En ung tants bekännelser

Alla inlägg den 4 augusti 2011

Av caisisen - 4 augusti 2011 21:55

JAAAA! Quickfix för tanten efter jobbet! Mötte upp maken och lyxade med att gå ett par timmar att titta, planera, känna, provsitta och prata (och se alla stressade småbarnsföräldrar med bråkiga ungar och inse hur mycket vi njöt av att bara vara VI). Avslutade besöket med en massa pengar fattigare och en bil fullare...

  Tur man har stor bil eller? Stor, skitig bil...


Här är lite av vad det blev inhandlat... Blockljus, kaffemuggar, lakan till busungen, träolja, karaff med inbyggd frysklamp, blomman och tvätt"svamp"skrubb.

 

Hittade en jättefin blomma som jag inte riktigt har bestämt mig för att ha ute eller inne. Den är STOR och rosa... Riktigt coola blomstänglar!


  Köpte även ett avställningsbord/bänk med hjul på 2 ben som jag kan ha ute när vi grillar. Så kvällen har bestått i att montera och olja in den.


Jag verkligen älskar IKEA. Bra saker till toppenpriser, lättlästa byggbeskrivningar och bra kvalitet. MÅNGFALD för det finns verkligen ALLT. Det enda vi inte hittade var en ny dörrmatta, men jag har snöat in mig på en "måttbeställd" så jag får leta vidare... Någon som vet vart det finns så tar jag tacksamt emot tips!


Ytterligare ett plus med IKEA är storleken, för trots att parkeringen nästan är full med bilar så trängs man aldrig inne i varuhuset. För är det något jag hatar så är det att trängas. När jag och maken väl får ensamtid så vill vi inte behöva trängas som sardiner med andra, räcker med oss själva *S*


Och så dagens asgarv! I morse kom jag in på kontoret och då utbrast en av planerarna "Du finns med på min att-göra-lista för idag!" Han insåg ganska snabbt hur korkat det lät och en annan kollega som hörde samma sak började kippa efter andan av skratt. Jag asgarvade! Han blev betänkligt röd i ansiktet och fick höra detta varje gång jag såg honom efter det. Berättade även för honom att han INTE var med på MIN att-göra-lista...


Tur vi kan ha roligt på jobb emellanåt! Har även fått ta emot beröm för hur bra vi har rett ut denna kaotiska vecka och det känns ju trevligt. Kollegorna berömde även mina muffins... SÅKLART!


I morgon är det fredag och alla mina 3 barn kommer ÄNTLIGEN hem. Så det blir fest! TJOHOOOO! Och jag jobbar kort dag! WHIIIHOOOO! Tralalalalaaaaa!


Over and out!




Ovido - Quiz & Flashcards