En ung tants bekännelser

Alla inlägg den 18 september 2011

Av caisisen - 18 september 2011 19:15

Min stora idol har äntligen fått sitt första stora mästerskapsguld!


Jag gråter en skvätt och gratulerar honom för den underbara prestationen! Underbart! *stående ovationer med glädjetårar*


  

Roffe och Ninja la Silla

Av caisisen - 18 september 2011 17:31

Som den oroliga och vandrande själ jag är (HUH??) så blev det ingen stillasittande söndag denna veckan heller. Oväntat va? Direkt efter frullen drog tjejligan iväg på Me&I-visning i S.Sandby och slösade bort en mindre förmögenhet på kläder (och inte ett enda plagg till tanen blev det). Men nu vet jag att barnen kommer ha bra och funktionella kläder denna vintern oxå. Eller ivf ett par plagg var. Eller ett. Var. Typ... Längre räckte inte pengarna. Fast jag velar fortfarande för där var en tunika som ville följa med mig hem. Och det andra jag beställde är restat så jag har betänketid...


Vidare från Sandby upp till Tokamöllan och fika med både våfflor och butterkaka och kaffe. Jag beundrade föräldrarnas fina, nya ytterdörr och vi diskuterade det där med syskonkärleken mellan mina tjejer. De håller på att döda varann emellanåt och nu börjar jag se att detta är ett problem. Alternativet att sära på dem på heltid finns! Så illa är det just nu och det är SKITJOBBIGT. En förälders mardröm är syskon som säger att de "hatar varann" och gör ALLT för att retas med varann(och alla andra i närheten). Men detta är nog inget unikt problem är jag rädd för. Det är väl bara det att jag personligen är förbarmad över den formen av syskonkärlek då åldersskillnaden mellan mig omina syskon är aningen större än 23 månader...


Väl hemma igen så insåg jag att maken hade kört igång operation "Utrota allt som inte är gräs på gräsmattan" och det betyder i prinsip ALLT. Han hade kört med vertikalskären både fram och tillbaka, hit och dit. Räfsat, sopat och räfsat ännu mer. Klippt det lilla befintliga gräset som var aningen för högt (läs 1 cm högre än ogräset) och vertikalskurit lite till. När jag kom hem var gräsmattan sådeles en mörk fläck av jord... Jag fick inleda slutfasen och blandade ihop toppdress med gräsfrö och gödning i mängder! Nu jäklar ska vi få fin matta nästa sommar! Resultatet? Detta...

   Den lilla gröna fläcken är där jag gjorde expriment tidigare i sommar och sådde helt nytt... Så fin vill vi nu helst ha HELA gräsmattan... Önskar vi! Avslutade det hela med att vattna på specialblandningen med järnsulfat så nu är mattan ännu mörkare.

  Och YES! Mina pelargoner blommar fortfarande lika vackert! Prisad vare hönsgödsel och en blöt sommar! Eller en grön tant (?!)


Nu ska jag göra det jag är absolut bäst på; dricka kaffe och njuta av att det är helg!


Over and out!

Ovido - Quiz & Flashcards