En ung tants bekännelser

Alla inlägg den 5 juli 2011

Av caisisen - 5 juli 2011 20:13

H´s halsprov och sänka var bra så läkaren sa "rejäl förkylning"! *andas ut*


E fick ingen tid i dag på VC utan skulle avvakta tills i morgon och se om febern gav med sig men nu i kväll är hon feberfri utan någon medicin men ont i halsen och snorig så en "rejäl förkylning" på henne oxå. *andas ut ännu mer*


Lite synd om stackars E bara... Hon och kompisen skulle tältat i natt. Men det blir förhoppningsvis fler tillfällen att fajtas med myggen.


Nyfiken som jag är har jag märkt en liten höjning av besökare på bloggen. Tycker det är jätteskoj att folk tar sig tid att besöka min blogg men ni får gärna lämna en kommentar så jag vet vem du är som tittat förbi. Stammisarna känner jag ju redan, men ni andra, vad är det som gör att ni vill läsa om eländet?   


Vill dela med mig av ett par bilder från föräldrarnas fina trädgård. Min är evigheter ifrån att vara så välskött men jag hoppas att den gröna ådran vaknar till liv tills jag kommer upp i deras ålder (55)   

  

Mamsen kom med på ett hörn...



 Varnar nu känsliga läsare för kommande bild...



Kicki, this one 4 U   


  Snigelpuss.... hmmmm... säger vi   H sa det i varje fall!


Over and out!

Av caisisen - 5 juli 2011 12:06

Lillfisen är sjuk, E är sjuk, jag är nere. Solen skiner men vi får allt hålla oss inne medans febern lägger sig. I eftermiddag blir det vårdcentralen och koll. Hoppas nu att det bara är "vanlig förkylning" och inget allvarligt... Fast det går lunginflammation i barngruppen. Och halsfluss.


Problemet just nu är att han inte äter. Det han har fått i sig senaste 4 dagarna är ungefär lika mycket han brukar äta under 1 måltid. Vätska funkar tack o lov än så länge men så fort jag erbjuder sånt som ska tuggas... Flytande mediciner ska vi inte snacka om! Sköterskan i morse bad mig förbereda honom med flytande alvedon... Skulle frågat henne om hon kunde komma hit och hålla honom. Och då han inte får i sig tillräckligt med näring så är han gnällig och ärligt talat skittråkig att ha å göra med. Skönt att han sover ganska mycket (usch vad jag känner mig som en hemsk mamma när jag skriver så)


Det gör ont i mig när mina barn är sjuka/har ont. Det bränner och klumpar sig i bröstet. Så här sjuk har nog H aldrig varit för han brukar vara igång även om han har feber, nu vill han bara sitta i knät och pipa.


Inget får man gjort heller. Inget vettigt i varje fall trots att tvättberget har vuxit betydligt sista dagarna (ren tvätt som ska vikas, min absoluta hat-syssla).

  Tänk om han hade varit så här pigg i stället...


Over and out!

Presentation


Kvinna, mamma, fru, vän, lagerarbetare, syster, dotter och massa andra saker som hade tagit plats här

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Bloggpris!

  Detta fina pris fick jag av Kicki!

Sökrutan


Ovido - Quiz & Flashcards