En ung tants bekännelser

Direktlänk till inlägg 18 juli 2011

-

Av caisisen - 18 juli 2011 22:15

En nära vän får mig att skratta. En bild som blev helt galen får mig att känna mig bubblande lycklig inombords. En huvudvärk som inte riktigt vill släppa får mig att komma ihåg att klockan ringer i morgon bitti och jag måste iväg till jobb!

  

Hela soppan som har uppstått här hemma med sonens illvilja att bli lämnad har resulterat i att maken får ta med honom till jobbet. Sonen tycker det är jätteskojsigt, pappan tycker inte det är lika skojsigt...


Känner mig som en urusel mamma som inte har/tar sig tid för min son/alla mina barn, samtidigt som det ser ljust ut på jobbfronten. Jag måste vara egoistisk och försöka göra mitt bästa. Prestera på topp! Vara positiv! Just nu är jag bara guldfisk när jag kommer hem... Ni får ursäkta mig för att jag just nu är en dålig bloggerska men som jag skrev innan; Inga ursäkter, bara noll motivation!


Önskar dagen var längre, orken starkare och plånboken större, kan vi förklara det så? Sen längtar jag efter att få vara ledig och slippa ha dåligt samvete för att man inte hinner med ditt och datt. Nästa år SKA jag ha 4 veckors semester-SAMMANHÄNGANDE! Och vara med mina barn!


I år får jag fortsätta vara guldfisk och simma i min plaskdamm!


Skickar 2 stora grattis i dag! Ett till S som blev mormor till en liten kille i går; GRATTIS och snusa lite bebbe från mig oxå! Och ett till N som har fått hem ny pålle i dag; Stort LYCKA till dig! Han är en riktig snygging, din nya stjärna!


Over and out!

 
 
kicki

kicki

18 juli 2011 22:58

hahahahah den bilden får nog fler än dig att skratta hjärtligt!!
stor kram

http://kaa.bloggplatsen.se

caisisen

19 juli 2011 05:41

Visst är han charmig, min älskade make... ;)

Kramen

 
Stina

Stina

19 juli 2011 08:10

Störtskön bild !!!

6 veckors semester iår men inte tusan hinner jag med mina barn och allt kul som borde göras för det ...
Skickar iaf en styrekkram till dig !

http://billiejean.bloggplatsen.se

caisisen

19 juli 2011 11:46

Jag hoppas du trots allt som händer runtomkring kan få lite "semesternöje" och tid för vila. 6 veckor... LYX! =)

Kramen

 
natalie

natalie

19 juli 2011 17:13

hihih tack så mycket !! =)

och hoppas du hittar tillbaka till dn motivation! KRAM

http://n-rongvall.bloggplatsen.se

caisisen

19 juli 2011 18:38

Min motivation finns, den vilar bara i brist på intressanta saker att skriva om *asg*

 
Sarah

Sarah

20 juli 2011 11:04

Kram!

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
Viveca

Viveca

20 juli 2011 23:41

Han ser lite galen ut;) Nej motivationen är inte alltid på topp. Det är inte lätt att få ihop alla bitarna i livspusslet, men det går ju upp och ned. Förstår att det är mycket nu. Kram på dig!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

caisisen

21 juli 2011 11:48

Så rätt du har Viveca! Och medans man kör på i 190 knyck med tunnelseende så verkar det som om allt annat bara står still runtomkring... Eller?

Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caisisen - 28 januari 2013 09:19


Jag tror att alla föräldrar känner igen sig när jag skriver om detta ämne. Bästa bortförklaringen i min viktresa hittills har varit just att jag inte hinner. Mat ska lagas, barn ska iväg, det måste städas, föräldramöte, jobbet, djuren, osv, osv. För ...

Av caisisen - 20 januari 2013 18:01

...är inte alltid min grej. Jodå! Jag var supertaggad efter nästan en veckas väntan på halsont och TID till nytt träningspass. Så idag tog jag dottern med mig och knallade bort till gymmet, bara för att inse att vi inte kom in. Det krävs "tags" som m...

Av caisisen - 19 januari 2013 12:09


  Arkivbild sept -11   Nöjd med resultatet! Har bestämt mig för 14-dagarsvägning och -2,4 kg på nästan 2 veckor är helt ok. Har bara "hunnit med" en riktig träning men vi kör igång på riktigt nästa vecka. Veckan som har varit började med styrke...

Av caisisen - 16 januari 2013 14:52

Julklappsdax! Sitter i bilen på väg mot Ystad Saltsjöbad. Utan barn. Utan måsten. Med min älskade make. Ett dygn av sinnesro och lugn. Puss på er! OVER AND OUT!...

Av caisisen - 15 januari 2013 06:59

...no gain! Träningsvärken börjar komma krypande. Jag har saknat träningsvärk insåg jag nu. Någonstans inom mig så finns det en liten sadist :-) Sovit skit i natt. Å så snö-massa snö? Varför? Längtar till våren men just nu räknas varje dag för ...

Presentation


Kvinna, mamma, fru, vän, lagerarbetare, syster, dotter och massa andra saker som hade tagit plats här

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Bloggpris!

  Detta fina pris fick jag av Kicki!

Sökrutan


Ovido - Quiz & Flashcards