En ung tants bekännelser

Direktlänk till inlägg 14 april 2012

Bildbomb

Av caisisen - 14 april 2012 20:44

Just nu vill inte blogglusten komma riktigt. Jag fyller dagarna med massa måsten och roligheter men orkar inte riktigt fundera ihop något bra att skriva om. Jag har egentligen massor som jag vill få ut men inte riktigt nu. Det får komma sen... Känns som det blir en upprepning på allt annars.


Fick i morse en fråga som vred om kniven i bröstet igen. Så många timmars vånda efter allt svek vaknade till liv och fick mig att börja tänka "om" igen. Trots att jag lovat mig själv; INGA OM! Det var inte frågeställarens avsikt att skada tror jag. Men frågan kom. "Varför sålde du...?"


Jag har ältat detta så många gånger, så länge innan beslutet kom och så många tårar har trillat men jag har sista tiden förträngt det. Ångrar jag mitt beslut? JA! Fortfarande? Nej... Jag hoppas innerligen inte det.


Så bara för att förtränga och tänka på annat så lägger jag in bilder från mitt liv. Blandat och surrigt precis som mitt liv är. Upp och ner. Sol och moln. 

           

Jag kan bara säga att jag är lycklig. Jag bor i paradiset och har världens finaste familj. Men även solen har fläckar. Men idag har vi inte märkt av dem... 

            

Efter långpromenad så blev det blomfix och mina vintervilande växter fick komma ut, få lite frissering, ny jord och vatten. Skiner solen så måste man passa på att vara ute. Det blev lite ogräsrensning och Fru Fresia blev av med torra blad och döda grenar. En och annan pensée har förflyttat sig till konstiga platser men jag låter dem vara, de är oxå vackra. Trots att de finns på fel ställe. Som somliga av oss andra levande varelser. Sonen roade sig med att ta hand om sina "husdjur" och mata dem med scilla (de rymde snabbt som snigeln när de fick chansen...)


I morgon är det bowlig hela långa dan. Maken´s lag ska kvala upp i serierna och resan blir norrut ca kl 07.30 med återkomst ca 16. Om vi har tur... Jag ska dona med matsäck till oss åskådare så vi orkar skrika mycket    Så HEJJA BK Finn i morgon HELA dan!


Over and out!


 
 
Stina

Stina

14 april 2012 21:15

Fina vårbilder =)

Kram !

http://billiejean.bloggplatsen.se

caisisen

14 april 2012 21:18

Tack

JA! Härliga våren! Lider lite med alla mina vänner och bekanta som hade snö i morse när de vaknade... Vi hade +20 i solen på baksidan i eftermiddags. Riktigt mysigt!

Kramen

 
Kicki

Kicki

14 april 2012 21:22

jadu...man kan bara drömma om sådana bilder här dådå.... urk och URK för såna här bakslag.kram

http://kaa.bloggplatsen.se

caisisen

14 april 2012 21:25

Usch och URK! Såg din bild och sen en vän som bor på Hägerstensåsen i Sthlm, hans bild såg ut som ett julkort ;)... Kan vi inte ha vår nu? Allihop?! Ända upp i Norrland? Tror vi alla behöver det...

Kram

 
Kim

Kim

15 april 2012 16:11

Stackars dej :( sånt gör ont... ibland måste man ta beslut som gör ont.

Men också viklen tur du har som har en sån stor härlig familj!
Vilken skillnad på bilderna från Skåne och från stackarna högre upp.
Hoppas nu din kropp tar och vänjer sig och slutar "protestera" ;)

Stor kram

http://varmt.bloggplatsen.se

caisisen

15 april 2012 16:14

Tack Kim :-)

Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caisisen - 28 januari 2013 09:19


Jag tror att alla föräldrar känner igen sig när jag skriver om detta ämne. Bästa bortförklaringen i min viktresa hittills har varit just att jag inte hinner. Mat ska lagas, barn ska iväg, det måste städas, föräldramöte, jobbet, djuren, osv, osv. För ...

Av caisisen - 20 januari 2013 18:01

...är inte alltid min grej. Jodå! Jag var supertaggad efter nästan en veckas väntan på halsont och TID till nytt träningspass. Så idag tog jag dottern med mig och knallade bort till gymmet, bara för att inse att vi inte kom in. Det krävs "tags" som m...

Av caisisen - 19 januari 2013 12:09


  Arkivbild sept -11   Nöjd med resultatet! Har bestämt mig för 14-dagarsvägning och -2,4 kg på nästan 2 veckor är helt ok. Har bara "hunnit med" en riktig träning men vi kör igång på riktigt nästa vecka. Veckan som har varit började med styrke...

Av caisisen - 16 januari 2013 14:52

Julklappsdax! Sitter i bilen på väg mot Ystad Saltsjöbad. Utan barn. Utan måsten. Med min älskade make. Ett dygn av sinnesro och lugn. Puss på er! OVER AND OUT!...

Av caisisen - 15 januari 2013 06:59

...no gain! Träningsvärken börjar komma krypande. Jag har saknat träningsvärk insåg jag nu. Någonstans inom mig så finns det en liten sadist :-) Sovit skit i natt. Å så snö-massa snö? Varför? Längtar till våren men just nu räknas varje dag för ...

Presentation


Kvinna, mamma, fru, vän, lagerarbetare, syster, dotter och massa andra saker som hade tagit plats här

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Bloggpris!

  Detta fina pris fick jag av Kicki!

Sökrutan


Ovido - Quiz & Flashcards