En ung tants bekännelser

Direktlänk till inlägg 20 januari 2013

Det där med träning...

Av caisisen - 20 januari 2013 18:01

...är inte alltid min grej. Jodå! Jag var supertaggad efter nästan en veckas väntan på halsont och TID till nytt träningspass. Så idag tog jag dottern med mig och knallade bort till gymmet, bara för att inse att vi inte kom in. Det krävs "tags" som man hämtar ut på fritidsgården. Fritidsgården har inte öppet söndag kl 14 :-(

Så det blev en PW på 1 tim, ca 6 km i skog och mark. Ganska skönt. Men kallt! Men jag/vi fick rört på oss! Gym i morgon bitti? Nytt försök då!

Jag har stort dilemma oxå. Vill så gärna göra en quickfix och känna att vikten kommer ner under 100 (min magiska gräns). Enda sättet är att slaviskt följa diet, gärna pulver, ca en månad. Väljer jag det måste jag sluta amma. Och det vill jag inte. Skit känns det! Motigt är det! Ont har jag, både här och där...

OVER AND OUT

 
 
sara

sara

21 januari 2013 09:09

Kämpa kämpa!! <3. Kram

http://sarastankar.bloggplatsen.se

caisisen

21 januari 2013 09:20

Ja... Men HUR? *seg dag*

 
Kicki

Kicki

21 januari 2013 14:13

oj här var du igång igen ser jag! trevligt!

http://kaa.bloggplatsen.se

caisisen

21 januari 2013 15:53

Hihi

Lite ny inriktning bara...

Välkommen tillbaka :-D

 
Stina

Stina

22 januari 2013 06:51

Quickfix och liten bebis kanske inte är det ultimata ... du får leta fram ditt tålamod tror jag ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

caisisen

22 januari 2013 07:07

Jag VET :-(

Lagom är bäst. Men då det inte är första gången i ordningen som jag är 100+ och jag har lovat att aldrig befinna mig där igen...


Just nu tryter både motivation och tålamod. Skit oxå!

 
Kim

Kim

25 januari 2013 11:13

Jag tror på dej!
Du har gjort det förr, alltså kan du.
Så nu blir det nog först att hitta rätt tänk/känsla, sen är du igång.
Du är värd att må bra eller hur?

Pepp pepp pepp!
kram <3

http://varmt.bloggplatsen.se

caisisen

25 januari 2013 13:32

Tack! Denna veckan har varit lite motig :-( Suget finns liksom inte! Ska träna i kväll. Det måste bara bli rutin och tid till det ska planeras bättre. Känns mindre skoj att träna på kvällarna med detta mörker och kylan. Men finns tyvärr inget alternativ. Än. Kanske längre fram i vår däremot!

Jag vill ha vår nu! NU!

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caisisen - 28 januari 2013 09:19


Jag tror att alla föräldrar känner igen sig när jag skriver om detta ämne. Bästa bortförklaringen i min viktresa hittills har varit just att jag inte hinner. Mat ska lagas, barn ska iväg, det måste städas, föräldramöte, jobbet, djuren, osv, osv. För ...

Av caisisen - 19 januari 2013 12:09


  Arkivbild sept -11   Nöjd med resultatet! Har bestämt mig för 14-dagarsvägning och -2,4 kg på nästan 2 veckor är helt ok. Har bara "hunnit med" en riktig träning men vi kör igång på riktigt nästa vecka. Veckan som har varit började med styrke...

Av caisisen - 16 januari 2013 14:52

Julklappsdax! Sitter i bilen på väg mot Ystad Saltsjöbad. Utan barn. Utan måsten. Med min älskade make. Ett dygn av sinnesro och lugn. Puss på er! OVER AND OUT!...

Av caisisen - 15 januari 2013 06:59

...no gain! Träningsvärken börjar komma krypande. Jag har saknat träningsvärk insåg jag nu. Någonstans inom mig så finns det en liten sadist :-) Sovit skit i natt. Å så snö-massa snö? Varför? Längtar till våren men just nu räknas varje dag för ...

Av caisisen - 14 januari 2013 19:11


Fast just nu måste jag lugna ner mig... Skrev ett långt inlägg som försvann HMFPMMMM¥#<{$§&@*+@&%}#§^¥$ Så! Klar! Börjar min resa idag. Eller förra veckan. Så jag har tjuvstartat mest för att testa motivation. Delmål till påsk är at...

Presentation


Kvinna, mamma, fru, vän, lagerarbetare, syster, dotter och massa andra saker som hade tagit plats här

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013
>>>

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Bloggpris!

  Detta fina pris fick jag av Kicki!

Sökrutan


Ovido - Quiz & Flashcards