En ung tants bekännelser

Direktlänk till inlägg 1 juli 2011

Snabbmat och feber

Av caisisen - 1 juli 2011 20:39

Lillkillen sov hela eftermiddagen och vaknade inte förrän pappa kom hem vid 17.30 Jag känner mig inte heller kry och är orkeslös och omotiverad, har huvudvärk och känner mig lite "cranky" i största allmänhet.

  "Jag vill sova i Vavlans säng, får jag det...?"

 

Här är ytterligare en som saknar sina systrar innan de åkt...


Så trots lugn och ro i eftermiddag så kan jag inte slappna av...


Detta medförde att vi inte orkade laga något överdådigt utan det blev snabbmat. "Hamburgare och pommes" på vårt sätt. Köttfärsbiffar kryddade med kebabkrydda och parmesanost med bakpotatisklyftor grillade i ugnen med chili, olja och dragon. Till detta hade vi en kall gurk och chilisås, morotsstavar och ugnsgrillade tomater (även dessa med massor av salt peppar och parmesan).

   


Så nu sitter jag här. Proppmätt med en brinnande huvudvärk och funderar på om inte sängen hade varit ett bra alternativ även för mig...


Over and out!

 
 
Kim

Kim

2 juli 2011 11:48

Hoppas du känner dig bättre idag.

Det där slänger jag inte ihop så snabbt.
För att var "snabbmat" så är det riktigt lyx tycker jag, mums.

kram och krya på er !

http://varmt.bloggplatsen.se

caisisen

2 juli 2011 17:37

Men snabbmat är allting som tar under 15 min att förbereda och sen sköter sig själv i ugnen resten av tiden =)

Lite bättre är vi nog men nu har vi fått tropisk värme efter 4 timmars förmiddagsregn. I skrivande stund mullrar det i fjärran så något är på väg hit TACK O LOV! Men sonen har fortfarande feber och i denna luftfuktigheten... Ja, han har sovit i 2,5 timmar mitt på dan!

 
kicki

kicki

2 juli 2011 15:46

orkade inte laga mat?
du e ju knäpp =D
vad var det där då om inte laga mat?
mumsigt värre!
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

caisisen

2 juli 2011 17:38

Snabb mat =) Allt som går snabbt att laga! *S*

Gott var det ja!

Kramen

 
Sarah

Sarah

4 juli 2011 12:00

Det såg ju riktigt gott ut!!

http://chanellie.bloggplatsen.se

caisisen

4 juli 2011 15:34

Det VAR gott. Men vi har ett ordspråk i vår familj som lyder "Varför laga äcklig mat...?" hihi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caisisen - 28 januari 2013 09:19


Jag tror att alla föräldrar känner igen sig när jag skriver om detta ämne. Bästa bortförklaringen i min viktresa hittills har varit just att jag inte hinner. Mat ska lagas, barn ska iväg, det måste städas, föräldramöte, jobbet, djuren, osv, osv. För ...

Av caisisen - 20 januari 2013 18:01

...är inte alltid min grej. Jodå! Jag var supertaggad efter nästan en veckas väntan på halsont och TID till nytt träningspass. Så idag tog jag dottern med mig och knallade bort till gymmet, bara för att inse att vi inte kom in. Det krävs "tags" som m...

Av caisisen - 19 januari 2013 12:09


  Arkivbild sept -11   Nöjd med resultatet! Har bestämt mig för 14-dagarsvägning och -2,4 kg på nästan 2 veckor är helt ok. Har bara "hunnit med" en riktig träning men vi kör igång på riktigt nästa vecka. Veckan som har varit började med styrke...

Av caisisen - 16 januari 2013 14:52

Julklappsdax! Sitter i bilen på väg mot Ystad Saltsjöbad. Utan barn. Utan måsten. Med min älskade make. Ett dygn av sinnesro och lugn. Puss på er! OVER AND OUT!...

Av caisisen - 15 januari 2013 06:59

...no gain! Träningsvärken börjar komma krypande. Jag har saknat träningsvärk insåg jag nu. Någonstans inom mig så finns det en liten sadist :-) Sovit skit i natt. Å så snö-massa snö? Varför? Längtar till våren men just nu räknas varje dag för ...

Ovido - Quiz & Flashcards