En ung tants bekännelser

Alla inlägg den 20 november 2011

Av caisisen - 20 november 2011 21:00

För ett tag sen så fotade många av mina bloggkompisar innehållet i handväskor/fickor/handskfack osv. Har länge försökt undvika men i fredags när jag började få lite bråttom till bussen så råkade jag göra det man inte ska, nämligen vända upp och ner på min handväska. Och i oredan tänkte jag att "AAHHH, detta ska jag fota och göra ett tråkinlägg om den dan jag bara gnäller för min rygg/nackes skull".

 SÅ! Varsågod. Innehållet i tantens handväska är....;


  

En SL-remsa med fler klipp på. Vi åkte ju nästan bara taxi när vi väl var i Stockholm så varför köpte vi remsor...?!


Bilnyckel, men det mest spännande är att detta är reservnyckeln, den som SKA hänga i skåpet och den jag alltid är så förbannad för att den inte gör det när den behövs (AHA, DÄR var den)


Massor med mynt (I torsdags när vi var på bio blev jag fruktansvärt irriterad på den enormt långa kön till P-automaten och bet mig själv i tungan. Varför tog det tid? Alla betalade parkeringen med kort och så även jag. 34:- hade jag nog haft i mynt va?)


Läkerolask. Tom. Har varit det sen 2 veckor (alltså fredagen när vi flög TILL Stockholm...)


Nagelfil (jag vet att jag har en någonstans men kan aldrig hitta den när den behövs)


Panik-kit (mascara, läppglans och kajal)


Plånbok. Självklart! Vart skulle den annars vara? (I makens bil händer det att jag glömmer den...)


Snus. Jupp! Konfirmerat... Vanesnusning pågår! Har tagit 1 pris i dag...


På det hela taget insåg jag att min handväska hade ABSOLUT inget roligt innehåll... Men sen när jag dubbelkollade blev det inte ett så tråkigt blogginlägg av det ändå *S*


Over and out!




Av caisisen - 20 november 2011 20:43

Blev det i fredags. Tjejerna från jobb, de få vi är, drog till Sankt Gertrud och njötav god dricka, god mat och underbart sällskap. Ibland är det bara så skönt med att ses utanför jobb, i civila kläder och under helt andra former! Inga krav och ingen som hummar över att vi står och snackar (jodå, vi är likadana allihop, snacksaliga som få)...


Det blev öl och liten plockbuffé. Inget överdådigt men om man betalar 5:- så kan man ju inte förvänta sig annat än lättbuffé. Sen å andra sidan fick man gå hur många gånger man ville. Allt serverades på salladsassietter så det blev ett par vändor för att mätta oss!

  

Vi drog vidare till Bishops Arms och min kollega träffade där på en fd lärare. Världen är bra liten ibland, hans kompis kom från mina hemtrakter så vi snackade barndomsminnen *S*


Kolla in sockerpinglorna!

  

Tydligen var jag fullare än vad jag själv kommer ihåg (så pass så jag inte orkar hålla ögonen öppna...)


Kvällen blev HELLYCKAD! Superskoj! Superlativsunderbart! Något som jag hoppas vi gör igen.


Resten av helgen har det inte blivit många knop. Gnällkärringen har vaknat igen då grådassevädret inte vill ge med sig. Nacken värker, illamåendet kommer och går och kroppen stretar. Jag försöker bita ihop och inte gnälla då det finns de som har det ännu värre... Tyvärr går inte det så bra alltid och det drar ner stämningen på mitt humör. Ska avsluta gnällbloggningen direkt och gå på nästa inlägg!


Over and out!

Presentation


Kvinna, mamma, fru, vän, lagerarbetare, syster, dotter och massa andra saker som hade tagit plats här

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Bloggpris!

  Detta fina pris fick jag av Kicki!

Sökrutan


Ovido - Quiz & Flashcards