En ung tants bekännelser

Alla inlägg den 1 oktober 2011

Av caisisen - 1 oktober 2011 20:32

Har vi haft idag. Linne och kortbyxor, somlliga en stund i bikini och en helt spritt språngande naken. Och poolen plockades fram en stund på eftermiddagen!

  


Dagens måsten var gräsklippning och som ni ser så har vår offensiva behandlig hjälpt! Äntligen är det en gräsmatta, inte ogräsmatta. Maken fixade det, något svettigt för det var högt och tjockt av all gödning vi hade på för 2 veckor sen. Under tiden fixade jag lukning och ogräsrensning i rabatterna med hjälp av töserna. E fick även hon testa på att putta gräsklippare (jupp, vi har en cylinder-handdriven Stiga. Utan motor. Än så länge...) Läskigt men en begåvning! Snart är mina töser självgående utan mammas hjälp *S*


Vi fick oss även en skogspromenad och hittade lagom med kantareller så vi fick en fin liten sås till kalvsteken. Nu är vi mätta och trötta och allmänt helgsega i huvudet. Mer sega än vanligt!


Jag trotsar förkylning och huvudvärk (jajamensan) och kämpar med mitt humör som är i botten. Känner mig nere och deppig, har massor som snurrar i huvudet och har ingen ork alls. Funderar på att komma bort i morgon men det blir nog en familjeutflykt till havet. Alla var småsugna på det. Vi vet bara inte vilket hav o´ch vart vi ska... Bada? Tja, vem vet?!


Over and out!



Presentation


Kvinna, mamma, fru, vän, lagerarbetare, syster, dotter och massa andra saker som hade tagit plats här

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Bloggpris!

  Detta fina pris fick jag av Kicki!

Sökrutan


Ovido - Quiz & Flashcards