En ung tants bekännelser

Alla inlägg den 12 juni 2011

Av caisisen - 12 juni 2011 22:24

... SOMMAROV!

Jupp, vi har fallit för (hög)trycket och inhandlat en 69:-pool... Så nu får vi ha poolparty *S* 


I morgon åker mina töser med mormor och morfar till Österrike på 10 dagars äventyr. Jag vill OXÅ följa med! Sist jag var nere var jag 14 år... 20 år sen sist! Tiden flyger... Men Vavlan har lovat att fota massor, se massor och berätta ALLT för mig sen. Å vad jag vill komma ner till mina barndoms vackra och underbara väld i detta vackra land! Nu kommer jag drömma gott om alpängar, wienerschnitzel, Attersee, Gmunden, milka, böljande majsfält och dånande åskväder... Jag känner nästan doften!


Nu är man lite trött efter en heldag i trädgården. Alla barnen har hjälpt till med ogräsrensning och storstädning av gräsmatta och rabatter. Maken tog under tiden hand om bombnedslaget inomhus så söndagen har varit produktiv... Eller nåja, den har varit fylld med "att göra". Kvällen avslutades med ett "andligt" besök. Jag och Vavlan har börjat prata om Konfirmation och av en händelse var det kvällsmässa i vår vackra kyrka här i byn. Efter massor av sång och en tid till eftertanke så fick vi en liten pratstund med prästen. Jag skäms att jag inte har varit inne i kyrkan tidigare! Men å andra sidan har den varit stängd pga reparation i över 1 år... Mycket sympatisk var han och jag tror nog att Vavlan bestämmer sig för att läsa i Genarp... OM hon nu vill det.


Insåg att jag har lagt upp 3 inlägg på en dag! WOW! Nytändning *S*


Jag bjuder på en bild på mig själv kvällen till ära...

  

Over and out!

Av caisisen - 12 juni 2011 21:16

 


Av fina Kim som skriver på http://varmt.bloggplatsen.se


Hon skrev en fin motivering oxå!


"Jag gillar din blogg för du skriver på ett naturligt, gulligt och nära sätt.
Du kan ge och ta beroende på vem som är uppe eller nere.
Så fast du är långt bort så är du nära och berör."

 

 

Jag vill ju så klart nominera några av mina favoriter och har valt Kristin, Kicki och Viveca vars bloggar jag följer. De skriver naturligt, personligt och berörande med lika delar humor och fakta. Sen att de gärna har bilder och visar sin vardag gör ju absolut inte saken sämre ;) Ni är toppenbloggare!


Jag vet inte om jag har gjort rätt men jag gillar era bloggar! Kram på er!



Av caisisen - 12 juni 2011 10:42

Jag är urusel på bloggandet just nu. Sitter en stund varje dag men kan liksom inte få för mig vad jag ska skriva. SÅ mycket som jag hade velat få ut men så biter jag mig i läppen och funderar om det är värt det. Jag håller tillbaka ett tag till men känner att det sakta är på väg. Snart så!


Däremot vet jag att ni saknar mig och undrar vart jag tagit vägen. Jag finns här men har semester, kan jag förklara det så? Tompa har oxå semester. Han knallar runt med sin tantkompis, äter gräs, kliar på henne och bara njuter av allt det sköna. Rund och go, med flugorna surrande runt huvudet och konstant tuggande på gott. Är det en ko jag har månne? Han mår toppen i varje fall!


Vad har hänt tanten då? Jo, jag har en son som terroriserar min vardag till det grövsta. Mitt tålamod börjar tryta och jag funderar allvarligt om det verkligen är så att han inte har någon form av bokstavskombination. Eller är det normalt med "tantrums" på 30-40 minuter, VARJE kväll innan sänggående? Detta är en av anledningarna att jag inte orkar skriva på kvällarna, jag är helt slut i huvudet när jag väl får 5 minuter över. Men söt är han. Och ibland även hur go som helst. Mitt i denna röra har han lyckats bli blöjtorr både dag och natt. Så det snurrar på ganska bra ändå...

 


Töserna har haft skolavslutning på var sitt håll i fredags och sen var det raketfart i fin-mercan (mammas nya vrålåk) ända upp till Borås. Kusinen tog studenten. Denna stilige unge man på 199 cm, gänglig som få. Honom minns jag på ungefär samma sätt som min lillfis, elektrisk. Han hade oxå myror i rumpan, satt ALDRIG still mer än MAX 2 sekunder och var ett yrväder konstant. Men har har ju lyckats! Grattis vännen!

 

Studenten poserar med min Vavla (och jag som tycker HON e lång...)

 

Sen poserar han med min far (farfar för studenten) iförd presenten från oss, fluga och hängslen. Liten pik på hur han brukar bära sina jeans kanske... Flugan fick han enbart för att jag är löjligt förtjust i killar i fluga!

 

Tanten har även hunnit med en utesväng på krogen med galna N. Oj vilken kväll/natt det blev... Och roligt hade tanten. Dansade halva natten och äntrade hemmet framåt småtimmarna. Det ska vi göra om snart lovade vi varann. En nyfunnen likasinnad, yngre förmåga. Jag kände mig som 20 igen! Men superskoj hade vi! "Everyday I´m Shuffling" *ASG*

 

Jag äntrar nu semestermode, fortsätter förbereda ett längre "hästigare" inlägg och njuter av sommaren. Nu ska jag bara ta´t piano 2 veckor, njuta och VARA!


Over and out!




Ovido - Quiz & Flashcards