En ung tants bekännelser

Direktlänk till inlägg 24 februari 2012

*GÄÄÄSP*

Av caisisen - 24 februari 2012 19:54

Känns att det är fredag.  Slut i hela kroppen och knoppen, ischiashelvetet börjar infinna sig och humöret är dalande. Känns som om allt går emot mig och att jag misslyckas i allt jag gör. Gnäll och skällkärringen är ingen rolig tant att umgås med och jag vill helst att hon drar dit pepparn växer. Lider med min stackars make som inte vet om jag skäller eller bara gnäller. Det skapar irritationer som bara är onödiga. Han får skylla på hormonerna, jag hoppas oxå på att det är dessa som spökar.


Jag stångar pannan blodig men får bara skit tillbaka. Jag försöker och gör så gott jag kan men otacken är just nu min lön. Gravid samtidigt som man har tonåringar att stångas med/för/om? Just nu är detta bara jobbigt att behöva bära på så jag måste få ut det! Jag älskar mina barn över allt annat! Varför kan de inte fortsätta vara så okomplicerade som de är när de är små?! Detta kommer bli en följetong så jag avslutar nu, innan jag skriver för mycket och gör fel igen. Skadar mer än vad jag rehabiliterar mig själv. Jag finns här, jag kan nog inte göra mer i detta läge...


Bara för att irritera någon ska jag passa på att gratulera Vickan. Och tuppen Daniel. Att ni visar upp er bevisar bara att ni är lika dödliga som vi andra. Önskar er all lycka i världen och hoppas att lilla Estelle får en barndom utan hysteriska kändisreporters i hasorna. Så, låt nu denna familj vara! Låt nu Vickan få amma i fred, Daniel få byta bajsblöjor och mormor Silvia få torka rapkräk från morfar knugens axel.


Hoppas att jag slipper det pressuppbådet vid KK i september när det är dax   


  

Nu längtar jag efter sol, vår och värme. Det kliar i mina fingrar och jag vill ta tag i min trädgård! Avreagera mig och strö min energi på annat än gnäll...


Over and out!

 
 
Kicki

Kicki

24 februari 2012 20:25

att få stoppa fingrarna i jorden är terapi så god som någon! KRAM

http://kaa.bloggplatsen.se

caisisen

24 februari 2012 20:46

DEN BÄSTA!

Och jag har lite lökar som jag inte fick i jorden i höstas. Och ett nytt trädgårdsland att anlägga. Och gräs som ska sås. Och... *pust* När ska jag hinna/orka med det då...?

Kramen

 
Sara

Sara

26 februari 2012 10:04

*ler* Som du skrev till mig och peppade mig med att du FÅR vara trött, gnällig, irriterad och bara allmänt gravid just nu! Det är din rätt som kvinna ;) Försök så mycket du kan att ta det lugnt och mysa,att det göra sånt som du mår bra utav!!

hihi så du vill inte ha hela sverige´s media som väntar på dig utanför förlossningen ;)

Kram!

http://frumelpomene.bloggplatsen.se

caisisen

26 februari 2012 18:20

Fast detta är nog den värsta gnällperioden hittills, inklusive de 3 tidigare grav. Tack Sara, jag försöker... Tyvärr måste man ibland välja de andra, tråkiga sakerna, trots att man INTE vill...

Helst ingen media alls, inte ens FB eller blogg på förlossningen. Helst *asg*

Kramen

 
Ingen bild

hanna

26 februari 2012 20:26

Jaså det visste jag inte? =) vad kul! ska genast testa lite sånt! kul att du skrev :)

caisisen

26 februari 2012 20:27

;) Jag känner honom ganska väl...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caisisen - 28 januari 2013 09:19


Jag tror att alla föräldrar känner igen sig när jag skriver om detta ämne. Bästa bortförklaringen i min viktresa hittills har varit just att jag inte hinner. Mat ska lagas, barn ska iväg, det måste städas, föräldramöte, jobbet, djuren, osv, osv. För ...

Av caisisen - 20 januari 2013 18:01

...är inte alltid min grej. Jodå! Jag var supertaggad efter nästan en veckas väntan på halsont och TID till nytt träningspass. Så idag tog jag dottern med mig och knallade bort till gymmet, bara för att inse att vi inte kom in. Det krävs "tags" som m...

Av caisisen - 19 januari 2013 12:09


  Arkivbild sept -11   Nöjd med resultatet! Har bestämt mig för 14-dagarsvägning och -2,4 kg på nästan 2 veckor är helt ok. Har bara "hunnit med" en riktig träning men vi kör igång på riktigt nästa vecka. Veckan som har varit började med styrke...

Av caisisen - 16 januari 2013 14:52

Julklappsdax! Sitter i bilen på väg mot Ystad Saltsjöbad. Utan barn. Utan måsten. Med min älskade make. Ett dygn av sinnesro och lugn. Puss på er! OVER AND OUT!...

Av caisisen - 15 januari 2013 06:59

...no gain! Träningsvärken börjar komma krypande. Jag har saknat träningsvärk insåg jag nu. Någonstans inom mig så finns det en liten sadist :-) Sovit skit i natt. Å så snö-massa snö? Varför? Längtar till våren men just nu räknas varje dag för ...

Presentation


Kvinna, mamma, fru, vän, lagerarbetare, syster, dotter och massa andra saker som hade tagit plats här

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Bloggpris!

  Detta fina pris fick jag av Kicki!

Sökrutan


Ovido - Quiz & Flashcards