En ung tants bekännelser

Direktlänk till inlägg 10 juli 2011

Årets ansträngning

Av caisisen - 10 juli 2011 19:24

Jisses vad skoj vi hade. Jisses vad träningsvärk jag har. Jisses vad törstig man har varit under dagen. Hua för min andedräkt efter vin, tzatziki och ostbågar... Där hjälpte varken tanborstning eller tuggummi!


Vi hade en toppendag med riktig sommarvärme, sol och lagom av allt. Redan kl 12 var vi på plats för att hjälpa värdparet med lite fix och sola lite innan folket kom. Dagen till ära hade jag fixat röda naglar! Snyggt va?!

   Lillfingret fick glitter oxå...

   Balanskonster eller uppvärmning?

 

Först hade vi lite lunch och mingel, lagindelning och bordsplacering inför kvällen.

  


Sen drog vi igång spelandet!

  Nåja, somliga passade på att pausa mer än andra... Tror även utelaget hade brasse-stolar längst bak på högerflanken... Jag lyckades att plocka några lyror, inte bli bränd en enda gång och pricka bollen för småfjuttisar ett par gånger. Maken var betydligt duktigare. Han träffade EN gång (av totalt kanske 20 försök eller...) men då med besked och fick in en helrunda. Vårt lag vann med enbart 6 poäng i slutändan och det tack vare makens helrunda (som faktiskt var det sista innan slutsignal) Nu vinner man ju bara äran men det viktiga är ju inte att vinna, utan att kämpa väl. Lite för väl (känns det som i mina lår i dag hahaha)

  En glad make med vattenflaska (!?!??)


Efter dusch, bastu och upp-piffning blev det ännu mer mat, sång och dans. En heltrevlig kväll gick över i natt och även i "småtimmar" innan vi knallade hem till svåger/svägerskan och landade i deras soffa. Hela tillställningen blev superlyckad och många av gästerna träffar man ju bara 1 gång per år så alla har massor att prata om, nya bekantskaper knyts och gamla (!) återförenas. Mina grannar från tonårstiden närvarade i år, ett kärt återseende! Inga skandaler, inga allvarliga skador och ingen som försvann. Tror det betyder "Lyckad fest" *S*


Dagen har varit lite småseg, med uppsamlingsheat av barn och sen lite matlagning. Nu tror jag att jag ska ta mig en dusch och sen få sonen i säng så vi får en lugn kväll... Om det går?! Han är speedad efter ett dygn med kusinerna *S*


Nu väntar en veckas jobb innan nästa helg som erbjuder LA-karneval och mer sommar-mingel. Hoppas träningsvärken lagt sig tills dess!


När vi hämtade barn i Stockamöllan passade jag på att fota lite konst. Ska se om jag kan försöka mig på att ta kontakt med galleristen i LA för en utställning... Vad gillar ni denna?

  Bortse från att den står på pappas jättestaffli *S* och sen är färgerna JÄTTESVÅRA att återge, tyvärr...


Over and out!


 
 
kicki

kicki

10 juli 2011 19:56

det lät riktigt skoj det!
Jag älskar att slå boll, men det där med att springa får jag överlåta på andra....benhinnor, knän och höftleder säger big nono till det...
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

caisisen

10 juli 2011 20:02

Det är det som e grejjen med vår brännboll. Vissa av karlarna slår sånna där rakabajsare så man hinner gå/lunka runt. Men sen att jag försöker överprestera och hinna med ytterligare en pinne... Nåja, vi har "vätskekontroller vid pinnarna ivf" *asg* Man kan stå där och hänga mellan promenaderna (sen är man ju utelag och kan sitta å sola oxå)

Kramen

 
Stina

Stina

10 juli 2011 22:19

Tjusiga naglar där !

Brännboll är kul, var ett tag sedan jag spelade dock.

http://billiejean.bloggplatsen.se

caisisen

10 juli 2011 22:24

Brännboll kan man spela även om det så var 20 år sen sist ;) Fast man är ju inte så ung längre...

När jag frågade dottern om nagellack och hon kom med knallrött så tänkte jag "Varför inte?" sen kom sonen och ville oxå ha röda naglar... Jag gav honom pekfingernaglarna men inte mer. Är jag taskig mamma? *S*

 
Ann

Ann

12 juli 2011 00:53

Låter inte som om du led något direkt den här kvällen! :)
Och det där med träningsvärk... tja den brukar ju inte vara värst dagen efter..! ;)

kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

caisisen

12 juli 2011 05:49

Ska inte snacka om 2 dagar efter... Speciellt efter att man varit ute och cyklat i skogen på småvägar... AJAJAJA! Segt idag! USCH OCH FY BUBBLAN!

Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caisisen - 28 januari 2013 09:19


Jag tror att alla föräldrar känner igen sig när jag skriver om detta ämne. Bästa bortförklaringen i min viktresa hittills har varit just att jag inte hinner. Mat ska lagas, barn ska iväg, det måste städas, föräldramöte, jobbet, djuren, osv, osv. För ...

Av caisisen - 20 januari 2013 18:01

...är inte alltid min grej. Jodå! Jag var supertaggad efter nästan en veckas väntan på halsont och TID till nytt träningspass. Så idag tog jag dottern med mig och knallade bort till gymmet, bara för att inse att vi inte kom in. Det krävs "tags" som m...

Av caisisen - 19 januari 2013 12:09


  Arkivbild sept -11   Nöjd med resultatet! Har bestämt mig för 14-dagarsvägning och -2,4 kg på nästan 2 veckor är helt ok. Har bara "hunnit med" en riktig träning men vi kör igång på riktigt nästa vecka. Veckan som har varit började med styrke...

Av caisisen - 16 januari 2013 14:52

Julklappsdax! Sitter i bilen på väg mot Ystad Saltsjöbad. Utan barn. Utan måsten. Med min älskade make. Ett dygn av sinnesro och lugn. Puss på er! OVER AND OUT!...

Av caisisen - 15 januari 2013 06:59

...no gain! Träningsvärken börjar komma krypande. Jag har saknat träningsvärk insåg jag nu. Någonstans inom mig så finns det en liten sadist :-) Sovit skit i natt. Å så snö-massa snö? Varför? Längtar till våren men just nu räknas varje dag för ...

Ovido - Quiz & Flashcards