En ung tants bekännelser

Alla inlägg den 3 juli 2011

Av caisisen - 3 juli 2011 20:04

Hästabstinens... BIG TIME! Saknar min Mr Hårboll   


      Får väl ta mig norröver snart...


Over and out!

Av caisisen - 3 juli 2011 13:47

... efter ett pars timmar idogt slit i min trädgård. Jag ångrar nästan att vi köpte hus. Eller nja, kanske inte huset för det älskar jag men trädgården... Eller så ångrar jag att jag inte har indoktrinerat min älskade make i att han kan göra mer i trädgården, ta egna initiativ liksom. Han tycker absolut inte om att sätta igång något, det är "liksom inte hans grej" men när vi väl är igång (åhja, jag lyckas få honom till att hjälpa till emellanåt) då ska det donas, och svettas och slitas tills vi är helt svarta av jord och blöta av svett!


Jag har en stor portion dåligt samvete över min trädgård. Första året var här jättefint. Det var det året som tanten var arbetslös och frustrerad och behövde avreagera sig. Sen har det bara gått utför med min motivation till att göra något konstruktivt på helgerna när vi för en gånsk skull har tid.

  Så idag plockades redskap fram, handskar på och sen brakade vi igång. Maken klippte (o)gräsmattan och ja, det blev lite bättre, ogräset är mindre ojämnt nu... Jag började röja bland meterhöga gråbobuskar, hirskål och brännässlor. Så nu så! Kanske inte jättefint och fullständigt men betydligt bättre än innan.

 

Trädgårdslandet med potatis, dill, lök och det höga till höger är jordärtskockorna!

  Mitt bland ogräset fann jag denna... Iris? Tar gärna emot hjälp!

  Vår uteplats börjar se riktigt trevlig ut nu!

  Monsterungen sysselsatte sig med "drive-in-spa" mitt på gräsmattan. "Är vattnet badbart mamma"

  Jupp, svalt och skönt om varma fötter efter ett par timmars slit.

 

Även om jag älskar att se trädgården växa och vara just sommarvacker så vet jag inte om det är värt alla timmar man lägger ner. Eller? Å andra sidan så får man rört på döfläsket, svettas som en gris och dagen till ära gick jag med bara bikinitop (och shorts såklart). Solen? Den finns där någonstans. På andra sidan molnen. Lika tryckande varmt idag och mer åska på väg in. Skönt, det behövs!


Älskade M kommer hit och äter middag med oss, dock utan Kluckis idag. Jag kanske får ta mig en dusch innan hon kommer för jag har jord precis överall nu (även innanför trosorna märkte jag när jag var på toa). Man kanske kan ta sig ett glas rosé, trots att det är söndag... Fast som det ser ut nu så är jag VABbandes i morgon, maken ska på arbets-EKG. Håller tummarna för att DET går vägen!


Sen behöver jag hjälp med ytterligare en sak... Kan inte bestämma mig. Ska denna få vara kvar mellan plattorna...?

  Den är vacker men felplacerad. Ogräs men ändå inte. Den passar liksom inte in! Jag känner igen mig...


Over and out!

Presentation


Kvinna, mamma, fru, vän, lagerarbetare, syster, dotter och massa andra saker som hade tagit plats här

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Bloggpris!

  Detta fina pris fick jag av Kicki!

Sökrutan


Ovido - Quiz & Flashcards