En ung tants bekännelser

Direktlänk till inlägg 28 mars 2012

Blandad kompott

Av caisisen - 28 mars 2012 21:21

Livet rullar på i samma galna tempo. Förra helgen var det segerstämning och firande av serievinst för bowlinggänget. Jag H och K satt såklart på parkett och hejjade!

  

Och åt korv... Och godis. I mängder! *fniss*



H har en ny passion här i livet. Det kallas för "klättra jättehögt" och till mammas förtret har han blivit ganska modig (läs livsfarlig).

  

I övrigt har det blivit trädgårdspyssel när tiden har räckt till. Fick chans att fota lite så ni får se vad som kommer i mina rabatter!

    

Krokus och krokus!

   

Liljor! OJ vad de har vuxit senaste veckan!

   

Tulpanerna på framsidan. Detta är lite av ett projekt då det är lite udda och unika lökar. Blå och gula. Ska försöka fota varje vecka så man ser skillnaden och hur de växer.

   

I går kväll tog vi tag i vertikalskärningen av gräsmattan. 2 timmars arbete och vi hann precis innan solen gick ner. Duktiga killar hade jag som hjälpte mig. Ser ni min lilla hjälpreda? 


Tog ett beslut att använda 2 av pallkragarna till extrakompost. Det lär behövas om man ser hur mycket skräp vi fick upp i går kväll!

    

Bilden blev aninen suddig, jag var darrhänt efter allt jobb.


I kväll var det meningen att jag skulle "hästa" men då det blåste storm blev det storstädning här hemma i stället. E fyller 12 idag, det firar hon hos sin pappa. Men på fredag kommer hon, A samt en hel flock med fler töser som ska sova över. Jag ska bjuda på 3-rätters och ska sätta mig en liten stund innan John Blund kallar och påta ihop en shoppinglista på vad som behövs...


Over and out!

 
 
Kim

Kim

29 mars 2012 15:17

Åhhhhh!!!!
Så fint när när blommorna kommer!
Älskar färgen på Krokusarna!

Jag var också en "extrem" klättrare :)
Mamma var halvt hysterisk medan pappa glatt hejjade på :)

Kram på dej!

http://varmt.bloggplatsen.se

caisisen

29 mars 2012 19:57

JAAAAA! Bara älskar mina fina blommor :)

Jag har eg inget emot han, klängpelle. MEN. Som den hönsmamman man är... Första gångerna han svingade sig över den övergången (ca 2 m upp) så skakade han betänkligt och jag hejjade på (med ena handen som stöd). 5 min senare gick han balans på en kedja, ca 1,50 m upp. Bara han inte gör något som är över hans motoriska förmågor *S*

Kram på dej me :D

 
Kicki

Kicki

29 mars 2012 20:02

om det inte vore för att ni pratar så attans kounstigt därnere så skulle jag nästan kunna tänka mig att emigrera litegrand ;)

http://kaa.bloggplatsen.se

caisisen

29 mars 2012 20:06

HAHAHAHA!

Jupp, vi pratar konstigt. Men jag kan berätta en hemlis... Jag är Huddingetös i botten med syskon som bor kvar i Huvudstaden. De har svårt med "Skanunskaun" ibland. Då skärper jag mig så även en upplänning förstår mitt bräkande :P

Man kan emigrera lite, en liten stund ;) En långhelg någongång kanske...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caisisen - 28 januari 2013 09:19


Jag tror att alla föräldrar känner igen sig när jag skriver om detta ämne. Bästa bortförklaringen i min viktresa hittills har varit just att jag inte hinner. Mat ska lagas, barn ska iväg, det måste städas, föräldramöte, jobbet, djuren, osv, osv. För ...

Av caisisen - 20 januari 2013 18:01

...är inte alltid min grej. Jodå! Jag var supertaggad efter nästan en veckas väntan på halsont och TID till nytt träningspass. Så idag tog jag dottern med mig och knallade bort till gymmet, bara för att inse att vi inte kom in. Det krävs "tags" som m...

Av caisisen - 19 januari 2013 12:09


  Arkivbild sept -11   Nöjd med resultatet! Har bestämt mig för 14-dagarsvägning och -2,4 kg på nästan 2 veckor är helt ok. Har bara "hunnit med" en riktig träning men vi kör igång på riktigt nästa vecka. Veckan som har varit började med styrke...

Av caisisen - 16 januari 2013 14:52

Julklappsdax! Sitter i bilen på väg mot Ystad Saltsjöbad. Utan barn. Utan måsten. Med min älskade make. Ett dygn av sinnesro och lugn. Puss på er! OVER AND OUT!...

Av caisisen - 15 januari 2013 06:59

...no gain! Träningsvärken börjar komma krypande. Jag har saknat träningsvärk insåg jag nu. Någonstans inom mig så finns det en liten sadist :-) Sovit skit i natt. Å så snö-massa snö? Varför? Längtar till våren men just nu räknas varje dag för ...

Presentation


Kvinna, mamma, fru, vän, lagerarbetare, syster, dotter och massa andra saker som hade tagit plats här

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Bloggpris!

  Detta fina pris fick jag av Kicki!

Sökrutan


Ovido - Quiz & Flashcards