En ung tants bekännelser

Alla inlägg den 3 augusti 2011

Av caisisen - 3 augusti 2011 22:03

... eller jag skapade en bra dag i mitt huvud och försökte behålla den känslan hela dan.


Trots sjukdomsbortfall, mitt i alla semester och det kaotiska läget (om-asfaltering av hela jäkla området) och det faktum att vi ska öka produktionen med ca 300 % (nåja, kanske lite överdrivet för det låg nog bara på 250 % på 3 år...) och att vi har SJUK mycket att göra så bestämde jag mig idag för att ta det lite som det kommer. Bara dumt att bränna ut sig och stressa ihjäl sig! Det jag inte hinner eller kan fixa i dag får jag se om jag kan lösa i morgon helt enkelt. Fastän jag i vanliga fall HATAR att ha något liggande...


Detta gjorde att när jag kom hem så behövde jag få känna mig nyttig! Och med huset tomt så när som maken så drog vi igång båda 2. Han inne och jag ute. Han storröjde huset och jag rensade ogräs, rabatter och planterade om lite blommor. Sen bakade jag mumsiga muffins som jag ska bjuda mina snälla och duktiga kollegor på. För utan mina små arbetande myror som hjälper mig hade det blivit kattskit av allt denna veckan. Så, i morgon bjuder denna tanten på jordgubbs och chokladmuffins!

 

För jag hade först tänkt att ha vit och mörk choklad i men sen hittade jag mina styckfrysta jordgubbar...


Och vi har redan smakat så jag kan meddela att de var himla goda.


Vilken dag/kväll! Har njutit av att vara ute och hur fint det blev i min trädgård. Skulle fotat lite men det blev så mörkt när jag höll på inne i köket. Hoppas på att solen skiner i morgon oxå så jag kan fota lite då!


Over and out!

Ovido - Quiz & Flashcards