En ung tants bekännelser

Direktlänk till inlägg 1 juli 2011

Eländes elände

Av caisisen - 1 juli 2011 08:24

Berg och dalbana... Så är livet. Ibland upp och sen ner, med magpirr och skräckblandad förtjusning. I går var det upp men idag är det ner, lååååångt ner.


Mitt lilla monster vaknade 23.10 och yrade (!?) om myror och fåglar. Han var brännhet och hostade. Jaha... Vem, hur, vad? Maken hade superduperviktigt möte kl 7.30 och sen tandläkartid 8.20 Så det fick bli jag... VAB! WHIIIOOOO... Eller kanske inte ändå... Förra gången resulterade det i strul med FK och utebliven ersättning i 3 månader så jag förväntar mig inte så mycket denna gången. Frågan är om jag inte bara ska skita i att anmäla det.


Min chef har semester och min teamledare... han har oxå semester. De är deras telefonnummer som jag har bemödat mig att ha "om-ifall-att" och inget annat nummer till någon av mina kollegor (jo jag har ett nummer men det är avstängt i väntan på nytt simkort). Letade reda på en mailadress till tillförordnad chef och mailade ett något syrligt mail om "föräldrar som inte har vett att hålla sjuka barn hemma" (Jodå, till och med dagmamman meddelade i måndags att "vi har hållt oss ute så de inte skulle smitta så värst"). Allt detta fixades innan kl 24... Kan meddela att tanten var NÅGOT seg i kolan. Resultatet av sonens feber blev en brännhet kille i våran säng (och jag HATAR barn i sängen) och min sömn har varit sisådär...


Makens superduperviktiga möte i morse var inte heller någon hit. Så humöret dök till någonstans under golvet och motivationen till helgen likaså. Han började förresten känna sig febrig, hostig och "ont i halsen"-ig. Perfekt! Han ska ju på arbets-EKG på måndag. Kanon med en präktig förkylning i kroppen!


Sen åker mina töser idag. Fast det är kanske bara bra, så att inte de blir smittade! Piss å gamla päreskal! Och så skulle jag försöka komma iväg och storhandla... Och så har jag en molande huvudvärk... Och så... Ja, idag mår jag INTE bra. Berg och dalbana...

  

Lägger in en bild på när surtanten faktiskt ler! Ser ni?! Jag kan ju visa tänderna!

 

Over and out!

 
 
kicki

kicki

1 juli 2011 09:14

fy bubblan så surt!
*kramar om*

http://kaa.bloggplatsen.se

caisisen

1 juli 2011 10:38

Det börjar ordna upp sig... Trots feber så är kör han på i orkanstyrka :P Bara att hänga med!

 
Sarah

Sarah

1 juli 2011 11:54

*krama om*

http://chanellie.bloggplatsen.se

caisisen

1 juli 2011 12:15

=)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caisisen - 28 januari 2013 09:19


Jag tror att alla föräldrar känner igen sig när jag skriver om detta ämne. Bästa bortförklaringen i min viktresa hittills har varit just att jag inte hinner. Mat ska lagas, barn ska iväg, det måste städas, föräldramöte, jobbet, djuren, osv, osv. För ...

Av caisisen - 20 januari 2013 18:01

...är inte alltid min grej. Jodå! Jag var supertaggad efter nästan en veckas väntan på halsont och TID till nytt träningspass. Så idag tog jag dottern med mig och knallade bort till gymmet, bara för att inse att vi inte kom in. Det krävs "tags" som m...

Av caisisen - 19 januari 2013 12:09


  Arkivbild sept -11   Nöjd med resultatet! Har bestämt mig för 14-dagarsvägning och -2,4 kg på nästan 2 veckor är helt ok. Har bara "hunnit med" en riktig träning men vi kör igång på riktigt nästa vecka. Veckan som har varit började med styrke...

Av caisisen - 16 januari 2013 14:52

Julklappsdax! Sitter i bilen på väg mot Ystad Saltsjöbad. Utan barn. Utan måsten. Med min älskade make. Ett dygn av sinnesro och lugn. Puss på er! OVER AND OUT!...

Av caisisen - 15 januari 2013 06:59

...no gain! Träningsvärken börjar komma krypande. Jag har saknat träningsvärk insåg jag nu. Någonstans inom mig så finns det en liten sadist :-) Sovit skit i natt. Å så snö-massa snö? Varför? Längtar till våren men just nu räknas varje dag för ...

Ovido - Quiz & Flashcards