En ung tants bekännelser

Direktlänk till inlägg 13 juli 2011

Kvällspromenad

Av caisisen - 13 juli 2011 21:01

Trots att jag i kväll var en stycke död tant när jag äntligen kom hem så är jag fortfarande vaken. Och kvällen har varit händelserik!


E har äntligen kommit hem efter ett par dagars semester i Tokamöllan med morföräldrarna. Hon är kortklippt och tjusig och jag har fått tillbaka en nöjd och glad tjej.


Vavlan hade hämtat lillebror tidigt och erbjöd sig att laga mat så vi hjälptes åt men hon fixade nästan allt. Kalvfärsbiffar med kokt nypotatisar. Kan nog bli en bra kock av henne med då alla åt med god aptit!


Lillebror gör pappas mornar till ett rent helvete då han INTE vill någonting just nu. Mest av allt vill han INTE till dagmamman, han vill helst bara vara hemma. Eller till någon annan... Lite svårt att förklara att jag INTE kan vara hemma, att jag INTE kan lämna honom hos någon annan och att jag INTE vill ha honom hemma med systrarna yster hela dan, räcker med den timme de hämtar honom tidigare på eftermiddagen... En vettig lösning på att ändra lillkillens vardag hade önskats så alla förslag är välkomna. Pappan däremot sliter under tiden av det lilla hår han har på huvudet (eventuellt det på bröstet oxå) och planerar in sjukskrivning för magsår om inte detta tar ett snabbt slut. Jädrans unge till att vara envis!


För att få sonen trött så gick vi en liten sväng i kväll. Dinoparken! Denna gången lyckades jag både fota ormen och de stora lurviga!

   Ser ni den?   Nu då?   Nu kan ni väl inte missa den! Fast ju närmre man kom, desto mindre "orm-lik". Eller ÄR det kanske ett orm-lik...


Mitt på stigen stod hela gänget!   "Hoho kossorna, ni får flytta er..."   Folkskygga kossor? Tur inte vi har ko-skräck för dessa ville INTE flytta sig längre än nödvändigt.   Men med lite klappar och glada tillrop så orkade även Rosa-Maja springa lite! MU på er allihop!


Nu sover sonen, E tittar på "Morden i Midsomer" och övriga familjen hejjar på svenskorna.


Hoppas morgondagen blir bättre för sonens (och/eller makens) del och hoppas jag kan somna i vettig tid i kväll så jag är utvilad inför morgondagen.


Over and out!



 
 
kicki

kicki

13 juli 2011 21:37

vadå???? helt solklart är det en orm!! syns ju lång väg!
kramen

http://kaa.bloggplatsen.se

caisisen

13 juli 2011 21:43

Men visst e det! Busfröet såg den ju redan första gången... *korkade mamma som inte ser*

 
Kim

Kim

13 juli 2011 22:12

Inte lätt med envisa små killar!
Försök ta diskussionen på eftermiddagen så han kan ställa in sig på det oundvikliga...men det kanske inte är så lätt.

Jag såg direkt den läskiga ormen, hu!

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

caisisen

13 juli 2011 22:21

Och vi HAR försökt prata med honom. Men han VILL verkligen inte. När han sen illvrålar och klänger sig fast på pappa i panik på morgonen och det resulterar i att pappan får bända loss honom, lirka av honom jackan och sen springa ut till bilen. Då plutar han med munnen och gråter krokodiltårar.

Verkligen ingen rolig situation det här... Inte alls!

Kramen

 
Sarah

Sarah

15 juli 2011 06:21

Oj så svårt med envisa killar, hoppas det löser sig!
Hihi jag är lite rädd för kossor jag men hälsade på¨några igår :)

http://chanellie.bloggplatsen.se

caisisen

15 juli 2011 13:47

Envisa killar är värre än tjuriga tonåringar och värst är att ha båda 2 =(

Kossor är inte farliga, bara dumma och söta. Men tjurar har jag respekt för!

 
Ann

Ann

16 juli 2011 10:44

Går det över snabbt eller är han ledsen länge hos sin dagmamma?

Klart som korvspad att det är en stooor läääskig orm, går inte att ta miste!
Men jag tycker nog att kossorna var värst... horn och grejer du vet..! ;)

kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

caisisen

17 juli 2011 14:40

Det går inte över... Vi får försöka lösa det på något annat sätt för det håller tyvärr inte långre :(

Men kossorna e ju fiiina!

Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caisisen - 28 januari 2013 09:19


Jag tror att alla föräldrar känner igen sig när jag skriver om detta ämne. Bästa bortförklaringen i min viktresa hittills har varit just att jag inte hinner. Mat ska lagas, barn ska iväg, det måste städas, föräldramöte, jobbet, djuren, osv, osv. För ...

Av caisisen - 20 januari 2013 18:01

...är inte alltid min grej. Jodå! Jag var supertaggad efter nästan en veckas väntan på halsont och TID till nytt träningspass. Så idag tog jag dottern med mig och knallade bort till gymmet, bara för att inse att vi inte kom in. Det krävs "tags" som m...

Av caisisen - 19 januari 2013 12:09


  Arkivbild sept -11   Nöjd med resultatet! Har bestämt mig för 14-dagarsvägning och -2,4 kg på nästan 2 veckor är helt ok. Har bara "hunnit med" en riktig träning men vi kör igång på riktigt nästa vecka. Veckan som har varit började med styrke...

Av caisisen - 16 januari 2013 14:52

Julklappsdax! Sitter i bilen på väg mot Ystad Saltsjöbad. Utan barn. Utan måsten. Med min älskade make. Ett dygn av sinnesro och lugn. Puss på er! OVER AND OUT!...

Av caisisen - 15 januari 2013 06:59

...no gain! Träningsvärken börjar komma krypande. Jag har saknat träningsvärk insåg jag nu. Någonstans inom mig så finns det en liten sadist :-) Sovit skit i natt. Å så snö-massa snö? Varför? Längtar till våren men just nu räknas varje dag för ...

Ovido - Quiz & Flashcards