En ung tants bekännelser

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2011

Rubrik saknas

Av caisisen - 8 augusti 2011 17:36

Känner en enorm saknad. Något som jag valt att sakna men som nu börjat värka inom mig. Känner det som en sorg som jag försöker förneka men som ständigt gör sig påmind. Jo, det är nog inget intresse, det är en livsstil. Frågan är nu hur jag ska hinna med att passa in min livstil i mitt liv. Under flera år har jag sakta försökt att fasa ut "min livstil" och undrar nu om jag någonsin kan släppa taget helt. Att gå från 120% till noll och ingenting kändes bra i början men nu känns det bara tomt och ensamt. Saknar min bebis, min jättehårboll, min monsterhäst... Saknar vardagarna i stallet!


  Over and out


 
 
kicki

kicki

8 augusti 2011 17:57

jag förstår dig!
visst kan intressen komma o gå...men de som i själ och hjärta är en del av en själv...de går nog inte att bara kapa av helt o fullt...
stor kram

http://kaa.bloggplatsen.se

caisisen

8 augusti 2011 18:36

Just nu känns det lite som "limbo" oxå. Jag vill gärna rida någon dag emellanåt, har funderat på att bli medryttare (har ev ett objekt i byn) men känns korkat att vara medryttare när man lämnat bort sin egen häst pga tidsbrist. Tankarna maler, saknaden växer, avståndet till ridningen blir större... Jag VET att jag aldrig kommer släppa helt men nu känns det så definitivt att inte ha något alls! Knäpp är man allt ibland...

Kramen

 
Stina

Stina

8 augusti 2011 18:24

Kramar om !!

Jag la av med hästar under 12 års tid, hela tiden satt saknaden som ett stor tagg och skavde inom mig.
Det är ett sätt att leva för mig idag och jag kommer aldrig igen ge upp det, men under tiden jag avstod hade jag varken tid eller pengar så jag vet att jag gjorde rätt.
Du kommer igen Carin !
Bamsekram !

http://billiejean.bloggplatsen.se

caisisen

8 augusti 2011 18:32

Tack, de orden värmer. Kramen

 
Ingen bild

Tina

8 augusti 2011 21:24

Man FÅR känna så..helt ok och inget konstigt med tanke på din lååååånga erfarenhet av världens vackraste djur :) många många styrkekramar till dig <3

caisisen

8 augusti 2011 21:37

Tänk om han inte varit en 650-kilosklump och han nöjde sig med en långpromenad på kvällen, fick plats i en bia-bädd och kunde följa med överrallt, inte varit pälsklädd och allergiframkallande...?

Saknar mest att trycka in näsan i halsen och bara lukta, blås-hälsa och höra hans *hum-hum-hum* när man plockar upp morötter...

Kram på dig Tina, jag måste verkligen ta mig tid att komma upp snart!

 
Ida

Ida

8 augusti 2011 21:27

Jag saknar också dom där stora djuren som får en att må så bra. På många sätt är det ju inte bara en hobby och avkoppling, det är ju en underbar vän man har i en häst också! Dyker rätt häst upp så SKA jag hitta tid till att rida igen, det är ett som är säkert! För vad är egentligen bättre än att komma ut i stallet och höra hästarna gnägga, mumsa på hö, rida en tur i skogen eller köra ett jobbigt pass på banan? Nja, finns det inte mycket som slår det i mina ögon!

http://www.ohyees.blogg.se

caisisen

8 augusti 2011 21:32

Tack vännen! Precis så känner jag oxå! Men inte just nu... Men jag vill ändå! Sen när vi blir vuxna kan vi dela en korsning fallabella/shire?! *S* Kramen

 
Ann

Ann

8 augusti 2011 21:46

Det är en livsstil och jag förstår att du saknar den... :(
Men din/er tid kommer, det är inte alltid i livet som det går som man vill...
Men det gör inte den där tomkänslan lättare.

Skickar många varma styrkekramar till dig!

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

caisisen

8 augusti 2011 22:01

Visst är det så!

Kan inte mer än att hålla med...

Kramen

 
Viveca

Viveca

9 augusti 2011 03:34

Förstår hur du känner. Själv har jag ju skaffat egem häst på äldre dar så jag har kanske inte saknat att "ha" häst, men nu när jag har det så vet jag vad som saknats i mitt liv. Ibland så funderar jag över både ekonomi och tid och hur det skulle vara om jag var tvungen att göra avkall på hästeriet. Den tanken vågar jag knappt tänka helt och fullt. Många kramar och är du i krokarna så är du välkommen på en tur och lite mys och gos:)

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

caisisen

9 augusti 2011 05:42

Jag vet ju rent realistiskt att jag INTE ska ha häst på ett tag framöver. Det beslutet står fast! Men saknaden är ändå enorm då jag har haft häst i drygt 20 år dagligen (med avkall på några månader hit och dit pga graviditet/småbarn). Nu börjar jag känna det där krypet i kroppen. Samtidigt vet jag att hösten kommer bli tuff på jobbet och mina barn kräver allt mer tid...

Inga planer på västkustbesök men ska ha det i åtanke! Kramen

 
Sarah

Sarah

9 augusti 2011 10:52

*kramar om hårt*

http://chanellie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caisisen - 28 januari 2013 09:19


Jag tror att alla föräldrar känner igen sig när jag skriver om detta ämne. Bästa bortförklaringen i min viktresa hittills har varit just att jag inte hinner. Mat ska lagas, barn ska iväg, det måste städas, föräldramöte, jobbet, djuren, osv, osv. För ...

Av caisisen - 20 januari 2013 18:01

...är inte alltid min grej. Jodå! Jag var supertaggad efter nästan en veckas väntan på halsont och TID till nytt träningspass. Så idag tog jag dottern med mig och knallade bort till gymmet, bara för att inse att vi inte kom in. Det krävs "tags" som m...

Av caisisen - 19 januari 2013 12:09


  Arkivbild sept -11   Nöjd med resultatet! Har bestämt mig för 14-dagarsvägning och -2,4 kg på nästan 2 veckor är helt ok. Har bara "hunnit med" en riktig träning men vi kör igång på riktigt nästa vecka. Veckan som har varit började med styrke...

Av caisisen - 16 januari 2013 14:52

Julklappsdax! Sitter i bilen på väg mot Ystad Saltsjöbad. Utan barn. Utan måsten. Med min älskade make. Ett dygn av sinnesro och lugn. Puss på er! OVER AND OUT!...

Av caisisen - 15 januari 2013 06:59

...no gain! Träningsvärken börjar komma krypande. Jag har saknat träningsvärk insåg jag nu. Någonstans inom mig så finns det en liten sadist :-) Sovit skit i natt. Å så snö-massa snö? Varför? Längtar till våren men just nu räknas varje dag för ...

Ovido - Quiz & Flashcards