En ung tants bekännelser

Alla inlägg den 17 augusti 2011

Av caisisen - 17 augusti 2011 20:14

Jodå! Tanten har fotat lite idag! Tänkte visa er lite av resultatet från i går när vi svettades med trädgården. TADAAAAA! Vassego´

  Löken blommar   Äpplena frodas   Min salix har verkligen tagit sig! Den har jag fått trimma topparna lite på till och med!   Jättegräset blommar även det     Jordärtskockorna var jag aningen skeptisk mot först men WOW vad vackra de är! 3 meter höga och så här fina blommor (jättesvåra att fota då jag fick hålla kameran långt över huvudet för att få med blommorna)

  Däremot vill inte min kalla blomma. Någon som har bra tips på hur jag ska lyckas med den?

  Min "lilla" nya lavendel   Mitt projekt "blomlåda" i köksfönstret som jag är sjukt nöjd med! Nu blommar pelargonerna om med massor av blomstänglar!   Helhetsbild från baksidan! Så här bor vi. Jag har krigat mot ogräs och fick så om en bit gräs till höger i bild. Men annars är jag ganska nöjd med vår lilla trädgård.

  Vi har massor med äpplen i år. Ska försöka mig på att fixa lite äppelmos och annat smått och gott med all frukt.   Nu har de börjat tröska och fälten är inbjudande. Såg en tjej som "red ikapp" med bilarna när jag körde från jobb. Fast stubbarna är fruktansvärt blöta i år, i varje fall i mina trakter. Tröskan på detta fältet hade kört fast i leran...


Det var allt för i kväll! Hoppas ni nöjer er med lite bilder. Och om ni kollar noga så finns jag med på en av dem  


Over and out!

Ovido - Quiz & Flashcards