En ung tants bekännelser

Direktlänk till inlägg 8 juli 2011

Vuxendagis...

Av caisisen - 8 juli 2011 16:36

... ska jag på i morgon. Jag och sisådär 40 andra galningar i åldern 25-25 1/2 + (nånting ca) och av någon konstig anledning i ett väldigt svagt ögonblick så lovade jag att (!) göra tzatziki till detta spektakel.


Jupp, i morgon är det dax för den årliga brännbollsfesten "THE Brännbollsfest". De som har varit med *blink-blink* vet vad jag menar... Vi börjar i vanlig ordning med shots och lunch, fortsätter med shots, öl och bål och lite brännboll i några timmar och avslutar sen med shots, bastubad, grillning och ännu mera shots! Eller vi?! Nja, jag har lagt av med "Turkisk peppar shots". Har för mig att jag och min älskade syrra kom på det när vi vaknade upp dagen efter för ett par år sen. Hon vaknade inte upp där hon skulle och jag somnade i höjd med bastubadet, på golvet i bastun... Jodå, vuxna kan vi med! Allt kan vi... Efter X antal shots...   


SÅ! I år ska jag hålla huvudet högt, dricka bara cider och vara körduglig innan lunch. Ja, DET ska jag. Eller... Vem försöker jag lura? Hmm... SKOJ ska jag ha! Förhoppningsvis utan skador (i fjol glidtacklade jag brännaren och stukade armbågen, den känns fortfarande emellanåt) och vara medlem av det vinnande laget. Ja, tacklingar ÄR tillåtet, speciellt om brännaren är ens egen make som i nästa stund var dommare och fick en hel del mutor i form av pussar   


Nu har min gurka nog dragit klart och ska få beblanda sig med yoghurten och vitlöken och mogna inför morgondagens spektakel!


Kvällen i dag då? Här blir det lugna gatan. Jordgubbs/blåbärspaj i ugnen, en stor flintastek till grillen och ett par kalla i kylen. Idag är en bra dag! Vad händer hos er i helgen?


Over and out!

 
 
kicki

kicki

8 juli 2011 17:09

bortsett från att jag numera har kopplat loss det där med en massa shots o annat så låter det jättans skojigt =)
och planerna för kvällen låter inte dumt det heller!
kraaaam

http://kaa.bloggplatsen.se

caisisen

8 juli 2011 17:16

Jag har som sagt oxå lagt av det där med shotsen... Jupp! Detta är "the happening of the year" så visst ska det bli skojsigt, synd bara att syrran inte kommer =(

Kvällen har redan börjat =)

Kraaaaamen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caisisen - 28 januari 2013 09:19


Jag tror att alla föräldrar känner igen sig när jag skriver om detta ämne. Bästa bortförklaringen i min viktresa hittills har varit just att jag inte hinner. Mat ska lagas, barn ska iväg, det måste städas, föräldramöte, jobbet, djuren, osv, osv. För ...

Av caisisen - 20 januari 2013 18:01

...är inte alltid min grej. Jodå! Jag var supertaggad efter nästan en veckas väntan på halsont och TID till nytt träningspass. Så idag tog jag dottern med mig och knallade bort till gymmet, bara för att inse att vi inte kom in. Det krävs "tags" som m...

Av caisisen - 19 januari 2013 12:09


  Arkivbild sept -11   Nöjd med resultatet! Har bestämt mig för 14-dagarsvägning och -2,4 kg på nästan 2 veckor är helt ok. Har bara "hunnit med" en riktig träning men vi kör igång på riktigt nästa vecka. Veckan som har varit började med styrke...

Av caisisen - 16 januari 2013 14:52

Julklappsdax! Sitter i bilen på väg mot Ystad Saltsjöbad. Utan barn. Utan måsten. Med min älskade make. Ett dygn av sinnesro och lugn. Puss på er! OVER AND OUT!...

Av caisisen - 15 januari 2013 06:59

...no gain! Träningsvärken börjar komma krypande. Jag har saknat träningsvärk insåg jag nu. Någonstans inom mig så finns det en liten sadist :-) Sovit skit i natt. Å så snö-massa snö? Varför? Längtar till våren men just nu räknas varje dag för ...

Ovido - Quiz & Flashcards