En ung tants bekännelser

Alla inlägg den 18 mars 2012

Av caisisen - 18 mars 2012 15:47

Men kanske inte konstigt då jag räknade ihop att jag knatat 2 mil under helgen... Smått träningsvärk. Och om ni nu fnyser och rynkar på näsan så varsågod! Häng med på mina promenader. Trots att det kanske inte är något högt tempo så går det i skogsterräng för det mesta och med rejäl höjdskillnad!


Dagens promenad gick ut till ett russ och en shettis. Sen gick vi (jag, hästmatte och båda hästarna) en runda på 4 km. I RASKT tempo. Detta är något som jag hoppas att vi gör igen, ofta! Hänger gärna med och möter våren, socialtränar unghäst och motionerar både hästar, matte och mig själv   


Väl hemma igen körde jag igång trädgårdsjobb; "Projekt min stora huvudvärk" eller vårt sk trädgårdsland...


Så här såg det ut när jag började...

    


Jag har röjt pinnar, grävt upp gamla bärbuskar, tagit bort gamla jordgubbsplantor och så smått räfsat runt den där hemska högen som vi lämnade i höstas... Men jag har börjat med projektet!  Detta kommer ta lite tid men fint ska det bli! Här ska jämnas till och sås gräs. Det mesta av det gröna till höger är INTE gräs, det är mossa... Här har inte varit något annat än trädgårdsland tidigare och gräset till vänster, längst utmed äppelträden, sådde jag i fjol. Det har tagit sig jättefint!


Så här såg det ut efter 1,5 timmars grävande, räfsande och sopsäcksfyllande...

  

Lite bättre men tycker knappt att man märker av att jag kämpat som en gnu.


Passade på att fota mina tulpaner på framsidan och jovisst! De kommer... Sakta...

  

Solen tittade fram en liten stund och då drog jag fram min solstol och tog en välbehövlig paus. Så här ser det ut från uteplatsen nu.

  

Längtar tills att det är grönt, löv och lite varmare!


Fast vi firade in våren i går, grillen laddades och karrékotletterna åkte på för första gången i år...

 

Herr Grillmeister

 

Och bara för att jag kan så bjuder jag även på efterrätt!

  

Chokladpudding med grädde och jordgubbar

 

Fast detta var gårdagens mat. I dag blir det köttfärslimpa och den kräver min omsorg nu!


Over and out!

Presentation


Kvinna, mamma, fru, vän, lagerarbetare, syster, dotter och massa andra saker som hade tagit plats här

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Bloggpris!

  Detta fina pris fick jag av Kicki!

Sökrutan


Ovido - Quiz & Flashcards