En ung tants bekännelser

Alla inlägg den 23 maj 2012

Av caisisen - 23 maj 2012 20:11

Trött, tröttare, tröttast. Det är jag just nu. Allergin har dragit igång igen och värmen gör sitt till att jag ska börja gäspa lagom till förmiddagsfikat. I går kväll gjorde jag inte många knop och i kväll har jag bara vattnat i trädgården, det är allt... Dåligt samvete över tvätt, städning och allt annat som bara läggs på hög just nu. Tur jag har en underbar make som sköter markservice så det blir mat på bordet.


Passade på att fota lite åt Kim, hon ville se min äppelspalje så varsågod!

              

Konstruktionen är superenkel. Vattenrör! Och däremellan stålvajer som stöd för grenarna i mellanled. Jag antar att det var en hel del pill de första 4-5 åren eller så men det var långt innan jag var påtänkt   



Ett äpple hänger i trädets grönska


vad kan man mera önska


jo kanske att det till marken vill falla


då skulle jag göra en paj falleralla

 

Tog även ett kort på andra ledden men det vände sig själv. Ska försöka fixa så det kommer på rätt håll!

    


Efter ett par år har min vallmo fått fnatt, eller så har någon varit framme med anabola här med!

    

Massor med knoppar är det på den.


Och så följetången rabarber. Hade med mig ca 7 kg till jobb i måndags. Kan nämna att visst ser man att jag skördat. Lite ivf. Men det kommer mer... MYCKET mer!


Detta är planta nr 2, den som är lite senare...'

  

Ursäkta ogräsröran men ALLT är ju som sagt inte perfekt i paradiset


Och sen har vi den lilla knölen jag flyttade (varför jag nu gjorde det)

  

Jajamen! Den kommer den oxå. Mängder av stänglar... *PUST*


Tur att jag gillar rabarber då   


    

Till min glädje så verkar det som om min nysatta klätterväxt har klarat lite konstgjord andning och överlevt. Den har börjat växa sig stark och grön igen. TJOHOOOO! Kanske jag får min "gröna vägg" här så småningom då!


Jupp, jag ska inte vara tråkig med mera bilder och tjöt i kväll utan ta mig en dusch och sen försöka få sonen i säng!


Over and out!


Presentation


Kvinna, mamma, fru, vän, lagerarbetare, syster, dotter och massa andra saker som hade tagit plats här

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Bloggpris!

  Detta fina pris fick jag av Kicki!

Sökrutan


Ovido - Quiz & Flashcards