En ung tants bekännelser

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2011

Äntligen!

Av caisisen - 26 augusti 2011 19:14

Jag har haft internetstul och/eller så är det "Bloggplatsen" som inte vill samarbeta med mig. Sen har jag både dålig bloggmotivation och fullt upp med annat. Men nu är töserna igång i skolan båda 2 och lillfisen har svalt sin envishet och snällt fogat sig i ledet och går utan protest till dagmamman igen. Och maken har börjat jobba. Nu ska det rulla på som vanligt igen!


Vad har hänt då? Massor! Eller ingenting...


E har fått riktig tandställning och fin är den med blåa snoddar och allt. Nu ska hon få en ytterligare en räls på bottenvåningen och sen dröjer det väl sisådär 1-2 år innan hon slipper ha skrot i munnen! Hon har haft ont, stackarn. Och maten fastnar, tänderna värker och huvudet molar.


Min nya tvättmaskin har kommit! Det har resulterat i att mina hästtäcken nu är tvättade (bara lerfria, absolut inte hårfria) så nu kan jag kanske ta med dem upp vid tillfälle?! Hoppas han slipper använda dem på ett tag däremot...


Nya maskinen blir helgens projekt för nu börjar "mount tvättberg" bli gigantiskt i proportionerna igen.


Vavlan fick åka till Malmö och se Eric Saade. Hon åkte med min snälla syster och kom hem med en kompis (som oxå närvarat vid konserten). Som den tråkiga och elaka mamman jag är var jag hemma och tog hand om mina hästtäcken den kvällen...


MEN första besökt för tonåringen på Malmöfestivalen UTAN föräldrar var lyckat, nyktert (I rest my case) och spralligt (och hon var trött och hade en GRYM huvudvärk på torsdag morgon men pinnade ändå iväg till skolan...)


Annars har det nog inte hänt speciellt mycket. Jo, jag har "tatuerat" mig...

  En liten gnuggis i nacken fick det bli *S* Försöker vänja mig vid tanken...


Nu njuter jag av "efter-maten-koma" för vi har lyxat idag!

  Säg "Hej" till gratinerad hummer och...  

... ungsstekt lax med pressad potatis och dillhollandaise!


Så det är inte mycket synd om mig ALLS!


Over and out!

 
 
Sarah

Sarah

26 augusti 2011 22:05

Snygg gnuggis, men lovar, en riktig är värt det! :D

http://chanellie.bloggplatsen.se

caisisen

26 augusti 2011 22:36

Lugn o fin =) Vi börjar såhär!

Sen fick E en bok om tatueringar i "Tandställningspresent" med 5 sidors gnuggisar så nu har (nästan) alla fått minst 1!

Jag är sjukt sugen på att tagga mig. Kan nacken vara en bra placering tro?

 
Kicki

Kicki

27 augusti 2011 18:20

varför ser all mat så mkt godare ut på andras bilder än på mina tallrikar?
sällskap är bästa kryddan...
klart du ska gadda dig! påt bara!
kram

http://kaa.bloggplatsen.se

caisisen

27 augusti 2011 18:42

Hahaha! Min svärfar sa likadant. "Varför ser din mat så god ut i bloggen?"

Tja, det enda svaret jag kan ge är att jag lagar inte äcklig mat =)

Fast för att göra dig lite skadeglad så tåls det att nämnas att vi hade en styck 3-års trotsande kille vid bordet som åkte på timeout precis när vi satt oss. Ingen rolig inledan på en ganska lågmäld och fåordig måltid =(

Men vi har sagt förlåt och kramats allihop igen!

Kramen på dig oxå!

 
Kicki

Kicki

28 augusti 2011 15:38

näää jag lagar heller inte äcklig mat...men det ÄR bara inte lika gott att äta själv. inte roligt att laga själv heller.

http://kaa.bloggplatsen.se

caisisen

28 augusti 2011 19:11

Kan bara instämma i vad du skriver... Been there, done that! Hade mitt när jag levde själv. Då var en påse chips som mättade mig vissa kvällar (och ett par glas vin men säg inget till någon) :P

Nu vet jag bättre och trycker i mig en hel pizza efter en heldags shopping! *asg*

Kramen

 
Ann

Ann

5 september 2011 09:21

Klart du ska gadda dig på riktigt!
Jag har också tänkt göra en till men inte riktigt kommit på hur den ska se ut, bara på ett ungefär och det räcker ju inte... ;)
Håller med, mat smakar bättre i sällskap och din mat ser verkligen GOD ut! :)

kram

http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caisisen - 28 januari 2013 09:19


Jag tror att alla föräldrar känner igen sig när jag skriver om detta ämne. Bästa bortförklaringen i min viktresa hittills har varit just att jag inte hinner. Mat ska lagas, barn ska iväg, det måste städas, föräldramöte, jobbet, djuren, osv, osv. För ...

Av caisisen - 20 januari 2013 18:01

...är inte alltid min grej. Jodå! Jag var supertaggad efter nästan en veckas väntan på halsont och TID till nytt träningspass. Så idag tog jag dottern med mig och knallade bort till gymmet, bara för att inse att vi inte kom in. Det krävs "tags" som m...

Av caisisen - 19 januari 2013 12:09


  Arkivbild sept -11   Nöjd med resultatet! Har bestämt mig för 14-dagarsvägning och -2,4 kg på nästan 2 veckor är helt ok. Har bara "hunnit med" en riktig träning men vi kör igång på riktigt nästa vecka. Veckan som har varit började med styrke...

Av caisisen - 16 januari 2013 14:52

Julklappsdax! Sitter i bilen på väg mot Ystad Saltsjöbad. Utan barn. Utan måsten. Med min älskade make. Ett dygn av sinnesro och lugn. Puss på er! OVER AND OUT!...

Av caisisen - 15 januari 2013 06:59

...no gain! Träningsvärken börjar komma krypande. Jag har saknat träningsvärk insåg jag nu. Någonstans inom mig så finns det en liten sadist :-) Sovit skit i natt. Å så snö-massa snö? Varför? Längtar till våren men just nu räknas varje dag för ...

Ovido - Quiz & Flashcards