En ung tants bekännelser

Alla inlägg den 29 januari 2012

Av caisisen - 29 januari 2012 22:03

Sitter och bannar mig själv. Helgen är slut... Vilan har absolut inte varit tillräckligt för mig och jag har bara fått gjort hälften av allt jag hade velat göra denna helgen. Långpromenad har det inte blivit, och inte någon klädshopping heller. En bil tvättad men det var inte min. Förvisso har vi röjt huset en omgång ordentligt och jag tog tid (eller mod) att vika tvätt (BLÄ ÖRK USCH) men nu är det fixat! Hann även med att olja och montera ihop IKEA-pallen jag inhandlade för hmmm... 2 veckor sen? Bättre sent än aldrig?!



Men jag hade ju inte haft någonting emot ett par veckors extra ledigt. Men hur kan det vara så att man gnäller om att man är ledig för lite när man för en gångs skull har ett riktigt jobb att gå till? Nä, jag klagar inte! Jag jobbar på, gör mina timmar och går in i det där speciella "jubbe-mode" från måndag kl 06.20 till fredag kl 12.30 Med några enstaka utbrytarförsök på kvällarna när man ränner på diverse aktiviteter förknippat med barn/skola/fritid. Jag ser fram emot nästa vecka när jag har ett par kvällar med "utbrytningsförsök" men denna veckan är det bara ekorrhjul som gäller! Hur trött och gnällig jag än är   


Antar att det är fler med mig som längtar efter den där spirande vårkänslan, ljuset och värmen... Ska jag berätta en hemlig? DEN ÄR PÅ VÄG! Kanske inte i morgon eller om en vecka, men snart. När vi minst anar det så är den där. Och tulpanerna blommar i min rabatt (om inte rådjuren ätit upp dem) och solen värmer min frusna och trötta kropp! Eftermiddagsljuset har nämligen skvallrat!

  

Over and out!

Av caisisen - 29 januari 2012 22:03

Sitter och bannar mig själv. Helgen är slut... Vilan har absolut inte varit tillräckligt för mig och jag har bara fått gjort hälften av allt jag hade velat göra denna helgen. Långpromenad har det inte blivit, och inte någon klädshopping heller. En bil tvättad men det var inte min. Förvisso har vi röjt huset en omgång ordentligt och jag tog tid (eller mod) att vika tvätt (BLÄ ÖRK USCH) men nu är det fixat! Hann även med att olja och montera ihop IKEA-pallen jag inhandlade för hmmm... 2 veckor sen? Bättre sent än aldrig?!



Men jag hade ju inte haft någonting emot ett par veckors extra ledigt. Men hur kan det vara så att man gnäller om att man är ledig för lite när man för en gångs skull har ett riktigt jobb att gå till? Nä, jag klagar inte! Jag jobbar på, gör mina timmar och går in i det där speciella "jubbe-mode" från måndag kl 06.20 till fredag kl 12.30 Med några enstaka utbrytarförsök på kvällarna när man ränner på diverse aktiviteter förknippat med barn/skola/fritid. Jag ser fram emot nästa vecka när jag har ett par kvällar med "utbrytningsförsök" men denna veckan är det bara ekorrhjul som gäller! Hur trött och gnällig jag än är   


Antar att det är fler med mig som längtar efter den där spirande vårkänslan, ljuset och värmen... Ska jag berätta en hemlig? DEN ÄR PÅ VÄG! Kanske inte i morgon eller om en vecka, men snart. När vi minst anar det så är den där. Och tulpanerna blommar i min rabatt (om inte rådjuren ätit upp dem) och solen värmer min frusna och trötta kropp! Eftermiddagsljuset har nämligen skvallrat!

  

Over and out!

Presentation


Kvinna, mamma, fru, vän, lagerarbetare, syster, dotter och massa andra saker som hade tagit plats här

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Bloggpris!

  Detta fina pris fick jag av Kicki!

Sökrutan


Ovido - Quiz & Flashcards