En ung tants bekännelser

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2011

Inser mina begränsningar...

Av caisisen - 9 augusti 2011 05:51

Trots att jag helst skulle vilja sova så har natten varit en lång vånda. Jag har däremot kommit fram till att det enda rätta är gjort. Kroppen kapsejsar, ryggen vill inte och jag har bara några få timmar till semester. Skoj! Verkligen! Toppen! Eller ganska mycket INTE!!!


Nu vet jag varför valet blir enkelt. Kropp, familj och jobb går före mitt eget nöje ett tag till. Framförallt kroppen. Eller kan man nu försöka passa på att lägga upp kroppen på Blocket.se och se om någon nappar?!


"1 st förbrukad kropp med extra skinn erbjudes för en spottstyver. Jag slänger in några fästingar, skoskavsfötter och onda knän när jag ändå håller på. Bra hår, naglar och daller. Intresserad?"


Just nu vill jag bara krypa tillbaka i min säng och sova tills min ischias är borta, tills nervskadan i mitt knä har läkt helt (snart 2 år sen nu, den 19 september...) och tills jag mår bra igen. Tills jag blir vuxen! Om jag någonsin blir det...


Det var ju för denna anledningen som jag i första hand tog beslutet om att herr Hårboll skulle få det bättre hos någon annan. Hoppas han har det nu. För med matte som reservdelsfabrik så kommer man inte så långt här i världen!

  

Over and out!

 
 
Mikaela

Mikaela

9 augusti 2011 09:41

Svar: Hej hej, oj 35kg grattis :)har du lyckats hålla dom borta efter det?

Jag har ca 23kg, att gå ner på 13 veckor.. jag har planerat att äta påsarna hela tiden tills jag nått min målvikt.
hur kände du efter 10 veckor? var det skit jobbigt eller kändes det mer som vana då? :)

http://lilltoe.bloggplatsen.se

caisisen

9 augusti 2011 12:23

Totalt gick jag ner 50 kg på 10 månader. Gick sen upp lite under min senaste graviditet för 3 år sen och ska ta tag i dessa 10 kg när motivationen infinner sig. Först måste allt annat klaffa...

Visst var det jobbigt att bara äta soppor och shaker men vi hade jättebra sammanhållning i gruppen (vet inte om du kör själv eller tillsammans med andra men vi var 6 st) och peppade varann jättebra. Sen hade jag under dessa veckor en mentor som verkligen var guld värd och hjälpte mig med allt från mat till träning och mental styrka.

Övergången till "vanlig" mat var svår då man hade en falsk trygghet och euforin i att ha tappat så mycket under dessa veckorna. Det tar ett tag innan man landar. Låt det ta tid! All lycka till dig som sagt!

Kramen

 
Sarah

Sarah

9 augusti 2011 11:10

Kan ännu en gång bara ge dig en stor kram och hålla tummarna för att du mår bättre snart!

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
kicki

kicki

9 augusti 2011 15:35

nä det är bara för bedrövligt när den enda kropp man har bara inte vill vara med =(
*jättekramen*

http://kaa.bloggplatsen.se

caisisen

9 augusti 2011 15:43

Tur det finns små rosa piller som man kan äta som gör att man känner sig rolig i huvudet. Tur jag slipper köra bil! Tur att man har semester när ryggen kapsejsar *TJOHOOOO*

 
Kim

Kim

10 augusti 2011 01:07

Så du tar allt på en gång nu, hjärte-ont, ischias och knä, stackars dej!!!

Ibland är det tufft men med tiden så löser det sig, kanske inte som man väntat sig, men men livet är fullt av överraskningar.

Ang. rygg ont.
Om du ligger på sidan kan du lägga en kudde mellan knäna, det brukar kännas bra.
Eller strax ovanför knävecken om du ligger på rygg.

kram på dej!

http://varmt.bloggplatsen.se

caisisen

10 augusti 2011 20:37

Sån e jag, allt på en gång!

Tack för tipset om kuddarna, ska testa. Tror jag har försökt innan när jag varit gravid. Tack o lov känns det bättre idag men så länge man är igång... Får se hur det är i morgon bitti... Idag har vi gått i princip HELA dan!

Kramen

 
Stina

Stina

10 augusti 2011 09:06

Var försiktig med dom där rosa pillrena ;)

Ha en skön semester och se till att du hinner rå om dig själv oxå !

http://billiejean.bloggplatsen.se

caisisen

10 augusti 2011 20:34

De små rosa pillren intas bara vid behov! Lovar :)

Jag försöker rå om mig själv så gott det går men när man har barn *suck* så hinns det dåligt med *S*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caisisen - 28 januari 2013 09:19


Jag tror att alla föräldrar känner igen sig när jag skriver om detta ämne. Bästa bortförklaringen i min viktresa hittills har varit just att jag inte hinner. Mat ska lagas, barn ska iväg, det måste städas, föräldramöte, jobbet, djuren, osv, osv. För ...

Av caisisen - 20 januari 2013 18:01

...är inte alltid min grej. Jodå! Jag var supertaggad efter nästan en veckas väntan på halsont och TID till nytt träningspass. Så idag tog jag dottern med mig och knallade bort till gymmet, bara för att inse att vi inte kom in. Det krävs "tags" som m...

Av caisisen - 19 januari 2013 12:09


  Arkivbild sept -11   Nöjd med resultatet! Har bestämt mig för 14-dagarsvägning och -2,4 kg på nästan 2 veckor är helt ok. Har bara "hunnit med" en riktig träning men vi kör igång på riktigt nästa vecka. Veckan som har varit började med styrke...

Av caisisen - 16 januari 2013 14:52

Julklappsdax! Sitter i bilen på väg mot Ystad Saltsjöbad. Utan barn. Utan måsten. Med min älskade make. Ett dygn av sinnesro och lugn. Puss på er! OVER AND OUT!...

Av caisisen - 15 januari 2013 06:59

...no gain! Träningsvärken börjar komma krypande. Jag har saknat träningsvärk insåg jag nu. Någonstans inom mig så finns det en liten sadist :-) Sovit skit i natt. Å så snö-massa snö? Varför? Längtar till våren men just nu räknas varje dag för ...

Ovido - Quiz & Flashcards