En ung tants bekännelser

Alla inlägg den 25 februari 2012

-

Av caisisen - 25 februari 2012 15:10

Nu blir det ytterliggare en surblogg men jag bara måste kräka! Jag har allsedan tonåren haft ett hat till att shoppa kläder. Jag ser mig som abnormal då kläder som finns i handeln anpassas till människor som är mellan 160-175 cm långa och har du mer än 5 kg övervikt (jupp jag har säkert 20, JAG VET) så får du absolut inte vara längre än 170 cm. För skojs skull (nej, inte skoj, för att förnedra mig själv) mätte jag länden på "Big size" byxor. Stl 44 och stl 54 har EXAKT SAMMA LÄNGD-linning till fåll. 44 har en innerbenlängd mellan 76-80 cm i de flesta märken/modeller/butiker. Om jag har tur och hittar "XL-lång" så har de kanske en innerbenlängd i stl 46 tja MAX 86. Problemet är att mina ben har ett innermått på 96... GHAAAA!


Ännu värre är det nu när ste enbart är "slim-fit" eller baggy som gäller. Slim fit kan jag absolut inte ha, jag ser inte klok ut och baggy... Dessa har i regel en innerbenlängd 10 cm mindre än ovanstående mått. Typ knickers för mig.


Så nu står man där med ett par jeans som inhandlades hösten 2009 i London (extra långa ben, stl 44). Som är helt slut... Och mina älskade LEE-jeans har blivit för tajta över låren. Mina plychisar från Me&I är oxå helt slut och den modellen har de så klart slutat sälja.


Med tårarna brinnande bakom ögonlocken lämnade jag Burlöv C, iklädd det enda som jag kan få på mig just nu, kjol. Förvisso gillar jag att ha kjol men... Hade då varit inne på H&M och KappAhl och fick panikångest och orkade inte mer. Kanske ger jag upp för lätt, kanske är jag bara korkad som letar på fel ställe men... Det är 4:e gången jag är här nu. Och det blir inte bättre hur jag än gör.


Om en liten stund kommer min fd jobbis C och fikar med oss! Ska bli najs med en ljuspunkt idag då jag efter nederlaget då jag grävde ner mig lite väl långt...

  

Fina C!


Over and out!

Presentation


Kvinna, mamma, fru, vän, lagerarbetare, syster, dotter och massa andra saker som hade tagit plats här

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Bloggpris!

  Detta fina pris fick jag av Kicki!

Sökrutan


Ovido - Quiz & Flashcards