En ung tants bekännelser

Alla inlägg den 11 september 2011

Av caisisen - 11 september 2011 20:57

... av de närmsta har fått ta ett hemskt beslut om att släppa taget om sin vän. Krusmyntan, eller tanthästen fick åka till Trappalanda. Nu galopperar hon vidare tillsammans med N´s lillprins, Sereno, Flugan och alla de andra på de evigt gröna ängarna. Saknad och älskad. Men beslutet att inte låta henne få lida ytterligare en vinter var nog klokt. J berättade nu några veckor efteråt vad som hänt och då tanten har varit Tompas kompis så har jag ju oxå fått en relation till henne. Så jag tillägnar henne ett blogginlägg och kan inte mer än säga; Vila i frid du fina fullblodstanten!

    


  


Over and out! 

Av caisisen - 11 september 2011 16:18

Efter en strålande inledning på helgen och bowling för herrlaget nere i Baltiskan så kunde vi iget annat än att jubla. Dubbel matchvinst och ett gäng goa och glada gubbar (killar) däribland dessa två stiliga karlar!

  Och en liten snygging oxå...

  Som dagen till ära uppförde sig exemplariskt och har kommit in i en "snäll-period". Trotset börjar ge med sig och jag hoppas på ett par veckors mellanrum innan nästa skov. Vi åkte direkt till stora godisaffären på Svågertorp och köpte en STOR godispåse. Muta? Ja, men det funkar väl när det ändå är lördag, eller hur?!


Efter bowlingen så blev det hem och rodda i ordning till kvällens kräftskiva. Paj skulle lagas och skaldjur skulle tinas, bord skulle dukas och tant skulle hinna med att duscha och piffa till sig. I vanlig ordning blev jag klar 2 minuter innan festfolket dök upp...


Det blev en toppenkväll med massor av gott att äta och dricka. Barn som lekte snällt och vuxna som (nåja nästan ivf *S*) trivdes i varandras sällskap.

  Vad de där 2 gör har jag ingen aning om... Vad de sysslar med på jobb VILL jag inte veta *S* Men det ser ganska mysigt ut...


Jag gjorde min skagenpaj och den blev lika lyckad som alltid!

  Före gräddning   Efter gräddning. Den tog slut helt... Tyvärr! Men mat är till för att ätas upp och jag är bara ledsen att det inte räckte till en liten lunchportion till mig   


  Rosbukett jag fick av min mor när de hälsade på i fredags. Visst är den vacker?!   Nystädat hem och ett bord UTAN massa skit på! Nice.  

Grekisk skål med italiensk blandning   


Sista bilden tillägnas de underbara ungarna. Lilla H och hans nyförvärv, nyblivna 4-åringen E som hade haft kalas samma dag. Hon fick leka in i det sista och så här landade de när det blev filmvisning lite senare på kvällen. Urgulligt!

  Hur man nu kan sova när 6 vuxna sitter och pratar 3-4 meter längre bort... Men jag gillar deras stil *S*


Nu ska vi ta oss i kragen och göra lite hemmagjord pizza. Inte många knop har det blivit i dag men å andra sidan hände betydligt mer under gårdagen. Tack alla som var här för en underbar fest!


Over and out!

Ovido - Quiz & Flashcards