En ung tants bekännelser

Alla inlägg den 28 september 2011

Av caisisen - 28 september 2011 22:24

Efter att ha tvingat mig till jobb i morse så tog det ca 3 minuter att inse att ryggen inte skulle hålla hela dan. 3 timmar innan jag började packa ihop för att köra hem. Och 6 timmar innan jag stämplade ut, pinade mig själv till bilen och sen skyndade mig hem, slände mig i soffan på min värmekudde och gnällde för mig själv och för andra om hur jäkligt detta är.


Men det kom ett glädjebesked i dag! Ett välbefinnande och lättande för min älskade far. Mamma ska ÄNTLIGEN pensionera sig, 66 1/2 år gammal. I flera år har vi tjatat och gnatat och nu så! Äntligen. Alla kan ta en lättande suck! Och mamma; VI BRYR OSS, därför har vi tjatat!


Detta firades med potatisgratäng med kantareller och lax som föräldrarna lämpligt nog kom hit med (så jag kunde ligga extra länge på min värmedyna).


Har sysslat med favoritsysselsättningen i kväll IGEN; Trängas 40 vuxna på små stolar och dricka kaffe och lyssna på hur duktiga våra barn är, hur bökig MEN bra det har blivit med nya läroplanen och hur bra vår Montessoriförening går ekonomiskt. Alltså föräldramöte. Yeeeeyyyyyy!


Bjuder på en lånad bild på lilla I och Tompa! Orkar inte skriva mer, ska ta min värmedyna och krypa i säng! För i morgon MÅSTE jag jobba...


  

Over and out!

Ovido - Quiz & Flashcards