En ung tants bekännelser

Direktlänk till inlägg 27 januari 2012

Velputte!

Av caisisen - 27 januari 2012 19:37

Hur principfast bör man vara? Får man lov att ändra sig? Hur blir man bemött om man helt plötsligt kommer med ett "ja" när man så länge har nekat och står bestämt fast vid att "ett nej är ett nej". Beror det på mognad eller på hur man blir formad utefter livets väg.


Får man lov att fatta beslut som man senare kommer att ångra? Eller ska man som vuxen inte ångra sig utan acceptera att "såhär blev det" och inte tänka på "såhär kunde det ha blivit". Vissa beslut som vi tar utmed livets väg ser jag som vägskäl. Sen står man där och vaggar... Höger-vänster-höööger (inga bilar, då går vi över?) Tänk om det varit så lätt!


Jag har trampat på tår, jag har sårat och jag har varit 100 % ärlig och fått en jäkla massa skit för det. Men de som vet att min övertygelse även den kan vackla emellanåt står ändå kvar. De står kvar. Eller följer mig utmed min väg, på sin egen väg. Den som ibland går samma sträckning som min. Stundom ganska krokig, hal, hålig och med grovt makadam där man snavar och stukar sig. Men det är MIN väg. Och JAG bestämmer den.


Ibland vill man hjälpa andra att välja sin väg vid ett sådant vägskäl. Vägleda. Styra åt ett håll för att man vet att det är den enda rätta vägen. Tyvärr kan det missuppfattas... Valet är den 4-filiga motorvägen, den med gräddfil. Varsågod säger jag nu i efterhand! Ta du den. Olycksfrekvensen på motorvägar är betydligt högre än på min fjuttiga skogsväg. Men min väg är inte din och de kommer aldrig följa samma sträckning. Du gjorde ett val, ditt val. När ska man sluta bry sig...?


Over and out!


  




 
 
Kicki

Kicki

27 januari 2012 20:08

ibland får man jobba för att ijnte öda energi på sådant man inte kan påverka...
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

caisisen

27 januari 2012 20:15

Många sömnlösa nätter har man efter andras problem... Till vilken nytta? Bättre att ödsla tid på sig själv! Varför gör man bara inte det då?!

Kramen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caisisen - 28 januari 2013 09:19


Jag tror att alla föräldrar känner igen sig när jag skriver om detta ämne. Bästa bortförklaringen i min viktresa hittills har varit just att jag inte hinner. Mat ska lagas, barn ska iväg, det måste städas, föräldramöte, jobbet, djuren, osv, osv. För ...

Av caisisen - 20 januari 2013 18:01

...är inte alltid min grej. Jodå! Jag var supertaggad efter nästan en veckas väntan på halsont och TID till nytt träningspass. Så idag tog jag dottern med mig och knallade bort till gymmet, bara för att inse att vi inte kom in. Det krävs "tags" som m...

Av caisisen - 19 januari 2013 12:09


  Arkivbild sept -11   Nöjd med resultatet! Har bestämt mig för 14-dagarsvägning och -2,4 kg på nästan 2 veckor är helt ok. Har bara "hunnit med" en riktig träning men vi kör igång på riktigt nästa vecka. Veckan som har varit började med styrke...

Av caisisen - 16 januari 2013 14:52

Julklappsdax! Sitter i bilen på väg mot Ystad Saltsjöbad. Utan barn. Utan måsten. Med min älskade make. Ett dygn av sinnesro och lugn. Puss på er! OVER AND OUT!...

Av caisisen - 15 januari 2013 06:59

...no gain! Träningsvärken börjar komma krypande. Jag har saknat träningsvärk insåg jag nu. Någonstans inom mig så finns det en liten sadist :-) Sovit skit i natt. Å så snö-massa snö? Varför? Längtar till våren men just nu räknas varje dag för ...

Presentation


Kvinna, mamma, fru, vän, lagerarbetare, syster, dotter och massa andra saker som hade tagit plats här

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Bloggpris!

  Detta fina pris fick jag av Kicki!

Sökrutan


Ovido - Quiz & Flashcards