En ung tants bekännelser

Alla inlägg den 17 mars 2012

Av caisisen - 17 mars 2012 13:30

Desto mindre tror jag det blir nu fram till maken kommer hem.


Det blev en runda med barnen, utan olyckor och missöden, i ett bra tempo och med (nästan) bara glada miner. "Uno´s runda", ca 7,5 km och med högsta punkten Järnhatten gick vi.

  

Satte oss längst upp och tog en fika men tyvärr var inte vädret med oss idag. Duggregnet var väldigt lätt men gjorde att jag knappt vågade fota med mobilen. En bild på lillfisen blev det dock, han äter draksnorsbulle och dricker fladdermusblodsdricka. Gott?!

  


Tema för dagen var "Fantasy" så vi var dvärgar och hober, jag var barbamamma (fast det skulle nog vara BARDA-mamma) och en å annan alv kom oxå med in i leken. Är så stolt över mina fina barn som liksom jag och maken gillar naturen, trots att inte solen skiner och temperaturen peakar runt 20 grader... De knatar på glatt ändå!


Nu ska jag ta en välbehövlig dusch och sen bara ta det piano tills det är grilltime (har karré i marinad). Idag ska jag försöka hålla mig vaken till ivf 22...


Uppladdning inför morgondag och stallbesök! M som i MYS ska det bli!


Over and out!

Av caisisen - 17 mars 2012 09:10

Rastlös! Somnade 21 i går kväll, sovit stocken hela natten och vaknade 06.30 och var utvilad! Då min äkta halva har heldag på vägarna och i diverse bowlinghallar och jag har en tonåring som INTE går att få liv i innan 11 så bestämde jag mig för att stanna hemma med huliganerna och försöka komma ut i skogen. Efter frukost som intogs redan vid 07(tonåring får äta senare...) kände jag suget efter att få röra på mig. Jag laddade ner "Runkeeper-appen" på luren(för motiveringens skull) och drog på mig dojjorna.


Trots att det nu var ett tag sen jag tog en runda så kände jag att orken finns där, det är bara kroppen som inte riktigt är med. Joggade och gick i intervaller och jo, det funkade fint! En trött rygg vaknade till liv och mina knän höll hela vägen runt, tog till och med en extra runda och sträckte ut. Ingen jätterunda på flera km men sådär lagom. Nu känner jag mig SJUKT nöjd!

  


Fast jag och E bestämde oss för en runda upp mot Järnhatten lite senare. Så nu ska det packas en väska till picknicken och trots att det är tidigt, försöka få liv i Hormonhoppan.


Önskar er alla en trevlig helg och en skön lördag!


Over and out!

Presentation


Kvinna, mamma, fru, vän, lagerarbetare, syster, dotter och massa andra saker som hade tagit plats här

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Bloggpris!

  Detta fina pris fick jag av Kicki!

Sökrutan


Ovido - Quiz & Flashcards