En ung tants bekännelser

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2011

Jag lever!

Av caisisen - 5 augusti 2011 21:39

Helt otroligt! Trodde i ett tidigt skede av denna arbetsvecka att jag vid denna tiden idag skulle ligga paketerad i en låda på psyk eller bårhuset men tanten verkar ha klarat sig. En fjäder i hatten!


MEN nu till martyr-tanten igen. Jag fick idag ta emot väldigt fin och positiv kritik från en av de jag träffar (inte jobbar med/mot) dagligen. Dagen inleddes aningen pressat med ytterligare en sjukfrånvaro och ännu mer stul. När jag kl 11.30 fick rycka ut som ute-truckis och bråka med dylik 6-tons diseltruck kände jag att tårarna brännde bakom ögonen, stressen stod i nacken och den begynnande (ej helt obekanta) huvudvärken gjorde sig påmind. DÅ! Då stannade denna man mig, mitt i vår enda körväg genom hela området och sa: "Du vet att du är väldigt duktig på vad du gör va? Många jag har snackat med har berömt dig för dessa dagarna."


BUHUUUUUU! Tårarna brände bakom ögonlocken och ett pressat "Jag gör bara mitt jobb men tack" kom över mina läppar innan jag snörvlande och hickande körde därifrån. VARFÖR är jag så usel på att ta emot sånt? Varför kan man inte bara vara stolt över sin prestation? Men dessa ord som han sa kommer jag bära med mig. Alltid. Bekräftelse. Trots att det tar ett tag innan de sjunker in.


Innan vi slutade samlade jag ihop "mitt gäng" och berömde dem för att de klarat sig utan mig när jag yrade runt och fixade med allt annat. De fick mer muffins och en applåd av mig och alla tog nog åt sig av den kritiken. Sen berättade jag för dem att det där med "teamledare" är inget för mig. Jag vill helst inte ha personalansvar utan vill helst jobba självständigt och vara just "problemlösare". Fast denna veckan har jag haft så ofantligt mycket av allt känns det som. Men jag är en erfarenhet rikare och en vecka äldre.


Håller nu tummarna för att detta kan vara början på något nytt i mitt liv, att jag kan komma vidare och visa att "jag kan".


Nu är hjärnan seg och kroppen trött. Men alla barnen är hemma, huset är som sig bör och morgondagen planerad. Det blir Ribban med tjejligan och fälttävlan!


Over and out!

 
 
kicki

kicki

5 augusti 2011 22:14

du är helt enkelet för jävla bäst!!
puss

http://kaa.bloggplatsen.se

caisisen

5 augusti 2011 22:16

Jamen visst e jag! Det anser jag ju själv här i bloggen varje dag jue *himlar med ögonen*

Puss puss

 
Stina

Stina

5 augusti 2011 22:24

Ja, varför ska det vara så svårt att ta till sig beröm ? Förstår det inte !
Låter som om ditt var mkt välförtjänt !
Ha nu en riktigt trevlig helg !!!

http://billiejean.bloggplatsen.se

caisisen

5 augusti 2011 22:49

Tack Stina. Du om någon måste ju veta hur otacksamt det kan vara ibland när man kämpar som en gnu för att allt ska rulla på men sen får man inget tillbaka. När man sen FÅR ett "tack" eller "Bravo" så är man så korsad i hjärnan så man inte KAN ta det till sig... Eller?

Helgen SKA vara riktigt trevlig, har massor med kuligheter planerat. Fälttävlan i morgon och få titta och lukta häst!

KRAMEN

 
Kim

Kim

6 augusti 2011 01:18

Man en massa övning så kan man bli bra på att ta emot beröm, och du är ju medveten nu så snart så kan du det med.
Nästa gång du ser han som berömde dig så kan du tacka och tala om att det var precis vad du behövde just då, det är aldrig försent...

Fälttävlan...hm avis!

kram

http://varmt.bloggplatsen.se

caisisen

6 augusti 2011 10:25

Jo jag har oxå funderat på att prata med honom vid nästa tillfälle och berätta om min konstiga reaktion på hans ord...

YES! Terrängritt i centrala Malmö is da shite nu! Ska fota och lägga upp bilder sen, lovar :)

Kramen

 
Sarah

Sarah

7 augusti 2011 20:41

Så himla bra du är! :)
Jag har samma problem, haft det skit tufft på jobbet men kan inte ta emot berömet jag får... hmm,vi får bli bättre ¨på det! Kram

http://chanellie.bloggplatsen.se

caisisen

7 augusti 2011 20:46

Och du är superstark Sarah!

Kramen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caisisen - 28 januari 2013 09:19


Jag tror att alla föräldrar känner igen sig när jag skriver om detta ämne. Bästa bortförklaringen i min viktresa hittills har varit just att jag inte hinner. Mat ska lagas, barn ska iväg, det måste städas, föräldramöte, jobbet, djuren, osv, osv. För ...

Av caisisen - 20 januari 2013 18:01

...är inte alltid min grej. Jodå! Jag var supertaggad efter nästan en veckas väntan på halsont och TID till nytt träningspass. Så idag tog jag dottern med mig och knallade bort till gymmet, bara för att inse att vi inte kom in. Det krävs "tags" som m...

Av caisisen - 19 januari 2013 12:09


  Arkivbild sept -11   Nöjd med resultatet! Har bestämt mig för 14-dagarsvägning och -2,4 kg på nästan 2 veckor är helt ok. Har bara "hunnit med" en riktig träning men vi kör igång på riktigt nästa vecka. Veckan som har varit började med styrke...

Av caisisen - 16 januari 2013 14:52

Julklappsdax! Sitter i bilen på väg mot Ystad Saltsjöbad. Utan barn. Utan måsten. Med min älskade make. Ett dygn av sinnesro och lugn. Puss på er! OVER AND OUT!...

Av caisisen - 15 januari 2013 06:59

...no gain! Träningsvärken börjar komma krypande. Jag har saknat träningsvärk insåg jag nu. Någonstans inom mig så finns det en liten sadist :-) Sovit skit i natt. Å så snö-massa snö? Varför? Längtar till våren men just nu räknas varje dag för ...

Ovido - Quiz & Flashcards