En ung tants bekännelser

Alla inlägg den 14 augusti 2011

Av caisisen - 14 augusti 2011 09:47

... jobbångset när man endast varit ledig 5 dagar? Vill verkligen inte jobba i morgon! Killarna ska ju mysa och vara lediga en hel vecka till! Kan det vara så att jag saknar solen och sommaren? Syster drog till solen en vecka och lämnade regnet här hemma... Grått och dystert och kallt. Massor som "skulle göras" ute i trädgården men hur inbjudande är det att klippa häckar och gräs i grådassigt, 15 graders regndis?

  

Vill helst krypa ner i soffan, dra en filt om mig, hålla i min varma jättekaffekopp och titta på en bra film. En LÅNG bra film.


Och vänta på solen...


Fast nu är semestern slut för denna gången, i morgon drar allvaret igång igen och trots att motivationen tryter så får jag ta mig i kragen och köra till jobb. För jag klagar inte, jag har ju ett jobb att köra till!


Vi disskuterade detta för någon dag sen, jobb eller arbetslöshet. Nu när jag jobbar vet jag varför jag mådde dåligt av att gå hemma. Känslan att inte ha något värde! Jo, visst är man älskad av de närmsta osv men den där känslan att få göra nytta, dra sitt strå till stacken och visa att "jag kan jag oxå"! Den saknades. Men inte förrän nu kan jag sätta ord på den känslan.


Inte förrän nu kan jag egentligen värdesätta hur bra jag har det och vad som betyder något för mig här i världen. Familjen och min lediga tid är det viktigaste för mig, mitt heligast. Jobbet är ett måste för att min personlighet ska fungera. Vännerna är gödningen som förgyller vardagen. Precis så är min prioritet just nu. Hamnar ni utanför ramarna? Synd, men då har ni inget i min tavla att göra. För om ni ödslar min tid med energi-ätning och tidsförödelse kan ni göra det med era likasinnande! För min energi går till annat.


Idag går energin till att flytta möbler åt finast M. En av de som förgyller min vardag.


Over and out!

Ovido - Quiz & Flashcards