En ung tants bekännelser

Direktlänk till inlägg 17 november 2011

Arkeologisk utgrävning...

Av caisisen - 17 november 2011 21:58

När jag röjde garderoben fann jag den här, längst ner, längst bak. Skäms nästan att jag har den kvar. Men jag använder den emellanåt. Minns de varma sommarveckorna på Äventyrsland och med de mysiga russen och de två stora nordisarna som var mitt ansvarsområde. Mitt första riktiga sommarjobb!

  

En stiligt grön pikétröja. Urtvättat tryck på ryggen, mjuk i tygen men med en fantastisk kvalité!


Vilken sommar det var! Så sjukt roligt vi hade... Jag tog studenten och jobbade sen både på Äventyrsland och ett elevhem och hann samtidigt rida eller köra varje dag hela sommaren. Vi festade bra och var iväg på misslyckad midsommarfirande i Ängelholm (den midsommaraftonen det bara var +2 på natten och vi skulle tälta?!?! Har för mig nyårsafton hade +4 det året...) Åkte även på Vattenfestivalen, hann avklara minst 3 pojkvänner och även en påstådd flickvän *asg*. Det var sommaren ALLT hände! Vi simmade med hästarna i Ringsjön och red dagslånga långritter... Hur hann man med allt egentligen?


Förstår ni nu varför den där gröna trasan får följa med mig vart jag än flyttar. Kanske inget jag har på mig som fintröja... Men! Den finns med. För att bevara ett underbart minne. För att få tanten att komma ihåg att jag var ung och galen då. För att berätta för er att glimten i ögat fortfarande finns, jag gillar att ha många bollar i luften och att jag aldrig skulle tacka nej till ett rave (rejv på svenska=hög dunkande musik och ungdomar som dansar monotont i timmatal, eller i flera dygn) om någon ville ha med en fossil! Jag kommer ihåg! Jag hade ett liv innan jag blev mamma/fru/husägare/vuxenpoängsinnehavare!


Sån e jag! Eller sån VAR jag! Men glimten finns. I morgon blir det After Work med tjejligan från jobb, mycket nice, och innan dess har jag några timmars slit. Så nu måste jag sova! Jag undrar om jag hann sova något sommaren -96... För DET har jag glömt!


Over and out!

 
 
Kicki

Kicki

17 november 2011 22:38

hehe du är inte ensam av att ha såna gamla reliker i garderoben...
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

caisisen

17 november 2011 22:40

WOW! Inte?! Tell us more :)

Men visst var upplägget bra? Lite nöjd är jag allt *S*

Fast jag ÄR duktig på att rensa ut men denna får stanna tills malarna äter upp den ;)

 
Ingen bild

Annette, Ekastiga

17 november 2011 22:49

Nostalgisaker måste man ha kvar. När du blir gammal kanske du kommer i håg den sommaren mer pga tröjan som har påminnt dig flera ggr.

caisisen

18 november 2011 13:11

PRECIS! Den dan hårddisken brinner och alla bilderna försvinner har jag ändå kvar tröjan :P

Fast man kan tyvärr inte spara på allt... Även om jag hade velat det ibland...

Kramen

 
Ann

Ann

18 november 2011 08:54

Sånt har jag också hemma, höga tajta mockastövlar, mormorkängor med stilettklack och en svart topp som jag undrar döljde något... men som jag aldrig skulle sätta på mig idag, men heller aldrig skulle slänga!
Å minnen liknande dina... om man sov? Tror jag inte, jag åkte mer än en gång till sommarjobbet direkt från festen... sova kunde man göra senare... typ nu? ha ha

kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

caisisen

18 november 2011 13:06

Men minnena får vi bära med oss så länge sakerna finns. Och de blir starkare om man håller i dem :)

Min mamma har behållt sina skor från sitt första bröllop! Där kan vi snacka stilettklackar! Och minnen (fast hennes, inte mina) ;)

Sova brukade man väl säga att man skulle göra i graven, eller...?! *S*

Kramen

 
Ingen bild

An

18 november 2011 19:06

Hej Syster Yster,
jaaaaa, fortsätt att skriva, att läsa din blogg är ju en av dagens höjdpunkter!!!!

