En ung tants bekännelser

Direktlänk till inlägg 23 september 2011

Vet inte om jag orkar skriva...

Av caisisen - 23 september 2011 20:18

Men lite "dagen i bilder" kan jag bjuda på!

 Och en snabb lista vad jag hunnit med... Snabb?

  • smsa kollega och "kompa" mig idag
  • äta frukost med mina barn
  • lämna de stora vid bussen/skolan
  • handla innan kl 8.15
  • skrubba benskydd och boots
  • packa bilen med diverse hästsaker
  • hämta sonen hos dagmamman kl 11
  • köra till Tokamöllan och fika med mamsen, papsen och krut-tanten M
  • besöka frissan och bli fin i håret
  • handla kalk till vår (förhoppningsvis reparerade och återupplivade) gräsmatta
  • köra till en annan hästaffär och handla fodervärdsavtal då de var slut på första stället.... DRYGT!
  • Inse att jag hade skitig bil innan men efter 4 km på grusväg i hällregn fått en gråprickig skitig bil... FAN!
  • pussa på Tompa
  • Leka NH-"följa John" på banan i en kvart
  • pussa mer på Tompa
  • Snacka med nya fodervärden och insåg att (jupp Chisan, tro det eller ej) jag mött någon som kan slå mig i att "snacka"
  • lasta häst (eller vet inte om det skulle stå med för det gick spikrakt upp och smärtfritt) Svårlastad...?
  • FOTA honom i släpet (för jag missade det när vi lekte på banan FAN)
  • Vinka hejdå till älskade Tompisen.... BUHUUUUUU!
  • Hämta sonen i Tokamöllan
  • Se världens vackraste regnbåge över Flyingefälten
  • Laga världens godaste och mest välbehövliga fiskburgare
  • Blogga en LÅÅÅÅÅÅNG lista om vad jag gjort idag   

Nu bilderna!

  före   efter   MAT   Regnbåge   Trött son med konstig sovställning...   Kommentar överflödig på denna va?   Burgare!


Nu ska jag bara se till att den där konstiga lilla varelsen som sov 5 minuter i bilen ska somna om så jag och min underbara make kan mysa upp i soffan tillsammans...


Over and out!

 
 
Kicki

Kicki

23 september 2011 20:53

hoppas hoppas det blir bra med nya fodervärden nu!!!
*jättekram*

http://kaa.bloggplatsen.se

caisisen

23 september 2011 20:56

Annars får du köra dit o kolla upp honom ;) Du har nog närmre än jag nu!

Tack, det känns lite småjobbigt att det är så långt men han kommer få det jättebra!

Kramen!

 
Ingen bild

Tina

23 september 2011 22:42

Hoppas Tompis får det bra, och även du så du kan få ro.
ps. kul du hittat din överman :D
//Tina

caisisen

23 september 2011 22:53

*S* Ja det är alltid trevligt med en likasinnad!

Lugnet sänker sig. Han är på plats efter en lång och lugn resa. En god natts sömn i en mysig box innan det blir möte med sitt harem. Han är ju en "ladiesman" ut i hovspetsarna ;)

 
Kim

Kim

23 september 2011 23:55

Lååång dag du haft!
Och känslomässigt jobbig, suck ja ibland är det tufft!
Hoppas den maffiga burgaren satt där den skulle och att lilfisen somnade så du fått lite tid...

Stor kram från en bustant ;D

http://varmt.bloggplatsen.se

caisisen

24 september 2011 00:01

Såååå. Bustantalagringen surfar runt!? Du verkar ha haft en bra semester :-) Denna tantaluring är helt slut nu, känslomässigt och fysiskt. Men lugn!

Kramen

 
Sarah

Sarah

24 september 2011 10:27

Hoppas Tompa får det kanon bra :) Kram

http://chanellie.bloggplatsen.se

caisisen

24 september 2011 10:38

Jag väntar nu med spänning på rapport hur han gillade sina nya tjejer... Eller snarare hur DE gillade honom :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av caisisen - 28 januari 2013 09:19


Jag tror att alla föräldrar känner igen sig när jag skriver om detta ämne. Bästa bortförklaringen i min viktresa hittills har varit just att jag inte hinner. Mat ska lagas, barn ska iväg, det måste städas, föräldramöte, jobbet, djuren, osv, osv. För ...

Av caisisen - 20 januari 2013 18:01

...är inte alltid min grej. Jodå! Jag var supertaggad efter nästan en veckas väntan på halsont och TID till nytt träningspass. Så idag tog jag dottern med mig och knallade bort till gymmet, bara för att inse att vi inte kom in. Det krävs "tags" som m...

Av caisisen - 19 januari 2013 12:09


  Arkivbild sept -11   Nöjd med resultatet! Har bestämt mig för 14-dagarsvägning och -2,4 kg på nästan 2 veckor är helt ok. Har bara "hunnit med" en riktig träning men vi kör igång på riktigt nästa vecka. Veckan som har varit började med styrke...

Av caisisen - 16 januari 2013 14:52

Julklappsdax! Sitter i bilen på väg mot Ystad Saltsjöbad. Utan barn. Utan måsten. Med min älskade make. Ett dygn av sinnesro och lugn. Puss på er! OVER AND OUT!...

Av caisisen - 15 januari 2013 06:59

...no gain! Träningsvärken börjar komma krypande. Jag har saknat träningsvärk insåg jag nu. Någonstans inom mig så finns det en liten sadist :-) Sovit skit i natt. Å så snö-massa snö? Varför? Längtar till våren men just nu räknas varje dag för ...

Presentation


Kvinna, mamma, fru, vän, lagerarbetare, syster, dotter och massa andra saker som hade tagit plats här

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Senaste inläggen

Bloggar jag följer

Bloggpris!

  Detta fina pris fick jag av Kicki!

Sökrutan


Ovido - Quiz & Flashcards