tror att alla föräldrar känner igen sig när jag skriver om detta ämne. Bästa bortförklaringen i min viktresa hittills har varit just att jag inte hinner. Mat ska lagas, barn ska iväg, det måste städas, föräldramöte, jobbet, djuren, osv, osv. För ...

Av caisisen - 20 januari 2013 18:01

...är inte alltid min grej. Jodå! Jag var supertaggad efter nästan en veckas väntan på halsont och TID till nytt träningspass. Så idag tog jag dottern med mig och knallade bort till gymmet, bara för att inse att vi inte kom in. Det krävs "tags" som m...

Av caisisen - 19 januari 2013 12:09


  Arkivbild sept -11   Nöjd med resultatet! Har bestämt mig för 14-dagarsvägning och -2,4 kg på nästan 2 veckor är helt ok. Har bara "hunnit med" en riktig träning men vi kör igång på riktigt nästa vecka. Veckan som har varit började med styrke...

Av caisisen - 16 januari 2013 14:52

Julklappsdax! Sitter i bilen på väg mot Ystad Saltsjöbad. Utan barn. Utan måsten. Med min älskade make. Ett dygn av sinnesro och lugn. Puss på er! OVER AND OUT!...

Av caisisen - 15 januari 2013 06:59

...no gain! Träningsvärken börjar komma krypande. Jag har saknat träningsvärk insåg jag nu. Någonstans inom mig så finns det en liten sadist :-) Sovit skit i natt. Å så snö-massa snö? Varför? Längtar till våren men just nu räknas varje dag för ...

Skapa flashcards