En ung tants bekännelser

Direktlänk till inlägg 25 maj 2011

Reservdelar sökes

Av caisisen - 25 maj 2011 21:31

Ny axel (jupp, kaputt IGEN) och nya knän hade varit bra just nu. Har förträngt det onda så länge att jag troligen åkt på en ny inflammation i högeraxeln. Duktig idiot!


Trotsade detta och åkte till stallet i kväll, laddad för en rejäl genomkörare. Insåg när jag väl stod där att åka häst var nog mest lämpligt för kvällen så jag kravlade mig upp och styrde kosan mot "det farliga" och trotsade min knäppa kropp. Det blev ca 45 minuter i byn och skogen, mestadels skritt och rakträning (ja, jag undrar om den senaste flugan som alla snackar om att kunna rakställa hästen funkar för mig med) med en häst som skulle glo på ALLT och speciellt brevlådor, stenar, vimplar, bilar mm. Funkade sådär med mitt knä. Och väldigt illa med hästen.


Sista biten på grusvägen hemåt bet jag ihop och fick honom stundtals både rakriktad, i form och med ett rejält påskjut. Så varför inte fortsätta?! In på ridbanan och trimmade på i 30 minuter. Hästen var mjuk, följsam och lyhörd. Gick att både rakställa och böja i båda varven och de där avsaktningsövningarna i tömkörning har gjort susen! Han saktade av mjukt och med bjudning (tvärnit är det vanliga). *Stolt matte* Äntligen får jag lite tillbaka! Körde från stallet nöjd men med värk. Kommer sova som en gris i natt, något nerdrogad av antiinflammatoriska och smärtstillande dock.

Längtar efter mina töser. De får nog ta hand om ridningen nästa vecka.


Snart helg igen. Veckan flög iväg! Skönt för mina tjejer kommer snart igen! Helgen bjuder på körtävling i Flyinge. Det ser vi fram emot! Kanske det är dax att ta sig i kragen med körningen igen...


Over and out!




 
 
Kim

Kim

25 maj 2011 23:38

Hittar du nån som säljer schysta reserdelar så säg till, skulle behöva en ny nacke och en ländrygg ;D

Men skönt att trotsandet av värken ändå gav utdelning...eller rättare sagt Tompa, han kanske ville trösta dej lite.

Sov gott :-)

http://varmt.bloggplatsen.se

caisisen

26 maj 2011 05:51

Hihi, ja jag lovar att ha dig i åtanke när reservdelsfabriken infinner sig. Fast å andra sidan, i morgon är det fredag och då kan man med gott samvete ta ett glas rött och då blir "det onda" trivialt och humöret på topp.

Försökte tänka mer positivt under passet, tror det hjälpte mig att få honom i bättre form. Tänk vad positiva tankar, massor med morötter och en skön försommarkväll kan göra för ett ridpass =)

Sovit som en prinsessa ;)

 
Ann

Ann

26 maj 2011 08:53

Säg till mig med då, för jag skulle kunna tänka mig att byta ut allt under halsen...

Vad roligt att läsa om att nästan alla verkar ha fått flyt med sina hästar!
Det är bara jag som inte har fått det för jag hinner nästan inte med dem överhuvudtaget nu sista veckan... men snart så är det lov!

kram kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

caisisen

26 maj 2011 16:51

Du har haft fullt upp med plugg men unna dig en stund på hästryggen ändå. TA dig tid =)

Men jag förstår dig , din stackare. Ska ni aldrig bli bra från sjukdomar?!

Kramen

 
kicki

kicki

26 maj 2011 18:07

värk suger!!! tänk vad motarbetad man kan känna sig av sin egen kropp! urk!

hoppas att det lägger sig fort iaf.
jättekramen

http://kaa.bloggplatsen.se

caisisen

26 maj 2011 20:28

Jupp, jag fortsätter med min strutsmenalitet och sprang till stallet, mockade, tog in hästarna och sprang hem. Den sortens smärta som träningsvärk ger är fan så mycket behagligare än *värk*-värk. Vi får se vad morgondagen ger. Sen är det helg och vila som gäller!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caisisen - 28 januari 2013 09:19


Jag tror att alla föräldrar känner igen sig när jag skriver om detta ämne. Bästa bortförklaringen i min viktresa hittills har varit just att jag inte hinner. Mat ska lagas, barn ska iväg, det måste städas, föräldramöte, jobbet, djuren, osv, osv. För ...

Av caisisen - 20 januari 2013 18:01

...är inte alltid min grej. Jodå! Jag var supertaggad efter nästan en veckas väntan på halsont och TID till nytt träningspass. Så idag tog jag dottern med mig och knallade bort till gymmet, bara för att inse att vi inte kom in. Det krävs "tags" som m...

Av caisisen - 19 januari 2013 12:09


  Arkivbild sept -11   Nöjd med resultatet! Har bestämt mig för 14-dagarsvägning och -2,4 kg på nästan 2 veckor är helt ok. Har bara "hunnit med" en riktig träning men vi kör igång på riktigt nästa vecka. Veckan som har varit började med styrke...

Av caisisen - 16 januari 2013 14:52

Julklappsdax! Sitter i bilen på väg mot Ystad Saltsjöbad. Utan barn. Utan måsten. Med min älskade make. Ett dygn av sinnesro och lugn. Puss på er! OVER AND OUT!...

Av caisisen - 15 januari 2013 06:59

...no gain! Träningsvärken börjar komma krypande. Jag har saknat träningsvärk insåg jag nu. Någonstans inom mig så finns det en liten sadist :-) Sovit skit i natt. Å så snö-massa snö? Varför? Längtar till våren men just nu räknas varje dag för ...

Presentation


Kvinna, mamma, fru, vän, lagerarbetare, syster, dotter och massa andra saker som hade tagit plats här

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<<
Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Bloggpris!

  Detta fina pris fick jag av Kicki!

Sökrutan


Ovido - Quiz & Flashcards