En ung tants bekännelser

Direktlänk till inlägg 8 maj 2012

...?

Av caisisen - 8 maj 2012 20:39

 

(bild snodd från google)

 

Hmmm... *klia-klia*

 
 
Kicki

Kicki

8 maj 2012 20:44

hehe förstår hur du tänker...men är det rätt tid?
kkram

http://kaa.bloggplatsen.se

caisisen

8 maj 2012 20:46

Vet man ju aldrig... Men då har jag tid att vänja mig innan (ska inte jobba ända i i slutet)

Är det någonsin rätt tid? Inte enligt de flesta av mina vänner *s* Och NEJ! Jag vill inte ha guldfiskar, sköldpadda eller dansmöss...

 
Ingen bild

Ninni

8 maj 2012 20:54

Underbar ras, har haft en, kräver mycket tid och rum, tyvärr ingen hund om man har allergi i familjen som vi tyvärr fått.

caisisen

8 maj 2012 21:41

Har hört att de är mer allergivänliga än övriga retrievers... Tror det är mycket från person till person. Vi får börja med att testa sånt innan vi bestämmer något.

Tid och rum finns! Tyvärr får jag bara negativ feedback hela tiden :-( så det slutar väl med en tax om 30 år när man går i pension...

 
Ingen bild

Kerstin

8 maj 2012 22:16

Så fin bild med solnedgången, får man fråga var den är tagen????

Kramiz

caisisen

8 maj 2012 22:20

Soluppgång ;-) Tagen på rakan efter Sturup net mot E65:an för ca 1 månad sen :-)

Kramen

 
Ann

Ann

8 maj 2012 22:17

Varför får du negativ feedback?
Själv vill jag också ha hund igen, men min tid räcker tyvärr inte till... men en vacker dag... ja då kommer jag att skaffa mig det!

kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

caisisen

8 maj 2012 22:23

Jag har alltid haft djur omkring mig. Och nu när jag inte ens har kvar Tompa så känns det tomt! Vavlan har ju sin astma men hon är sällan hemma och nu mycket större så funderingarna om att skaffa hund igen efter många år utan har blommat upp... Saknar tvånget att sköta djur. Knäppt, eller hur?!

Kramen

 
Ingen bild

Ninni

8 maj 2012 22:17

Vi fick en liten kille för lite mer än ett år sedan, och när man fick välja mellan barnet ska vara friskt eller hunden så är det ett självklart val, även om det är väldigt svårt.

caisisen

8 maj 2012 22:26

Åh! Usch, det valet tog jag för många år sen... Men nu har längtan blivit stor igen! För stor?! Förutsättningarna har förändrats och omständigheterna förmildrats...

 
Kim

Kim

9 maj 2012 16:26

Hund Yes Yes Hund Si Si Hund Jajjemensan!
Nu fick du lite positivt också!

Tror att Ellens hundar liknar den där sötnosen lite, det är ju en blandning av Labrador och Kungs Pudel...oj va jag tjatar ;))

Skaffa en stark hund så slipper du dra barnvagnen sen :D

vovv vovv!

http://varmt.bloggplatsen.se

caisisen

9 maj 2012 22:13

Hahaha! Ja, de är onekeligen söta de där kryllisarna. Men det är mycket som ska stämma. Vi får suga lite mer på det så kanske vi kommer fram till en vettig lösning, innan vi nått pensionsålder ;)

Stark hund? Döttrarna vill ju ha slädhundar... *pust-stön-stånk*

Kramen

 
Kicki

Kicki

9 maj 2012 19:59

åh..hoppas att du inte tolkade min kommentar som negativ feedback... Jag tycker ju självklart du ska ha vovve..men två valpar på samma gång kanske är att ta sig vatten över huvudet? hmm...eller så är det då du ska passa på...innan den tvåbenta valpen börjar krypa runt och göra ofog ;)

http://kaa.bloggplatsen.se

caisisen

9 maj 2012 22:18

Nejdå, det är rent generellt. Så fort man säger att man vill skaffa hund så får man den reaktionen av de flesta :(

Då jag har ett par månader på mig hemma, själv, utan ansvar, i min ensamhet, hela sommaren (nästan) innan vilding i magen kommer ut så hade man haft tid för valp med "pott-träningen" som krävs. Sen har jag någon som tvingar ut mig, även om jag är lat och bekväm! Jag har ju ingen häst som jag måste köra och mocka/fixa mat/rykta/rida dagligen... Och häst blir det inte på ett bra tag! Tankarna är många, alltför många...

Kramen

 
sara

sara

11 maj 2012 16:36

Vilken sötnos! Vad för ras??
Jaa varför inte nu?? Visst kanske vara vara jobbigt med två bebisar (om det är valp du vill ha??) men samtidigt så kommer du ju vara hemma mycket och ni har väl typ tomt och så, så man kanske slipper baxa ut sig på promenader VARJE rastning typ med mera...??

Kram

http://frumelpomene.bloggplatsen.se

caisisen

16 maj 2012 08:49

Det är en labradoodle ;) Jag har även tittat på puli som är en "allergihund" och diverse andra raser. Men vi kan inte bestämma oss :( Och inte bara rasbestämma utan alla andra beslut runtomkring som vi inte kan få ihop. Som det ser ut nu så är hund mycket långt bort. Kanske inte guldfisk däremot. Eller myror... De lär klara sig på en sockerbit i veckan *fniss*

Jag har haft hund tidigare, vet vilket ansvar det är. Men ekvationen går inte ihop. Just nu. FAN! :( Neggi mig återigen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caisisen - 28 januari 2013 09:19


Jag tror att alla föräldrar känner igen sig när jag skriver om detta ämne. Bästa bortförklaringen i min viktresa hittills har varit just att jag inte hinner. Mat ska lagas, barn ska iväg, det måste städas, föräldramöte, jobbet, djuren, osv, osv. För ...

Av caisisen - 20 januari 2013 18:01

...är inte alltid min grej. Jodå! Jag var supertaggad efter nästan en veckas väntan på halsont och TID till nytt träningspass. Så idag tog jag dottern med mig och knallade bort till gymmet, bara för att inse att vi inte kom in. Det krävs "tags" som m...

Av caisisen - 19 januari 2013 12:09


  Arkivbild sept -11   Nöjd med resultatet! Har bestämt mig för 14-dagarsvägning och -2,4 kg på nästan 2 veckor är helt ok. Har bara "hunnit med" en riktig träning men vi kör igång på riktigt nästa vecka. Veckan som har varit började med styrke...

Av caisisen - 16 januari 2013 14:52

Julklappsdax! Sitter i bilen på väg mot Ystad Saltsjöbad. Utan barn. Utan måsten. Med min älskade make. Ett dygn av sinnesro och lugn. Puss på er! OVER AND OUT!...

Av caisisen - 15 januari 2013 06:59

...no gain! Träningsvärken börjar komma krypande. Jag har saknat träningsvärk insåg jag nu. Någonstans inom mig så finns det en liten sadist :-) Sovit skit i natt. Å så snö-massa snö? Varför? Längtar till våren men just nu räknas varje dag för ...

Presentation


Kvinna, mamma, fru, vän, lagerarbetare, syster, dotter och massa andra saker som hade tagit plats här

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Bloggpris!

  Detta fina pris fick jag av Kicki!

Sökrutan


Ovido - Quiz & Flashcards