En ung tants bekännelser

Alla inlägg den 10 augusti 2011

Av caisisen - 10 augusti 2011 20:42

Hela dan har varit vigd åt familjen. Vi drog till Danmark i morse och tog buss/tåg till Akvarium i Charlottenlund. Lite nostalgiskt var det då jag inte varit där på säkert 25 år. Sannolikt blir det även mitt sista besök där oxå för nästa år kommer Akvarium att stänga i sin nuvarande form för att sedan öppna i sin nya, något större (läs gigantiska) kostym. Mer om det kan ni läsa här!


Ungarna älskade alla fiskarna, hajarna och skaldjuren. De fick klappa krabbor och minirockor och se när bläckfisk och elektrisk ål fick mat. Akvarium var ett bra val då trots att solen visade sig så blåste det halv storm och värmen fanns inte riktigt där... Bakken eller Tivoli får vi vänta något år med, tills lillfisen är så stor att han VILL åka karusell.


Tyvärr (eller med mening) lämnade jag mobilen hemma och inte en enda bild har det blivit idag. Maken försökte fota men hans mobilkamera är verkligen urkass!


När vi tittat på alla fiskarna minst 3 gånger så tog vi tåget in till Köpenhamn och tog oss en promenad på Ströget. Självklart ingick en jätteglass med "guf" och en röd pölse (för lillfisen), fönstershopping och skoprovning. När fötterna och kropparna var trötta styrde vi stegen tillbaka till centralstationen och tåget hem till Lund. Vi hade redan innan bestämt oss för att äta senare. Inte bara för att det är väldigt dyrt i Köpenhamn utan även för att vi inte riktigt var hungriga efter jätteglassarna vi tryckte i oss på Ströget...


Väl framme i Lund blev det "Italia" och pasta för hela slanten. WOW vilken pasta sen! Kan varmt rekomendera för servicen var toppen och maten var bland det bästa jag (och resten av mitt gäng) smakat på länge!


Nu har vi kommit hem och fötterna får sin välbehövliga vila. 3 trötta barn har jag i soffan (den yngsta snart sovandes) och 2 trötta och nöjda föräldrar njuter av lite kaffe och kvällslugn.


Det blev en toppendag den första semesterdagen för mig denna omgången. Detta kan jag leva på ett tag. Har även fått ta emot diverse andra glädjebud från våra närmsta och gratulerar dem så väldigt mycket! Så glad för er skull!

 


Over and out!

Ovido - Quiz & Flashcards