En ung tants bekännelser

Direktlänk till inlägg 20 november 2011

Är jag tråkig?

Av caisisen - 20 november 2011 21:00

För ett tag sen så fotade många av mina bloggkompisar innehållet i handväskor/fickor/handskfack osv. Har länge försökt undvika men i fredags när jag började få lite bråttom till bussen så råkade jag göra det man inte ska, nämligen vända upp och ner på min handväska. Och i oredan tänkte jag att "AAHHH, detta ska jag fota och göra ett tråkinlägg om den dan jag bara gnäller för min rygg/nackes skull".

 SÅ! Varsågod. Innehållet i tantens handväska är....;


  

En SL-remsa med fler klipp på. Vi åkte ju nästan bara taxi när vi väl var i Stockholm så varför köpte vi remsor...?!


Bilnyckel, men det mest spännande är att detta är reservnyckeln, den som SKA hänga i skåpet och den jag alltid är så förbannad för att den inte gör det när den behövs (AHA, DÄR var den)


Massor med mynt (I torsdags när vi var på bio blev jag fruktansvärt irriterad på den enormt långa kön till P-automaten och bet mig själv i tungan. Varför tog det tid? Alla betalade parkeringen med kort och så även jag. 34:- hade jag nog haft i mynt va?)


Läkerolask. Tom. Har varit det sen 2 veckor (alltså fredagen när vi flög TILL Stockholm...)


Nagelfil (jag vet att jag har en någonstans men kan aldrig hitta den när den behövs)


Panik-kit (mascara, läppglans och kajal)


Plånbok. Självklart! Vart skulle den annars vara? (I makens bil händer det att jag glömmer den...)


Snus. Jupp! Konfirmerat... Vanesnusning pågår! Har tagit 1 pris i dag...


På det hela taget insåg jag att min handväska hade ABSOLUT inget roligt innehåll... Men sen när jag dubbelkollade blev det inte ett så tråkigt blogginlägg av det ändå *S*


Over and out!




 
 
Stina

Stina

20 november 2011 21:28

Men kvinna ! Vart är alla 30 par handskar,gummiband, badkarsproppar och andra bra att ha saker ???
Du tillhör ju den ordentliga skaran kvinnor med kvinnligt innehåll i handväskan ;))

http://billiejean.bloggplatsen.se

caisisen

20 november 2011 21:44

Det var lilla handväskan... I den stora har jag fortfarade 1 blöja kvar (trots att sonen varit torr sen i maj) och en tändare (slutade röka -07 och handväskan köptes -09, förklara det!?)

Ordentlig? Snarare lite väl strikt? Psykopat? *S* Börjar nästan bli rädd för mig själv över denna minimalistiska ordning i handväskan...

 
Kicki

Kicki

20 november 2011 21:40

hmmm... eftersom jag inte har ngn riktig handväska sådär som jag använder varje dag så är det mest gamla kvitton i mina väskor...
men i stallkassen ser det nog annorlunda ut hehe
får se om det kan bli någon bild..
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

caisisen

20 november 2011 21:46

Jag har ju ingen handväska i veckorna, den hänger där på sin krok och får bara komma ut på helgen ;)

Jag har en stor jacka med massor av fickor då... MASSOR med fickor. De vill/orkar jag inte tömma för då hade ni skrattat ihjäl er. Eller... Man kanske skulle... Hmmmm ;)

 
Kim

Kim

20 november 2011 21:59

För att inte känna mej som totalt disaster så kräver jag foto på dina fickors innehåll ;D

Vill bli som du ;)

http://varmt.bloggplatsen.se

caisisen

20 november 2011 22:28

Una momento por favour :) Ge mig bara lite dagsljus! Nu snackar vi HELA min jobbjacka alltså... *S*

 
Kim

Kim

21 november 2011 00:56

Si si si ! sitter här och nickar :)))

http://varmt.bloggplatsen.se

caisisen

21 november 2011 05:08

Jajaja :-P

 
Sarah

Sarah

21 november 2011 08:08

*ler* Jag har nog en ännu tråkigare väska!! Kanske skulle fota det med?? :)

http://chanellie.bloggplatsen.se

caisisen

21 november 2011 08:17

Ja intresset för min var ju stort så allt beror nog på hur man lägger upp det :-)

Det är alltid spännande att se vad andra har i väskan, fast jag tror ingen kan mäta sig med Stinas engångshandskar HAHAHA
Kramen

 
Stina

Stina

21 november 2011 20:09

Man vet AAAALDRIG när man behöver en handske, så det så ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

caisisen

21 november 2011 20:33

Jag hade behöft en i kväll! Var fanns den då? Hade nu ingen möjlighet att dra tummen ur röven på...

GRRRRRRRRRRRRRRR//Arg tant som inser att engångshandskarna ska in i hanväskan till nästa förskolekonferens...

 
Ann

Ann

21 november 2011 22:22

Inga engångshandskar i min väska inte men väl 5 st i min ena stalljackeficka..! :D

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

caisisen

21 november 2011 22:44

De där handskarna ska jag nog plocka på mig i rödaste rappet...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caisisen - 28 januari 2013 09:19


Jag tror att alla föräldrar känner igen sig när jag skriver om detta ämne. Bästa bortförklaringen i min viktresa hittills har varit just att jag inte hinner. Mat ska lagas, barn ska iväg, det måste städas, föräldramöte, jobbet, djuren, osv, osv. För ...

Av caisisen - 20 januari 2013 18:01

...är inte alltid min grej. Jodå! Jag var supertaggad efter nästan en veckas väntan på halsont och TID till nytt träningspass. Så idag tog jag dottern med mig och knallade bort till gymmet, bara för att inse att vi inte kom in. Det krävs "tags" som m...

Av caisisen - 19 januari 2013 12:09


  Arkivbild sept -11   Nöjd med resultatet! Har bestämt mig för 14-dagarsvägning och -2,4 kg på nästan 2 veckor är helt ok. Har bara "hunnit med" en riktig träning men vi kör igång på riktigt nästa vecka. Veckan som har varit började med styrke...

Av caisisen - 16 januari 2013 14:52

Julklappsdax! Sitter i bilen på väg mot Ystad Saltsjöbad. Utan barn. Utan måsten. Med min älskade make. Ett dygn av sinnesro och lugn. Puss på er! OVER AND OUT!...

Av caisisen - 15 januari 2013 06:59

...no gain! Träningsvärken börjar komma krypande. Jag har saknat träningsvärk insåg jag nu. Någonstans inom mig så finns det en liten sadist :-) Sovit skit i natt. Å så snö-massa snö? Varför? Längtar till våren men just nu räknas varje dag för ...

Presentation


Kvinna, mamma, fru, vän, lagerarbetare, syster, dotter och massa andra saker som hade tagit plats här

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Bloggpris!

  Detta fina pris fick jag av Kicki!

Sökrutan


Ovido - Quiz & Flashcards