En ung tants bekännelser

Direktlänk till inlägg 18 maj 2012

Allt det sköna omkring mig!

Av caisisen - 18 maj 2012 10:35

Medans maken gjorde det alla karlar gör efter frukostkaffetså tog jag en extra kopp och gick ut i solen. Detta mötte mig!

  

Fru Fresia, vacker som alltid! Knopparna har inte riktig kommit än men hon blommar nog till midsommar som hon brukar. Henne kan man lita på!

      

Hortensia som jag nästan gett upp hoppet för, min prunkande söderrabatt med perenner och de fina prydnadssmultronen som blommar mer än vad de brukar i år! Så fint!

      

Muterade rabarber (jupp, det är 2 kragar på höjden intill...) Ca 120 cm hög och ENORM i omfång. Vill någon ha rabarber? Jag har, kom och hämta! Sparrisen ska skördas idag, otvivelaktigt! Får bli sparris och grillade spareribbs i kväll! Sen är det inte bara i Kivik som äppelträden står i full blom...

  

Hos mig oxå!

  

Och liljekonvaljen blommar snart fullt ut den med! Så underbart! Gårdagens regn har verkligen fått trädgården att grönska. Det enda som blommar i fel färg är gräsmattan. Nävan blommar rosa på HELA gräsmattan... Fick erbjudande om gräsmattegödning. Blir en tur till Plantagen idag! Nu ska här gödas bort ogräs   


Tyvärr får jag nog se mig om efter en annan klätterväxt. Den jag köppte... RIP. Eller? Ska jag ge den någon vecka till? Vad tycker ni?

  

Äsch, den får stå ett tag till! Den är grön nertill! Håll alla tummar ni kan för att den överlever!


På dagens schema står att köpa smärtstillande, titta på båtar och storhandla! Så jag får nog halta mig upp (hatar trappor just nu, det är värst) och bita ihop. Smärtan har börjat befästa sig och jag har börjat vänja in mig. Detta kan nog funka ändå. Jag försöker se positivt på det, trots att det är...


Over and out!



 
 
Kicki

Kicki

19 maj 2012 20:10

klätterväxten där... köpte du den utomhus eller bode den inomhus då? den ser nästan brännskadad ut...
men det ser ju ut som att den kan ta sig ändå =)
härliga bilder!

http://kaa.bloggplatsen.se

caisisen

19 maj 2012 20:18

Den bodde på Plantagen, under tak men "ute". Jag är rädd att ättikan kom för nära när jag sprutade på ogräset... Brännskadad? Solskyddsfaktor 20, räcker det? Hihi

Det kommer nya blad underifrån och strängarna har börjat klättra igen. Har klippt bort det döda och vattnat rejält. Funderar även om den ska få ha fiberduk som skydd ett tag tills den verkligen etablerat sig.

Grönt å skönt är det i min trädgård :-)

Kramen

 
Kim

Kim

21 maj 2012 00:44

Fniss =)) läste detta i morse precis när min man stängde dörren till stället där män gör det de gör efter morgon kaffet :))

Nu frodas det ordentligt i din fina trädgård!
Jag förstår inte riktigt hur dina äppelträd växer..som en spalje?
Ser så häftigt ut, kan du inte ta några bilder lite närmare?

Kram på dej!

http://varmt.bloggplatsen.se

caisisen

21 maj 2012 05:14

Ja precis! Min äppelvägg. Den har blivit tuktas sen 70-talet när trädgården anlades. 4 träd växer på en sorts rörkonstruktion med trådar. Ganska vanligt här i Skåne att man manipulerar äppelträd. En av grannarna har ett ympat träd med 4 olika sorter ;-)

Bilder ska fixas!

Kramen

 
Kicki

Kicki

22 maj 2012 21:47

aha, men då kan den mkt väl vara solbränd. växter som stått skyddat från direkt sol skadas om de inte vans in vid solen under några dagar... tex under en buske så den bara får lite sol itaget sas. Tur där att den inte brändes ihjäl helt, den kommer ju med nya fina skott som vant sig vid solen så nu ska det inte vara ngn fara! Den får bara börja om lite =)
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

caisisen

22 maj 2012 21:54

Å den är redan på G igen ;) Tyvärr missat att fota sista dagarna men det kommer nya blad nu! YIPPI! Fast... Litta besviken blir jag när jag ser alla andra som har både klematis och kaprifoler som är helt UNDERBARA :(

Någon gång ska väl även jag lyckas liksom...

Kramen!

 
sara

sara

23 maj 2012 09:40

Bilderna ser underbara ut :) Kram

http://frumelpomene.bloggplatsen.se

caisisen

23 maj 2012 17:29

Tack :-)

Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caisisen - 28 januari 2013 09:19


Jag tror att alla föräldrar känner igen sig när jag skriver om detta ämne. Bästa bortförklaringen i min viktresa hittills har varit just att jag inte hinner. Mat ska lagas, barn ska iväg, det måste städas, föräldramöte, jobbet, djuren, osv, osv. För ...

Av caisisen - 20 januari 2013 18:01

...är inte alltid min grej. Jodå! Jag var supertaggad efter nästan en veckas väntan på halsont och TID till nytt träningspass. Så idag tog jag dottern med mig och knallade bort till gymmet, bara för att inse att vi inte kom in. Det krävs "tags" som m...

Av caisisen - 19 januari 2013 12:09


  Arkivbild sept -11   Nöjd med resultatet! Har bestämt mig för 14-dagarsvägning och -2,4 kg på nästan 2 veckor är helt ok. Har bara "hunnit med" en riktig träning men vi kör igång på riktigt nästa vecka. Veckan som har varit började med styrke...

Av caisisen - 16 januari 2013 14:52

Julklappsdax! Sitter i bilen på väg mot Ystad Saltsjöbad. Utan barn. Utan måsten. Med min älskade make. Ett dygn av sinnesro och lugn. Puss på er! OVER AND OUT!...

Av caisisen - 15 januari 2013 06:59

...no gain! Träningsvärken börjar komma krypande. Jag har saknat träningsvärk insåg jag nu. Någonstans inom mig så finns det en liten sadist :-) Sovit skit i natt. Å så snö-massa snö? Varför? Längtar till våren men just nu räknas varje dag för ...

Presentation


Kvinna, mamma, fru, vän, lagerarbetare, syster, dotter och massa andra saker som hade tagit plats här

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Bloggpris!

  Detta fina pris fick jag av Kicki!

Sökrutan


Ovido - Quiz & Flashcards