En ung tants bekännelser

Alla inlägg den 1 juli 2011

Av caisisen - 1 juli 2011 20:39

Lillkillen sov hela eftermiddagen och vaknade inte förrän pappa kom hem vid 17.30 Jag känner mig inte heller kry och är orkeslös och omotiverad, har huvudvärk och känner mig lite "cranky" i största allmänhet.

  "Jag vill sova i Vavlans säng, får jag det...?"

 

Här är ytterligare en som saknar sina systrar innan de åkt...


Så trots lugn och ro i eftermiddag så kan jag inte slappna av...


Detta medförde att vi inte orkade laga något överdådigt utan det blev snabbmat. "Hamburgare och pommes" på vårt sätt. Köttfärsbiffar kryddade med kebabkrydda och parmesanost med bakpotatisklyftor grillade i ugnen med chili, olja och dragon. Till detta hade vi en kall gurk och chilisås, morotsstavar och ugnsgrillade tomater (även dessa med massor av salt peppar och parmesan).

   


Så nu sitter jag här. Proppmätt med en brinnande huvudvärk och funderar på om inte sängen hade varit ett bra alternativ även för mig...


Over and out!

Av caisisen - 1 juli 2011 10:50

... precis vad du vill. Solblekt, otvättat, dax för en rejäl omgång eller varför inte vad det är; grått!

   

Vad gör jag nu? Förlorade precis så pass många pengar som ett besök hos frissan kostar. Men var kommer alla gråa hår ifrån? Jag färgade mig för 2 veckor sen! Kan det vara arvet från min mor eller kan det vara denna här...

 "Titta mamma, ett håååål"


 Alla äter uppenbarligen INTE ägg med sked...


Ska ta tag i mitt liv! Mina barn, min disk, min tvätt, min städning...


Over and out!



Av caisisen - 1 juli 2011 08:24

Berg och dalbana... Så är livet. Ibland upp och sen ner, med magpirr och skräckblandad förtjusning. I går var det upp men idag är det ner, lååååångt ner.


Mitt lilla monster vaknade 23.10 och yrade (!?) om myror och fåglar. Han var brännhet och hostade. Jaha... Vem, hur, vad? Maken hade superduperviktigt möte kl 7.30 och sen tandläkartid 8.20 Så det fick bli jag... VAB! WHIIIOOOO... Eller kanske inte ändå... Förra gången resulterade det i strul med FK och utebliven ersättning i 3 månader så jag förväntar mig inte så mycket denna gången. Frågan är om jag inte bara ska skita i att anmäla det.


Min chef har semester och min teamledare... han har oxå semester. De är deras telefonnummer som jag har bemödat mig att ha "om-ifall-att" och inget annat nummer till någon av mina kollegor (jo jag har ett nummer men det är avstängt i väntan på nytt simkort). Letade reda på en mailadress till tillförordnad chef och mailade ett något syrligt mail om "föräldrar som inte har vett att hålla sjuka barn hemma" (Jodå, till och med dagmamman meddelade i måndags att "vi har hållt oss ute så de inte skulle smitta så värst"). Allt detta fixades innan kl 24... Kan meddela att tanten var NÅGOT seg i kolan. Resultatet av sonens feber blev en brännhet kille i våran säng (och jag HATAR barn i sängen) och min sömn har varit sisådär...


Makens superduperviktiga möte i morse var inte heller någon hit. Så humöret dök till någonstans under golvet och motivationen till helgen likaså. Han började förresten känna sig febrig, hostig och "ont i halsen"-ig. Perfekt! Han ska ju på arbets-EKG på måndag. Kanon med en präktig förkylning i kroppen!


Sen åker mina töser idag. Fast det är kanske bara bra, så att inte de blir smittade! Piss å gamla päreskal! Och så skulle jag försöka komma iväg och storhandla... Och så har jag en molande huvudvärk... Och så... Ja, idag mår jag INTE bra. Berg och dalbana...

  

Lägger in en bild på när surtanten faktiskt ler! Ser ni?! Jag kan ju visa tänderna!

 

Over and out!

Presentation


Kvinna, mamma, fru, vän, lagerarbetare, syster, dotter och massa andra saker som hade tagit plats här

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Bloggpris!

  Detta fina pris fick jag av Kicki!

Sökrutan


Ovido - Quiz & Flashcards