En ung tants bekännelser

Alla inlägg den 20 juni 2011

Av caisisen - 20 juni 2011 20:18

Älsklingen fick åka tillbaka till Blocket i Lund i morse för vidare undersökningar. Vid lunch kom min "lilla" nåldyna hem och resultatet var gott. Inget livshotande! Nu väntar vidare undersökningar för att få besked men faran är över för denna gången. Enligt läkarna är det bara att tuta och köra på som vanligt.


Skönt med ett besked men samtidigt finns oron kvar för vi vet ju inte VARFÖR han blir dålig. Nu väntar remiss på ett arbets-EKG och förhoppningsvis kommer vi sen få reda på vad som felar min älskade make. Mitt stackars huvud har nog tagit lika mycket stryk det senaste dygnet som min makes kropp...


För att döva den kroppsliga smärtan lite så bestämde vi oss för en shoppingtur. Vi behöver nya stolar (och bord) till uteplatsen. Åkte runt till en hel hög med olika affärer men jag VÄGRAR ge över 1000:- för en stol som ska stå ute. Till råga på allt behöver vi minst 4, hels 6 likadana. De paketpris som finns på bord och stolar är oftast av dålig kvalitet och då är bordet på tok för litet. Så... Vi hittade inga nya utemöbler! MEN vi hittade något som vi länge spanat på och ÄNTLIGEN i annan färg än vit och svart! Efter flera års letande så välkomnar vi äntligen:   TADAAAAAA! Snygg, grå och bubblande!

 

Och vad finns på ICA MAXI mer än sodastreamers och mat och dåliga trädgårdsmöbler? Jo något som monsterungen tjatat om HELA dan...

  Helt sjukt men de tog 10:- för en JÄTTEMJUKGLASS. Tur jag beställde två för när de gjort första fick jag be om en mindre nr 2. Han blev proppmätt på denna gigantiska skapelse ändå! (Jag med...)


Vi körde sen vidare till Burlöv och den nya barnaffären som öppnat där ute och hittade där en ny bilstol till ovannämda monster. Han blev superglad för den och nu slipper vi strulet med klumpig bilstol som måste sitta fast i krånglig knäppning så det blir superbökigt när man ska flytta från bil till bil. Stora killar ska åka i bältesstol helt enkelt. En sån här fin blev det!

  Bilden lånad från Acta´s hemsida

 

Nu är vi 3 trötta Ekbladare. Den lille har redan somnat, maken och jag sitter och nickar i varsin ände och trots att maken nämde något om kaffe och choklad innan så funderar jag starkt på om jag skulle bege mig upp snart... Ska bara klämma ur det sista ur min kropp!


Over and out!

 

 






Ovido - Quiz & Flashcards