En ung tants bekännelser

Direktlänk till inlägg 4 mars 2012

Helgen som rullat förbi...

Av caisisen - 4 mars 2012 20:47

... har varit full av diverse aktiviteter. Men den gemensamma nämnaren har varit "barn" och "uteaktivitet". Trädgården har fått första vårröjet och jordärtskockorna fick flytta ner i jorden igen, trots att det var lite tjäle kvar i skuggan. Nu ska det handlas hem jord och förbereda för minaplanteringsbäddar. Det blir 4 st pallkragsbäddar i stället för jättelandet som vi tidigare haft. Nu går funderingarna hur vi sak göra mellan bäddarna. Ska man lägga plattor eller så gräs? Lite försmak få det vackra som är på väg...

Krokusar tittar fram

  

Narcisserna har också orkat sig igenom. Men dessa behöver mängder med jord.

  

Min fina gräsmatta. Eller blivande fina gräsmatta. Nu är det vertikalskär och gödning så fort temperaturen tillåter. Schemat är satt för i år!

  

Bonusbarn för helgen var lilla E, dotter till en vän i nöd. Hon fick en mysig helg på landet med min E som tog henne under sina vingar. Ser ni förrester "min" E´s senaste kap. Erikshjälpen, 45:-. Passar lika bra som mamma i huvudprydnader!

 

Med alla barnen i släptåg drog vi ut i skogen 1 1/2 timme och kollade på rotvältor, mossor och leriga stigar. Även lillmonstret vågade sig på att gå över en spång själv, med mamma i ena handen och pappa i andra. Hoppas han kommer över olyckan snart för han var påtagligt rädd när han såg att stigen ledde över ån.


Söndagskvällen avslutades såklart med god mat!

  

Schnitzel! Och det lär räcka till lunch i morgon åt både make och maka...


Har njutit av lugnen nu i kväll. Barn har varit trätta efter allt bus och stök samt all frisk luft och mamma har varit trött i kroppen efter all fysisk aktivitet. Man kanske skulle hoppa upp i säng...? Nja, Wallander är spännande. En liten stund till bara!


Over and out!

        

 
 
Kim

Kim

7 mars 2012 21:32

Tycker om att se bilder på hur din trädgård utvecklas.
Blir lite avis på ditt trädgårds intresse, önskar jag kunde hitta glädje i min djungel...
Men vem vet vet, din fina trädgård kanske inspirerar mej tillräckligt en dag.

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

caisisen

7 mars 2012 21:40

Tack :)

Och jag fortsätter att terrorisera med knoppar, blommor och blad. Inga mästerfoton men som du skriver, det är fint att se skiftningarna mellan årstiderna.

Kramen

 
Kicki

Kicki

8 mars 2012 17:54

VA?? tar du UPP jordärtskockorna på hösten? Mamma o pappa som ju bor här uppe i norr (jämförelsevis) låter sina bo kvar i landet, ja utom de som de tar upp o gör en massa äckel av, och de överlever o växer så fint...

http://kaa.bloggplatsen.se

caisisen

8 mars 2012 18:39

HAHAHAHA! Det var någon som nämde ngt om att de var som ogräs *vissla-vissla* tror det var K... *s*

SÅ, ja jag tog upp dem i höstas. Mest för att de inte skulle sprida sig och för att jag inte riktigt visste vad de var för ngt när jag stoppade ner dem i jorden förra våren *s*

Nu har de fått flytta till en mer lämplig, permanet plats. Så nästa höst får de allt stanna i jorden ;)

Nu hoppas jag bara att de klarat sig "ovanjord" i vinter (på en torr, sval, frostfri plats).

Förresten, gör jag ngt fel? Mina pelargoner blommar fortfarande i förrådet. Jag har inte ens vattnat dem i vinter *fniss*

Kramen!

 
Kicki

Kicki

10 mars 2012 18:43

hehe jo det var ju jag, det var det jag tänkte...om du tog upp dem för att du var orolig för att de skulle överleva ;)

pellisarna mår utmärkt då ju! Då har du en fin vinterförvaring och har gett dem så mkt de behöver, eller rättare sagt så lite som de behöver!

http://kaa.bloggplatsen.se

caisisen

10 mars 2012 19:05

Återstår att se om de överlever min vårtrimning oxå. Fast jag kanske inte ska vara så radikal som tidigare... Bara klippa topparna, eller? Ta bort döda löv? Ska fota dem i morgon oxå. Har massor att fotodokumentera känner jag ;)

Kramen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caisisen - 28 januari 2013 09:19


Jag tror att alla föräldrar känner igen sig när jag skriver om detta ämne. Bästa bortförklaringen i min viktresa hittills har varit just att jag inte hinner. Mat ska lagas, barn ska iväg, det måste städas, föräldramöte, jobbet, djuren, osv, osv. För ...

Av caisisen - 20 januari 2013 18:01

...är inte alltid min grej. Jodå! Jag var supertaggad efter nästan en veckas väntan på halsont och TID till nytt träningspass. Så idag tog jag dottern med mig och knallade bort till gymmet, bara för att inse att vi inte kom in. Det krävs "tags" som m...

Av caisisen - 19 januari 2013 12:09


  Arkivbild sept -11   Nöjd med resultatet! Har bestämt mig för 14-dagarsvägning och -2,4 kg på nästan 2 veckor är helt ok. Har bara "hunnit med" en riktig träning men vi kör igång på riktigt nästa vecka. Veckan som har varit började med styrke...

Av caisisen - 16 januari 2013 14:52

Julklappsdax! Sitter i bilen på väg mot Ystad Saltsjöbad. Utan barn. Utan måsten. Med min älskade make. Ett dygn av sinnesro och lugn. Puss på er! OVER AND OUT!...

Av caisisen - 15 januari 2013 06:59

...no gain! Träningsvärken börjar komma krypande. Jag har saknat träningsvärk insåg jag nu. Någonstans inom mig så finns det en liten sadist :-) Sovit skit i natt. Å så snö-massa snö? Varför? Längtar till våren men just nu räknas varje dag för ...

Presentation


Kvinna, mamma, fru, vän, lagerarbetare, syster, dotter och massa andra saker som hade tagit plats här

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Bloggpris!

  Detta fina pris fick jag av Kicki!

Sökrutan


Ovido - Quiz & Flashcards