Tack för senast.
love ya sis.
kram från storasyster:-)

caisisen

19 november 2011 00:01

Okejrå ;)

Tack *rodnar* Mitt dåliga samvete för att jag hör av mig så sällan lättas upp lite nu :P

Tack själv gumman! Underbar helg med ett underbart gäng (trots att någon fattades...)

Löv ya toooo!

Kramen/Syster Yster

 
Kim

Kim

19 november 2011 15:52

Åh jag skulle behöva slänga en hel del, och kommer att göra det.
Men det finns vissa plagg som det bara inte går att skiljas från.
Så ensam är du inte ;))
Ska kolla igenom garderoben och ha kameran med ...nån dag :))

Ja hur orkade man...fest hela natten och sen till skolan eller jobbet.
Nu njuter jag så mycket mer av att få krypa ner i min underbara säng...gäsp ;)

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

caisisen

19 november 2011 17:57

:)Ung och vild, gammal och klok? *s*

Kramen

 
Stina

Stina

19 november 2011 20:47

Hmmmm, känner mig ensam om att vara tråkig och inte ha nåt sånt där kvar. Jag har rensat allt tror jag =)
Däremot har jag reliker i mitt stallskåp *s*, sånt kan jag inte kasta !
Mitt gamla tävlingsschabrak sedan 80 talet ... det är minnen det =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

caisisen

19 november 2011 21:14

Jag är ju egentligen inte någon ekorre heller... Men just den tröjam har klarat sig igenom varenda utgallring, just för att den är mjuk, av bra kvalite och minnena... ;)

Jag har oxå kvar lite täcvlingsgrejjer från förr som ligger och väntar på något konstruktivt. Bl.a mitt gamla hoppschabrak från Flugans tid´, det ska ramas in. Sen. När jag får tid :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caisisen - 28 januari 2013 09:19


Jag tror att alla föräldrar känner igen sig när jag skriver om detta ämne. Bästa bortförklaringen i min viktresa hittills har varit just att jag inte hinner. Mat ska lagas, barn ska iväg, det måste städas, föräldramöte, jobbet, djuren, osv, osv. För ...

Av caisisen - 20 januari 2013 18:01

...är inte alltid min grej. Jodå! Jag var supertaggad efter nästan en veckas väntan på halsont och TID till nytt träningspass. Så idag tog jag dottern med mig och knallade bort till gymmet, bara för att inse att vi inte kom in. Det krävs "tags" som m...

Av caisisen - 19 januari 2013 12:09


  Arkivbild sept -11   Nöjd med resultatet! Har bestämt mig för 14-dagarsvägning och -2,4 kg på nästan 2 veckor är helt ok. Har bara "hunnit med" en riktig träning men vi kör igång på riktigt nästa vecka. Veckan som har varit började med styrke...

Av caisisen - 16 januari 2013 14:52

Julklappsdax! Sitter i bilen på väg mot Ystad Saltsjöbad. Utan barn. Utan måsten. Med min älskade make. Ett dygn av sinnesro och lugn. Puss på er! OVER AND OUT!...

Av caisisen - 15 januari 2013 06:59

...no gain! Träningsvärken börjar komma krypande. Jag har saknat träningsvärk insåg jag nu. Någonstans inom mig så finns det en liten sadist :-) Sovit skit i natt. Å så snö-massa snö? Varför? Längtar till våren men just nu räknas varje dag för ...

Presentation


Kvinna, mamma, fru, vän, lagerarbetare, syster, dotter och massa andra saker som hade tagit plats här

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Bloggpris!

  Detta fina pris fick jag av Kicki!

Sökrutan


Ovido - Quiz & Flashcards