En ung tants bekännelser

Direktlänk till inlägg 20 november 2011

After Work...

Av caisisen - 20 november 2011 20:43

Blev det i fredags. Tjejerna från jobb, de få vi är, drog till Sankt Gertrud och njötav god dricka, god mat och underbart sällskap. Ibland är det bara så skönt med att ses utanför jobb, i civila kläder och under helt andra former! Inga krav och ingen som hummar över att vi står och snackar (jodå, vi är likadana allihop, snacksaliga som få)...


Det blev öl och liten plockbuffé. Inget överdådigt men om man betalar 5:- så kan man ju inte förvänta sig annat än lättbuffé. Sen å andra sidan fick man gå hur många gånger man ville. Allt serverades på salladsassietter så det blev ett par vändor för att mätta oss!

  

Vi drog vidare till Bishops Arms och min kollega träffade där på en fd lärare. Världen är bra liten ibland, hans kompis kom från mina hemtrakter så vi snackade barndomsminnen *S*


Kolla in sockerpinglorna!

  

Tydligen var jag fullare än vad jag själv kommer ihåg (så pass så jag inte orkar hålla ögonen öppna...)


Kvällen blev HELLYCKAD! Superskoj! Superlativsunderbart! Något som jag hoppas vi gör igen.


Resten av helgen har det inte blivit många knop. Gnällkärringen har vaknat igen då grådassevädret inte vill ge med sig. Nacken värker, illamåendet kommer och går och kroppen stretar. Jag försöker bita ihop och inte gnälla då det finns de som har det ännu värre... Tyvärr går inte det så bra alltid och det drar ner stämningen på mitt humör. Ska avsluta gnällbloggningen direkt och gå på nästa inlägg!


Over and out!

 
 
Sarah

Sarah

21 november 2011 08:06

Vilka pinglor!! :D

http://chanellie.bloggplatsen.se

caisisen

21 november 2011 08:14

;-)

 
Ann

Ann

21 november 2011 22:20

Vadå kostar det bara 5kr att äta?
Jag kommer genast! :)
Gnäll på du, det gör inget!
kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

caisisen

21 november 2011 22:43

På St. Gertrud i Malmö :) Köper du en öl eller cider ingår buffé (men det dras som 5:-) Helt ok pris för lite mat :P

Du är välkommen på "after school" närhelst du orkar ;)

Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caisisen - 28 januari 2013 09:19


Jag tror att alla föräldrar känner igen sig när jag skriver om detta ämne. Bästa bortförklaringen i min viktresa hittills har varit just att jag inte hinner. Mat ska lagas, barn ska iväg, det måste städas, föräldramöte, jobbet, djuren, osv, osv. För ...

Av caisisen - 20 januari 2013 18:01

...är inte alltid min grej. Jodå! Jag var supertaggad efter nästan en veckas väntan på halsont och TID till nytt träningspass. Så idag tog jag dottern med mig och knallade bort till gymmet, bara för att inse att vi inte kom in. Det krävs "tags" som m...

Av caisisen - 19 januari 2013 12:09


  Arkivbild sept -11   Nöjd med resultatet! Har bestämt mig för 14-dagarsvägning och -2,4 kg på nästan 2 veckor är helt ok. Har bara "hunnit med" en riktig träning men vi kör igång på riktigt nästa vecka. Veckan som har varit började med styrke...

Av caisisen - 16 januari 2013 14:52

Julklappsdax! Sitter i bilen på väg mot Ystad Saltsjöbad. Utan barn. Utan måsten. Med min älskade make. Ett dygn av sinnesro och lugn. Puss på er! OVER AND OUT!...

Av caisisen - 15 januari 2013 06:59

...no gain! Träningsvärken börjar komma krypande. Jag har saknat träningsvärk insåg jag nu. Någonstans inom mig så finns det en liten sadist :-) Sovit skit i natt. Å så snö-massa snö? Varför? Längtar till våren men just nu räknas varje dag för ...

Presentation


Kvinna, mamma, fru, vän, lagerarbetare, syster, dotter och massa andra saker som hade tagit plats här

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Bloggpris!

  Detta fina pris fick jag av Kicki!

Sökrutan


Ovido - Quiz & Flashcards