En ung tants bekännelser

Alla inlägg den 8 juli 2011

Av caisisen - 8 juli 2011 20:18

Efter en rejäl portion med tzatziki, flintastek och...

  Bakpotatisklyftor med chili, persilja, mycket flingsalt och peppar, skogschaminjoner och olja. Yummie!


Dagen till ära tog maken över rodret och grillade. Han uppvisade att MÄN KAN genom att göra massa saker samtidigt.

  Visst är han stilig i arbetskläder? Hmmmm...


Insåg att jag saknade min köksa och undrade när denna skulle ta tag i disken som växte...

Jag är verkligen urusel på att hålla ordning omkring mig när jag donar i köket. Katastrozon!

 

Nu är alla proppius mättius men laddar om inför paj-paj med baniljsås med lite "Harry Potter och Hemligheternas kammare"


Och tzatzikin... Den blev lika perfekt som alltid   men jag ska ju inte skryta... Den blir nog ännu bättre när den fått stå ett dygn!


Over and out!

Av caisisen - 8 juli 2011 16:36

... ska jag på i morgon. Jag och sisådär 40 andra galningar i åldern 25-25 1/2 + (nånting ca) och av någon konstig anledning i ett väldigt svagt ögonblick så lovade jag att (!) göra tzatziki till detta spektakel.


Jupp, i morgon är det dax för den årliga brännbollsfesten "THE Brännbollsfest". De som har varit med *blink-blink* vet vad jag menar... Vi börjar i vanlig ordning med shots och lunch, fortsätter med shots, öl och bål och lite brännboll i några timmar och avslutar sen med shots, bastubad, grillning och ännu mera shots! Eller vi?! Nja, jag har lagt av med "Turkisk peppar shots". Har för mig att jag och min älskade syrra kom på det när vi vaknade upp dagen efter för ett par år sen. Hon vaknade inte upp där hon skulle och jag somnade i höjd med bastubadet, på golvet i bastun... Jodå, vuxna kan vi med! Allt kan vi... Efter X antal shots...   


SÅ! I år ska jag hålla huvudet högt, dricka bara cider och vara körduglig innan lunch. Ja, DET ska jag. Eller... Vem försöker jag lura? Hmm... SKOJ ska jag ha! Förhoppningsvis utan skador (i fjol glidtacklade jag brännaren och stukade armbågen, den känns fortfarande emellanåt) och vara medlem av det vinnande laget. Ja, tacklingar ÄR tillåtet, speciellt om brännaren är ens egen make som i nästa stund var dommare och fick en hel del mutor i form av pussar   


Nu har min gurka nog dragit klart och ska få beblanda sig med yoghurten och vitlöken och mogna inför morgondagens spektakel!


Kvällen i dag då? Här blir det lugna gatan. Jordgubbs/blåbärspaj i ugnen, en stor flintastek till grillen och ett par kalla i kylen. Idag är en bra dag! Vad händer hos er i helgen?


Over and out!

Av caisisen - 8 juli 2011 14:01

Detta är så himla bra skrivet! Mitt fredagstips: LÄS!


http://fredrik.cafe.se/personligt-meddelande-2/


 



Presentation


Kvinna, mamma, fru, vän, lagerarbetare, syster, dotter och massa andra saker som hade tagit plats här

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Bloggpris!

  Detta fina pris fick jag av Kicki!

Sökrutan


Ovido - Quiz & Flashcards