En ung tants bekännelser

Alla inlägg den 19 januari 2013

Av caisisen - 19 januari 2013 12:09

 

Arkivbild sept -11


Nöjd med resultatet! Har bestämt mig för 14-dagarsvägning och -2,4 kg på nästan 2 veckor är helt ok. Har bara "hunnit med" en riktig träning men vi kör igång på riktigt nästa vecka. Veckan som har varit började med styrketräning i måndags, promenader och spa onsdag och torsdag med diverse aktiviteter och avslappning. Välbehövlig avslappning! I går började min hals trilskas men det verkar ha gått över så i morse blev det en promenix och i morgon blir det ett styrkepass med Vavlan. Hon visade oxå ett positivt resultat och börjar nu se fram emot träning.


Lite tråkigt med snö och kallt då jag inte riktigt har kläder för detta vädret (och inga planer på att köpa valrossanpassade kläder heller) så jag får bita ihop och frysa lite. Däremot har jag ett problem... Fötterna! Vad har man på sig om man vill PW i snö? Mina löpskor funkar inte riktigt, det blir bara blött och kallt. Sen är jag ju problemare nr 1 vad gäller fötter! Jag kan ju inte ha "vadsomhelst" att gå i för antingen får jag ont i knä/höft om jag har vinterskor som är varma eller så får jag ont i fötterna eller så är skorna för kalla, ej vintertåliga. Hur gör ni? *saknar barmark*


Rent matmässigt kämpar vi på med GI-tänk och seminyttig mat. Men idag är det lördag! Ska lyxa till med en kopp varm choklad så fort dottern är hemma! Men veckans mat-tips är rotfrukter! Massor med rotfrukter! Wooka, ugnsstek, råkost, soppa. Det passar i ALLT! I kväll blir det stek och ugnsstekta rotfrukter i Casa Ekblad. Sötpotatis, rotselleri, palsternacka, morötter. Kryddat med vitlök och persilja. GOTT!


OVER AND OUT




Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Kvinna, mamma, fru, vän, lagerarbetare, syster, dotter och massa andra saker som hade tagit plats här

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013
>>>

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Bloggpris!

  Detta fina pris fick jag av Kicki!

Sökrutan


Ovido - Quiz & Flashcards