En ung tants bekännelser

Alla inlägg den 17 september 2011

Av caisisen - 17 september 2011 21:03

Men det har jag ju lärt mig att allt brukar komma samtidigt. Surt och bittert är de smakerna som jag försöker dämpa med hjälp av god mat och bra vin. Tur det är helg och vi KAN laga bra och god mat!


Tyvärr lyckas jag inte ens fota maten bra idag men då jag uppenbarligen är urusel på det mesta just nu kan jag lika gärna bjuda på mig själv och lägga upp bilderna på maten...

    Vet inte riktigt vad som hände med sista men misstänker att det var en 3-åring som hände. Det brukar vara det. Eller en klumpig tonåring, en ännu klumpigare mamma (som hällde ut 1 dl vispgrädde över vårt junkergolv) eller en medelmåttigt klumpig äkta make som fumlar med tallriken och tappar den på mattan. Kanske inte allt samtidigt men "Hej och välkommen till familjen klumpeduns".      


Helst av allt hade jag velat strutsa och köra huvudet djupt ner i sanden och låtsas som ingenting men det kan jag ju inte riktigt, det funkar ju dåligt.


FAN (barnförbjudna varianten) FAN FAN FAN!


Tompa ska säljas. Måste säljas! Orkar inte med att han flyttar en gång till men jag erkänner för mig själv att "Det går inte". Säljer jag nu så slipper jag våndas ytterligare en gång. Kroppen vill ju ändå inte vara med mig i fysisk aktivitet! Och jobbet tar massor med tid. Och hus, hem, barn...


H har fått ytterligare EP-anfall. SHIT! Inte nu! Inte nu när päronen för en gångs skull hade tänkt vara ledig och åka iväg ett par dagar. Åkte akut in i torsdags och ligger kvar på SUS... Även om jag sällan nämner H i bloggen så finns hon runtomkring hela tiden (H är min syster med förvärvd hjärnskada).


Uppå alltihop är detta en vecka med alla barn, föräldramöten, ytterligare kaos på jobb och en trött tant. Så söndagen borde bli en "vilodag" men det har jag inte tid med... BHAAAAAAAA!


*stoppar huvudet i sanden och drar något gammalt över mig*

  Dagens "Happyface" var dessa 2 ivf. Ytterligare en seger för mina härliga killar och tjej! Bara att gratulera och se glad ut för det var inte han den där till vänsters förtjänst! Men jag älskar honom mest av allt! Hans axel har varit blöt ett par gånger i dag. Vad hade jag gjort utan honom?


Over and out!


Av caisisen - 17 september 2011 09:16

 

Ovido - Quiz & Flashcards