En ung tants bekännelser

Direktlänk till inlägg 20 februari 2012

Orolig

Av caisisen - 20 februari 2012 18:47

Inför morgondagen... Borde inte vara det men med åldern kommer en viss osäkerhet. Man är ju fasiken så mycket mer kaxig och självsäker när man är lyckligt ovetande, eller hur?!


Hemlighetsmakeriet är över, bubblan spräckt, hemligheten aningen svår att dölja mycket längre. Hugo hoppjerka berättade för både mormor/morfar och farmor/farfar väldigt stolt att "Jag ska bli storebror för mamma har en bäbis i magen". Så allt det jag/vi stått för (att vi ABSOLUT INTE skulle) och "Korkade människor som går högdräktiga mitt i högsommarvärmen". Allt det kommer jag få stå ut med nu. Bäbis som går under arbetsnamn "Hagrid" beräknas  anlända lagom till OS-invigningen. Så om nu någon undrar varför min älskade make är pappaledig då så är det de obligatoriska 10 "pappadagarna" och inget annat   


Så om nu någon har en spjälsäng över, eller en Brio/Emmaljunga DUO-vagn modell 2007-2009 (hatar dessa nya, klena minimodeller som bara är plastigt skit) så hör av er till mig!


Så, nu har jag kläckt allt offentligt!


Hur mår jag då? Ärligt? Betydligt bättre än för någon månad sen. Har dåliga blodvärden och är fortfarande fruktansvärt trött och yr/illamående. Har ältat lite varför jag är såhär trött hela tiden men insåg att tröttheten är en kombo av dåliga värden och sedvanlig vintertrötthet. För visst var jag trött de andra gångerna men då mina 3 andra barn är födda mellan 28:e mars och 27:e april så har jag inte varit i första trimestern och värsta tröttheten mitt i mörkaste vintern utan under högsommar. Logiskt tänk?! Tror det. Hoppas det! Men jag mår psykiskt bra, det är huvudsaken!


I morgon är det KUB-test. Borde inte vara orolig för jag har som sagt 3 friska barn och inget ärftligt att oroa mig över. Jag är inte "för gammal" trots att jag är tant. 34 är väl ingen ålder på en ko?!   Men ändå så rullar tankarna i skallen på mig... Än hit, än dit. Som sagt, man blir mer försiktig med åldern!


  

Blivande storebror

 

Over and out!




 
 
Kim

Kim

21 februari 2012 15:01

Attans jag borde bli spåkärring!

Mannen din lyckades väldigt bra med den tidsplaneringen :))

Stort grattis till bullen!!!

KRAM :)

http://varmt.bloggplatsen.se

caisisen

21 februari 2012 15:25

Sa ju att du pajjade överraskningen :-) Fast det gör inget. Du får gärna spå mig fler gånger, säg då att det kommer rikedomar inom kort!

Än kan vi hihi

Kramen

 
Kicki

Kicki

21 februari 2012 20:12

hehe jag anade det oxå faktiskt! Grattis!

men du..vadå tant?? jag e ju fasen 2 år (3?) mer tant än du dådå? hihi.
KRAAAAM

http://kaa.bloggplatsen.se

caisisen

21 februari 2012 20:19

Tack :)

Tssss... Tant har jag blivit kallad av syskonbarnen sen jag var 14-15. Jag är van ;) De tyckte "faster" lät som en gammal dam och då sa jag att de fick kalla mig "tant" i stället. Det har förföljt mig hela livet sen dess.

Man är ALDRIG äldre än vad man känner sig. Just i kväll känner jag mig MINST som 70... Men vissa dagar är jag nog närmre 25 än 40 ;)

KRAMEN på dig med

 
Ann

Ann

25 februari 2012 21:04

Jag tror att jag har både vagn och säng men jag antar att dtycker det är aningens lång iväg...

kram kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

caisisen

25 februari 2012 21:29

Hihi! Du e go du! Ja, aningen långt men vad har du för vagn? Helst vill jag ha en av den gamla typen med rejält chassi och utbytbara delar, en ligg å en sitt. Köpte H´s begagnad från Katrineholm efter att ha letat jättelänge och det är 4 år sen nu... Får leta runt i sommar innan det är dax. Ny vagn är uteslutet. Har varit å kollat runt och antingen är de byggda för att småsyskon (eller mammor i 160 cm klassen)ska köra med handtag på tok för lågt. Eller så är de så plastiga och klena i konstruktionen så de inte kommer hålla för våra skogspromenader.

Usch vad bökig jag är nu! ALLT är uppenbarligen jobbigt idag *S*

Jaja, jag är ju en gnällig graviding. Får skylla på det *S*

Kram igen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caisisen - 28 januari 2013 09:19


Jag tror att alla föräldrar känner igen sig när jag skriver om detta ämne. Bästa bortförklaringen i min viktresa hittills har varit just att jag inte hinner. Mat ska lagas, barn ska iväg, det måste städas, föräldramöte, jobbet, djuren, osv, osv. För ...

Av caisisen - 20 januari 2013 18:01

...är inte alltid min grej. Jodå! Jag var supertaggad efter nästan en veckas väntan på halsont och TID till nytt träningspass. Så idag tog jag dottern med mig och knallade bort till gymmet, bara för att inse att vi inte kom in. Det krävs "tags" som m...

Av caisisen - 19 januari 2013 12:09


  Arkivbild sept -11   Nöjd med resultatet! Har bestämt mig för 14-dagarsvägning och -2,4 kg på nästan 2 veckor är helt ok. Har bara "hunnit med" en riktig träning men vi kör igång på riktigt nästa vecka. Veckan som har varit började med styrke...

Av caisisen - 16 januari 2013 14:52

Julklappsdax! Sitter i bilen på väg mot Ystad Saltsjöbad. Utan barn. Utan måsten. Med min älskade make. Ett dygn av sinnesro och lugn. Puss på er! OVER AND OUT!...

Av caisisen - 15 januari 2013 06:59

...no gain! Träningsvärken börjar komma krypande. Jag har saknat träningsvärk insåg jag nu. Någonstans inom mig så finns det en liten sadist :-) Sovit skit i natt. Å så snö-massa snö? Varför? Längtar till våren men just nu räknas varje dag för ...

Presentation


Kvinna, mamma, fru, vän, lagerarbetare, syster, dotter och massa andra saker som hade tagit plats här

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Bloggpris!

  Detta fina pris fick jag av Kicki!

Sökrutan


Ovido - Quiz & Flashcards