En ung tants bekännelser

Direktlänk till inlägg 11 mars 2012

Glad!

Av caisisen - 11 mars 2012 20:33

En känsla som jag har fått mer och mer av sista tiden. Försöker njuta av det lilla och se möjligheterna. Trots att det händer tråkiga saker rutomkring som jag just nu inte kan påverka så måste jag se till mitt eget bästa och inte bli för deppig av det.


En ljusglimt dök upp i går, en win-win situation. Jag behöver röra mig mer och helst umgås med håriga saker. Någon annan har hårbollar som behöver komma ut i skogen, antingen i töm eller grimskaft. Jag känner att jag behärskar båda och då djuren är modell mindre och bor inom gångavstånd blev allt så mycket roligare. Ska bli SÅ skoj!


När vi var ute idag släppte jag dagens kommentar; "Ååååå vad färsk hästbajs luktar gott". Maken bara tittade på mig, skakade på huvudet och muttrade att jag borde göra något åt det innan jag inte plockade upp bajset och tog det med hem. Så nu försöker jag göra något åt mitt nästan årslånga uppehåll från hårbollar, och detta mitt i fällsäsong (tjoho) och med våren (och allergi) i antågande. Håller alla tummar jag kan att mitt uppehåll inte har förvärrat min allergiskit! Tur det är små hårbollar *fniss*

  

Varm vårdag 2011, svettig matte!

 

De nya hårbollarna bor på gården i förgrunden så ja, jag känner väl till omgivningen, nästgårds med Tompas sista "hemmahem med mamma".


Ser ljuspunkterna och kommer ihåg alla fina stunder (vi har massor tillsammans), det är allt jag kan göra just nu...


Over and out!


 
 
Kicki

Kicki

11 mars 2012 20:57

Vad himla bra!!!! KRAM

http://kaa.bloggplatsen.se

caisisen

11 mars 2012 21:06

Ja, förhoppningsvis bokar vi fast schema så jag MÅSTE ut oxå! 1-2 dagar/v är lagom nu när kvällarna blir ljusa :)

KRAMEN!

 
Stina

Stina

11 mars 2012 20:58

*s* om du tycker färsk hästskit luktar gott så är du illa däran =)))

http://billiejean.bloggplatsen.se

caisisen

11 mars 2012 21:05

Den ska vara färsk! Inte vintermurken som i era hagar utan sådär 10-15 minuter så det fortfarande ryker lite *S*

Får tacka islänningarna från Stubbarp som lät min näsa få njuta lite i skogen ;)

 
Kerstin

Kerstin

11 mars 2012 21:32

;)... Ska bli så trevligt med sällskapet, så kag får tacka dig oxå Kaisan för ditt initiativ att följa med mig o hårbollarna :).. Kramiz

http://Kerstin

caisisen

11 mars 2012 21:35

Å jag ser så mycket fram emot det!

Kramen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caisisen - 28 januari 2013 09:19


Jag tror att alla föräldrar känner igen sig när jag skriver om detta ämne. Bästa bortförklaringen i min viktresa hittills har varit just att jag inte hinner. Mat ska lagas, barn ska iväg, det måste städas, föräldramöte, jobbet, djuren, osv, osv. För ...

Av caisisen - 20 januari 2013 18:01

...är inte alltid min grej. Jodå! Jag var supertaggad efter nästan en veckas väntan på halsont och TID till nytt träningspass. Så idag tog jag dottern med mig och knallade bort till gymmet, bara för att inse att vi inte kom in. Det krävs "tags" som m...

Av caisisen - 19 januari 2013 12:09


  Arkivbild sept -11   Nöjd med resultatet! Har bestämt mig för 14-dagarsvägning och -2,4 kg på nästan 2 veckor är helt ok. Har bara "hunnit med" en riktig träning men vi kör igång på riktigt nästa vecka. Veckan som har varit började med styrke...

Av caisisen - 16 januari 2013 14:52

Julklappsdax! Sitter i bilen på väg mot Ystad Saltsjöbad. Utan barn. Utan måsten. Med min älskade make. Ett dygn av sinnesro och lugn. Puss på er! OVER AND OUT!...

Av caisisen - 15 januari 2013 06:59

...no gain! Träningsvärken börjar komma krypande. Jag har saknat träningsvärk insåg jag nu. Någonstans inom mig så finns det en liten sadist :-) Sovit skit i natt. Å så snö-massa snö? Varför? Längtar till våren men just nu räknas varje dag för ...

Presentation


Kvinna, mamma, fru, vän, lagerarbetare, syster, dotter och massa andra saker som hade tagit plats här

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Bloggpris!

  Detta fina pris fick jag av Kicki!

Sökrutan


Ovido - Quiz & Flashcards