En ung tants bekännelser

Direktlänk till inlägg 8 juli 2011

Mätt!

Av caisisen - 8 juli 2011 20:18

Efter en rejäl portion med tzatziki, flintastek och...

  Bakpotatisklyftor med chili, persilja, mycket flingsalt och peppar, skogschaminjoner och olja. Yummie!


Dagen till ära tog maken över rodret och grillade. Han uppvisade att MÄN KAN genom att göra massa saker samtidigt.

  Visst är han stilig i arbetskläder? Hmmmm...


Insåg att jag saknade min köksa och undrade när denna skulle ta tag i disken som växte...

Jag är verkligen urusel på att hålla ordning omkring mig när jag donar i köket. Katastrozon!

 

Nu är alla proppius mättius men laddar om inför paj-paj med baniljsås med lite "Harry Potter och Hemligheternas kammare"


Och tzatzikin... Den blev lika perfekt som alltid   men jag ska ju inte skryta... Den blir nog ännu bättre när den fått stå ett dygn!


Over and out!

 
 
Ann

Ann

9 juli 2011 08:56

Du gör mig alltid hungrig!
Blev det något över? *blink blink*

kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

caisisen

10 juli 2011 16:20

Skoj att man kan "glädja" någon!

Nope, inte mycket... Inte denna gången *S*

Kramen

 
kicki

kicki

9 juli 2011 17:39

mummelimumma i vanlig ordning!!
jag kontrar snart...
kramen

http://kaa.bloggplatsen.se

caisisen

10 juli 2011 16:17

Yes, gott i vanlig ordning ;)

Funderar på att starta en renodlad matblogg men ångrade mig sen och insåg att denna inte hade blivit lika rolig längre isf *S*

Kramen

 
Kim

Kim

9 juli 2011 23:01

Om jag nån (någon)(för språkets välgång :D) gång behöver ett nytt hem så adoptera mej som extra mormor eller hustomta :D

Ni fixar mat och jag fixar resten ;D

kramis

http://varmt.bloggplatsen.se

caisisen

10 juli 2011 16:16

Done deal! Hade ju behövt en städerska... ;)

Finns intresset för matlagning så är det självklart mycket roligare att laga mat. Men har man ingen inspiration och känner att "mat måste man ha" och sen inte bryr sig om VAD man äter... Ja, jag ger helst inte mina barn halvfabrikat, så är det bara.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caisisen - 28 januari 2013 09:19


Jag tror att alla föräldrar känner igen sig när jag skriver om detta ämne. Bästa bortförklaringen i min viktresa hittills har varit just att jag inte hinner. Mat ska lagas, barn ska iväg, det måste städas, föräldramöte, jobbet, djuren, osv, osv. För ...

Av caisisen - 20 januari 2013 18:01

...är inte alltid min grej. Jodå! Jag var supertaggad efter nästan en veckas väntan på halsont och TID till nytt träningspass. Så idag tog jag dottern med mig och knallade bort till gymmet, bara för att inse att vi inte kom in. Det krävs "tags" som m...

Av caisisen - 19 januari 2013 12:09


  Arkivbild sept -11   Nöjd med resultatet! Har bestämt mig för 14-dagarsvägning och -2,4 kg på nästan 2 veckor är helt ok. Har bara "hunnit med" en riktig träning men vi kör igång på riktigt nästa vecka. Veckan som har varit började med styrke...

Av caisisen - 16 januari 2013 14:52

Julklappsdax! Sitter i bilen på väg mot Ystad Saltsjöbad. Utan barn. Utan måsten. Med min älskade make. Ett dygn av sinnesro och lugn. Puss på er! OVER AND OUT!...

Av caisisen - 15 januari 2013 06:59

...no gain! Träningsvärken börjar komma krypande. Jag har saknat träningsvärk insåg jag nu. Någonstans inom mig så finns det en liten sadist :-) Sovit skit i natt. Å så snö-massa snö? Varför? Längtar till våren men just nu räknas varje dag för ...

Ovido - Quiz & Flashcards